PDA

View Full Version : Producer Call Out: Flip This or Face Ridicule


THE MASON
04-06-2011, 05:15 PM
http://www.mediafire.com/?d3k99n61tzks59k

FLIP IT!!!

if you cant, ill question your skills as a producer

INF
04-06-2011, 05:24 PM
some moody strings right there.

right off the bat I wanted to loop the first 5 seconds , then I checked some parts in the middle to see about looping strings with the tail end of his voice.this shit is DOPE and I bet somebody is gonna make a banger.

Professor Poopsnagle
04-06-2011, 05:30 PM
I didn't download it, but I know that song and it has crossed my mind to sample it. I would do that if I weren't abroad the next few days.

THE MASON
04-06-2011, 05:35 PM
how you know what track it is? i just made that name up for it

INF
04-06-2011, 06:13 PM
aaaaaaaaaaaaaaaaaahahahahahahahahaha!!!!!!!!


oh shit

THE MASON
04-06-2011, 06:32 PM
if enough people join in ill turn it into a royal rumble battle.................. just dont be pussys and bang out

callin everyone out, and you know who you are like a shout out. get it in

Professor Poopsnagle
04-06-2011, 06:43 PM
how you know what track it is? i just made that name up for it
I thought it was this

0OFzRIRxGp0

because you named it Nat King Cole Stardust.wav or something

THE MASON
04-06-2011, 06:47 PM
ye thats the track but i named it Purple Dusk Skies lol which is a line in the song, if you guessed it off that then props

Sense-A
04-06-2011, 06:49 PM
count me in.

Professor Poopsnagle
04-06-2011, 06:51 PM
ye thats the track but i named it Purple Dusk Skies lol which is a line in the song, if you guessed it off that then propsYeah, I did. Chea!

The intro makes for a good flip if you cut it on the notes.

Jonny Details
04-06-2011, 07:26 PM
i jus flipped it here

http://soundcloud.com/jonny-details/nat

INF
04-06-2011, 07:30 PM
Nice Drums Johnny!

Sense-A
04-06-2011, 08:47 PM
off the cuff

http://soundcloud.com/sense_a/sense-a-twilight-time (http://soundcloud.com/sense_a/sense-a-twilight-time#)

INF
04-07-2011, 12:27 AM
if you had something for this then you two should battle with it ... ????

idk

Sense , I hit your link and its gone ,you take it down?

Mumm Ra
04-07-2011, 01:57 AM
threw some chops over some drums i made earlier today

http://www.box.net/shared/t08u68uzvd

KSTVRLSN
04-07-2011, 07:45 AM
Here's mine, just a quick flip.
Didn't really like the sample alot, but I found some nice parts to take.

Link: http://www.box.net/shared/ihf1nlhn39


Some nice flips from the other guys also !

Peace

THE MASON
04-07-2011, 11:56 AM
some dope flips up in here, thats what i like the see

imma wait and see if anyone else joins in on the melee and ill the battle thread.

but good shit so far from everyone. KST might have taken it so far

StoneMessiah
04-07-2011, 12:00 PM
give me a day or so i'll chop it if i don't go on w/ the battle don't want to hold cats up

*kst's beat is choppin everyones right now

INF
04-07-2011, 12:21 PM
im just gonna play the wall on this one. I wanna see more cats battle. good drops from everybody so far , like Bronze said.

Sense-A
04-07-2011, 05:28 PM
Sense , I hit your link and its gone ,you take it down?

Sorry man. Try now.

http://soundcloud.com/sense_a/sense-a-twilight-time

catx420x
04-07-2011, 09:43 PM
dope flips ya'll props

http://www.box.net/shared/c9q24cg6so

pRoTeChTyAnEcK
04-07-2011, 11:45 PM
Here's mine, just a quick flip.
Didn't really like the sample alot, but I found some nice parts to take.

Link: http://www.box.net/shared/ihf1nlhn39


Some nice flips from the other guys also !

Peace

dope flips ya'll props

http://www.box.net/shared/c9q24cg6so


These are my 2 favorite flips so far. Drums and chops on both are ill!

Ozmosis
04-08-2011, 10:37 AM
Dope flips everyone^O^, here is mine:http://www.box.net/shared/n2uec1uc8m

THE MASON
04-08-2011, 12:16 PM
ooooooooh shit, Oz cam thru huge, them drums and switches are killin it

my man Kuma dropped nicely as well. couple more days then ill pop off a poll and get it crackin

pRoTeChTyAnEcK
04-08-2011, 01:59 PM
Dope flips everyone^O^, here is mine:http://www.box.net/shared/n2uec1uc8m

This beat is hard. Knockin quite nice in my headphones.

BlackSmith
04-08-2011, 02:27 PM
I would like to drop a version too. I have not listened to anyones beat, I am just going to make mine and post it if that is cool. I will try and post tonight.

Boss_Digger
04-08-2011, 03:16 PM
you guys still running by the same rules??

Caper
04-08-2011, 04:25 PM
Got bored so I made this http://www.box.net/shared/e6eryv9s8j

I was just having fun with it and wondering about different ways to chop it

Caper
04-08-2011, 04:30 PM
Just heard everyones flips to this Yall going in on this joint right here this is what im talking about everyone joining forces and making pure fire

pRoTeChTyAnEcK
04-08-2011, 05:22 PM
http://soundcloud.com/john-lenin/nat-chops
*slight adjustments have been made

Only did this so Bronze won't make fun of me :'(

lol. Big ups for putting this thread together fam. Lighting a fire under the ass is good every now & again.

Caper
04-08-2011, 05:27 PM
http://soundcloud.com/john-lenin/nat-chops

Only did this so Bronze won't make fun of me :'(

lol. Big ups for putting this thread together tho. Lighting a fire under the ass is good every now & again.

Nice one irie im feeling it

pRoTeChTyAnEcK
04-08-2011, 05:31 PM
Nice one irie im feeling it

Thank you Caper. Appreciate the love as always. You definitely had an interesting drop. I like the chops and how your drums switched @ different times thruout the beat.

Caper
04-08-2011, 05:51 PM
thanks peace

BlackSmith
04-08-2011, 06:44 PM
Wassup just woke up, I did not listen to any of the beat submissions yet, I will now that I uploaded this. It has an intro with gun fx, 4 different 8 bar switch ups, faded outro. My style is like Math/Pete Rock/Primo/Prince Paul like...If this sounds like other submissions i will post another one...I actually chopped a piece of the sample to go with my kick...theres 12 samples pieces of Nat King song in here. I just made this quick, It is all about having fun...Ok here it is now I will listen to other submissions :

You can download here or steam by scrolling to bottom left of page, could not find a good free hosting streaming site so i used this LOL :
http://kiwi6.com/file/puyvsvm2n4

I made drums on SP12 except for bass i used low filter for bass with kick on S950 and sample instrus on my ASRX. Listen with headphones or studio speakers. Once again i just did this quick.

Sense-A
04-08-2011, 07:01 PM
I put all the beats so far in one rar file. PEACE

http://www.MegaShare.com/3174846

Caper
04-08-2011, 07:03 PM
cool vibe blacksmith

Sense-A
04-08-2011, 07:28 PM
i like kst's and cat's the best

Mai Wang Tu Phat
04-08-2011, 10:25 PM
I'll give it a shot.

Boss_Digger
04-09-2011, 03:51 AM
i'll have something by tomorrow

BlackSmith
04-09-2011, 04:21 AM
Thx caper...appreciate it, glad you listened to all 4 of my switch ups in my version, also thx sense a for the zip, made things easier. I like Catx beat the best so far followed by Caper (like me you used switch ups) and KSTV but i like how we all came with a different angle and style of production. I see more producers are going to up a version, that is cool. So in 3 days a poll thread will be started?

Edit : Since more producers are uploading beats and zip will be updated anyway, I thought I would upload a 2nd version...not sure if i can submit more than 1 or poll will read blacksmith beats 1 and 2 but I wanted to make a more Wu Corp grimy version today. It is different, just dl or scroll down page below to stream lower left hand side :

http://kiwi6.com/file/6v29xm1nyb

THE MASON
04-09-2011, 11:52 AM
^ye pick one

imma just wait on the Grandmantis and is Phat Wang comes thru too even better, poll will be up soon

BlackSmith
04-09-2011, 12:04 PM
Aight use my 2nd beat then, thx...will beat urls be in the poll next to our names or will they be linked in post 1 of poll thread, not sure how you go about it here. It would be kool if final zip was made after more post beats too.

THE MASON
04-09-2011, 12:09 PM
have a read thru this:

http://www.wutang-corp.com/forum/showthread.php?t=92392

THE MASON
04-09-2011, 12:11 PM
Only did this so Bronze won't make fun of me :'(



LOL

also, i gotta ask...... how is everyone finding the quality of the sample i
uploaded?

Memory Man
04-09-2011, 12:48 PM
nice drops everyone, here's mine:

http://www.box.net/shared/1yofkammbr

THE MASON
04-09-2011, 12:50 PM
^oh damn, everyone is comin thru on this one!!

that was illy Memory

BlackSmith
04-09-2011, 12:56 PM
Bronze i liked the sample, the vinyl pops don't bother me, thats grimy but i liked the choice of song and the quality of sample was crisp. I would like to join more of these types of threads. Please use my 2nd submission btw. Thx. Also ok cool i did not see the battle rule thread thx.

Edit : Yo memory that was dope as fuck fam !, You or Cx will most likely win...

Does my homie P Flowerz post in these kinds of threads still, I like to see how he flips it with his hands on vinyl playing warped sample ill style...

pRoTeChTyAnEcK
04-09-2011, 01:05 PM
LOL

also, i gotta ask...... how is everyone finding the quality of the sample i
uploaded?

Quality on this was good imo. It was a clear sample to mess with.

nice drops everyone, here's mine:

http://www.box.net/shared/1yofkammbr

Muderous! Those drums bang nice in my headphones.

THE MASON
04-09-2011, 01:07 PM
aight cool, just tryin to figure out this vinyl ripping process still haha gettin the hang of it though. the quality of the vinyl was real good too, so that prolly helped

pRoTeChTyAnEcK
04-09-2011, 01:13 PM
aight cool, just tryin to figure out this vinyl ripping process still haha gettin the hang of it though. the quality of the vinyl was real good too, so that prolly helped

Sometimes it's what you use that might b trouble. If you're using a usb turntable then the quality can get pretty iffy depending on the brand. Plus you gotta mess with compression settings too for mp3s to make sure they don't have that super crunch.

BlackSmith
04-09-2011, 02:29 PM
^ I see we both use mpd24, i made 2nd submission on mpd24 protect...we should all produce a lp with wu aff...dope producers on wu corp

Yeah Bronze seemed like a clear quality indiscreet vinyl sample, cool with me...memory and cx got this won

Boss_Digger
04-09-2011, 03:11 PM
mines done bronze i just gotta mix it down tomorrow when the kids aint in bed lol

Memory Man
04-09-2011, 04:00 PM
i just tweaked my beat a little, played it over the phone for somebody and sold it to them! thanks for the sample, bronze!

INF
04-09-2011, 04:14 PM
!!!! hahahaha !!! damn ^ BOSS PLAYER IN THE GAME AN SHIT






shit is willy in here now.

Memory Man
04-09-2011, 04:54 PM
here's what it sounds like:

http://www.box.net/shared/xjc3fgizbs

i guess it'll be on rahsungod's new ep "beneath the tunnels"

INF
04-09-2011, 04:59 PM
that kid sounds Ill on the mic.

Jonny Details
04-10-2011, 01:31 AM
Damn u other cats laced up some ill ass beats...I feel like my drop is shit after hearing them Otha joint mad props fellas

Boss_Digger
04-10-2011, 07:09 AM
heres mine bronzini http://www.box.net/shared/ytgqkv358s mix is a touch rushed as im heading out to enjoy the sunshine lol but good enough for a battle beat. hope yall enjoy it!!

pRoTeChTyAnEcK
04-10-2011, 07:13 AM
heres mine bronzini http://www.box.net/shared/ytgqkv358s mix is a touch rushed as im heading out to enjoy the sunshine lol but good enough for a battle beat. hope yall enjoy it!!

Loved how upbeat this track was. The drum fills are super ill!

BlackSmith
04-10-2011, 09:32 AM
Nice beats for sure...

100pr00f
04-10-2011, 11:26 AM
some dope drops ....7th killing with the drum pattern

BlackSmith
04-10-2011, 11:38 AM
Bronze how many producers submitted stuff so far?

Memory Man what kind of equipment do you use?

Here cheap promo, voting is slow placed :

http://www.wutang-corp.com/forum/showthread.php?t=106834

THE MASON
04-10-2011, 12:39 PM
making battle thread now, good shit everyone

hope no one took there links down and posted em at streaming sites

THE MASON
04-10-2011, 12:54 PM
voting thread posted, if i missed you i apologize, let me know and i can mke the adjustments.

peace, good showin yall

Professor Poopsnagle
04-12-2011, 02:15 PM
Everything I heard so far sucks, but then again thebox.net isn't working or something so I'll check back later.

Professor Poopsnagle
04-12-2011, 02:37 PM
Mammary Man got my vote.

Ozmosis
04-12-2011, 03:29 PM
Mammary Man got my vote.
heres the voting thread
http://www.wutang-corp.com/forum/showthread.php?t=106911
^O^