PDA

View Full Version : Best song about women?


oldie
02-10-2006, 12:01 PM
ya know like Rae got Ice Cream. MK got Queen & Love Spell. Mef - All I Need. etc.

so which songs, wu and non-wu by which rappers are good to chill wit ya girl to??

SuperWoman
02-10-2006, 12:05 PM
Dj Jazzy Jeff & The Fresh Prince - Girls Ain't Nothing But Trouble

Jeremy94
02-10-2006, 12:06 PM
2pac - Keep Ya Head Up & Brenda Got A Baby

IRAN
02-10-2006, 12:08 PM
Ice Cube - White Cave Bitch

IRONMAN GFK
02-10-2006, 12:45 PM
bitches aint shit ;)

SuperWoman
02-10-2006, 12:49 PM
Bitches ain't shit, you ain't shit bitch.

THE W
02-10-2006, 12:59 PM
Black Shampoo

Prolifical ENG
02-10-2006, 01:15 PM
father mc - ill do 4 u

4-Bar Killer
02-10-2006, 01:28 PM
N.W.A. - To Kill A Hooker and One Less Bitch

Nah, just joking. Probably Black Shampoo or Black Girl Lost

Prolifical ENG
02-10-2006, 02:25 PM
masta ace - view frmo masala

Hayabusa
02-10-2006, 02:35 PM
Ms. Fat Booty owns all... The Light is godly too close #2. Anything from Talib, Mos Def, Common aka the hip hop kliq is top notch.

Hayabusa
02-10-2006, 02:37 PM
Jeru The Damaja- Da Bitches is good too :-)...

Aqueous Moon
02-10-2006, 04:44 PM
http://www.soundclick.com/bands/songInfo.cfm?bandID=157134&songID=1063757

Ice Grillz - Da Essence (earth song) f/ u-rah

This song does it for me.

Razorsharp
02-10-2006, 05:05 PM
Masta Killa- Queen

or maybe... Bob Digi- Domestic Violence...lmao

and Wildflower..hahahahah

Decka
02-10-2006, 07:21 PM
brown skin lady from the blackstar album is reeal nice too!

Orion Nebulus
02-10-2006, 09:50 PM
I'll add Little Brother "slow it down".

MaShPG
02-10-2006, 09:51 PM
Jeru The Damaja- Da Bitches is good too :-)...

I simply came in here to say that song. That captures 110% of my feelings about women/bitches.

deadlymelody
02-10-2006, 10:28 PM
Yeah Black Shampoo I forgot about that track.

Prince Shafala
02-11-2006, 11:45 AM
http://www.soundclick.com/bands/songInfo.cfm?bandID=157134&songID=1063757

Ice Grillz - Da Essence (earth song) f/ u-rah

This song does it for me.

INDEED!!!! the god shiek - da essence,most deffinatly. also U-God - Black Shampoo. Nas - K.I.S.S.I.N.G. so many more

NIGHT MAYOR
02-11-2006, 04:49 PM
domestic violence - bobby
a bitch is a bitch - nwa
bitches aint shit - dre
bitches -odb/icp

hova0023
02-11-2006, 06:58 PM
Brownskin Lady- Black Star
For Women- Kweli

Jeremy94
02-11-2006, 07:31 PM
Let's Get Blown - Snoop :satisfy:

BRONZBODY
02-11-2006, 08:27 PM
step daddy by too short...i love that fuckin song

Dr Zayus
02-11-2006, 08:37 PM
Q-Tip - Let's Ride

Queen Of Poetry
02-12-2006, 11:13 AM
Common-The Light
&
Lenny Kravitz-Stand by My Woman

GENERAL WISE
02-12-2006, 09:21 PM
2pac - Keep Ya Head Up & Brenda Got A Baby

Yep those the best

Tupac > Biggie because of his depth before the stupid beef started

bergs
02-12-2006, 10:27 PM
outkast- jazzy bells

Ironlungz
02-13-2006, 08:12 AM
Common ft. Mary J - Come close

stak84
02-13-2006, 07:17 PM
Do you Romeo's really listen to songs that degrade women while your hangin out with them, come on you guys are the ones that dont get none same type of dudes that make fun of dudes that play brian mcknight when they make love to they girl, fuckin youngsters

and for the record, Ms. fat booty and brown skin lady the best songs to listen to while you with yo girl

tragedykhadafi12
02-13-2006, 07:36 PM
odb black widow pt. 2 lol

nah probly ice cream or the song from biz markie

oldie
02-14-2006, 09:00 AM
Do you Romeo's really listen to songs that degrade women while your hangin out with them, come on you guys are the ones that dont get none same type of dudes that make fun of dudes that play brian mcknight when they make love to they girl, fuckin youngsters

and for the record, Ms. fat booty and brown skin lady the best songs to listen to while you with yo girl

dude does Queen or Love Spell by Mk degrade women...i dont think so. its a song about his woman/women. thats the shit im after, dont know how to describe it, pointing out the good in woman.

jaylinx
02-14-2006, 09:40 AM
Common - Come Close

Father N Dangerous
02-14-2006, 09:54 AM
u wonda why they call u bitch -2PAC

fa realz this one was da best

Ill Jolson
02-14-2006, 09:57 AM
Rza & Xavier Naidoo - I've Never Seen
ODB - Cold Blooded ^^

crash2cortex
02-14-2006, 02:08 PM
2pac - Keep Ya Head Up

10characters

Bedlam
02-14-2006, 04:00 PM
tribe - electric relaxation is cool

Biggbwoy
02-14-2006, 04:47 PM
Camay - Ghostface, Rae, Cappa
Brown Skin lady - Mos & Talib
Ms. Fat Booty - Mos
The Light - Common
Faithful - Common
Beautiful - Damion Jr. Gong Marley
Hey Girl - Damion Jr. Gong Marley
Still Searching - Damion Jr. Gong Marley
QUeens Gambit - GZA
Slow it Down - Little Brother
Keep your head up - 2Pac
Hey Lover - LL (Commercial but I like it)
Love Sponge - Buju Banton
Dry Cry - Sizzla
Longin for - Jah Cure
Beautiful - Snoop & Pharrel (Commercial but I like it)
911 - Wyclef
Whats it goanna be - Busta Rhymes
You got me - The Roots feat Erica Badu
Ms. Jackson - Outkast


And the list could go on and on

RZA's Wife aka Goddess
02-15-2006, 10:24 AM
I still think mines is the best 1. Girls Ain't Nothing But Trouble

R. Kelly - When A Woman's Fed Up
R. Kelly - Heart Of A Woman

There are a lot of songs about women si we're populair, better be nice to us otherwise you get nothing.

Miliato
02-15-2006, 10:59 AM
inspectah deck & la the darkman - lovin you
method man - break ups 2make ups