PDA

View Full Version : J Dilla/Jay Dee ~ Donuts


Longbongcilvaringz
07-05-2006, 10:06 AM
J Dilla/Jay Dee ~ Donuts

http://www.stonesthrow.com/records/covers/jdilla-donuts-200.jpg


01. Donuts (Outro)
02. Workinonit
03. Waves
04. Light My Fire
05. The New
06. Stop
07. People
08. The Diff'rence
09. Mash
10. Time: The Donut of the Heart
11. Glazed
12. Airworks
13. Lightworks
14. Stepson of the Clapper
15. The Twister (Huh, What)
16. One Eleven
17. Two Can Win
18. Don't Cry
19. Anti-American Graffiti
20. Geek Down
21. Thunder
22. Gobstopper
23. One for Ghost
24. Dilla Says Go
25. Walkinonit
26. The Factory
27. U-Love
28. Hi.
29. Bye.
30. Last Donut of the Night
31. Donuts (Intro)

energizer
07-05-2006, 10:18 AM
personal classic, i can listen to this all day and all nite

Longbongcilvaringz
07-05-2006, 12:52 PM
yeah i just bought it recently and ive been listening to it ever since, gets better each time. don't usually like instrumental albums but im enjoying it alot. i'll rate it after a few more listens.

deadlymelody
07-05-2006, 01:00 PM
Unbelieveable. An instrumental classic. Best beats: Walkinonit, Mash, Stepson of the Clapper, The Twister

smokebongoncliff
07-05-2006, 01:01 PM
seriously. dopeness. the man was getting better and better. rip

Longbongcilvaringz
07-05-2006, 01:13 PM
anyone heard "The Roots" track which uses the beat of "Workinonit", its fucking ill. that beat is so nice. id love to see "the roots" use some of these beats.

Polocash7
07-05-2006, 02:46 PM
J Dilla-one of the illest. It's a must have imo. 10/10

energizer
07-05-2006, 10:28 PM
he supposedly made 29 of the tracks in the hospital bed

Bloo
07-05-2006, 10:50 PM
Definately a banger. Was lstening to this on my way to work tonight. Can't get enough of Stop. Wish that track was longer :(

FrenchShin
08-22-2006, 02:31 AM
Dilla lives.

-Gambino-
08-22-2006, 02:38 AM
That's just great album. Definately 10/10.
"Stop" is my favourite.

PuNcH_iN_PuNcH_OuT
08-22-2006, 02:01 PM
listen to this with madlib's Beat Konducta, Vol. 1-2 for maximum effects

ace digi
08-28-2006, 12:59 AM
broke n blue . that is the illest track with no rapper ever made yall

pi-pol
09-01-2006, 07:27 AM
Album of the year, up there with Ghostdog Score, Endtroducing and Petestrumentals for best instrumental hip-hop album of all time.

INF
12-01-2006, 09:37 AM
listen to this with madlib's Beat Konducta, Vol. 1-2 for maximum effects

Whats this mean^?

If you listen to them both at the same time, do they interact with each other?

I had this friend that had these CD's by this Band named Neurosis , and they did that. We hooked up two sound systems and played that shit together. It was dope.

ON the song "dont cry" , right at about 41 seconds, he flips the sample and it changes the cadence. That shit is ill. Sucks that Dilla is gone. He left alot of great work behind.

Longbongcilvaringz
12-01-2006, 09:39 AM
i think he meant that "Beat Kunducta" is another great instrumental album.

maybe i will try simultaneously playing them, doubt the are related though.

one is like 50 mins the other 40 mins.

Longbongcilvaringz
12-01-2006, 09:41 AM
broke n blue . that is the illest track with no rapper ever made yall



its great on that how he uses the vocal sample, getting what he wants out of it.

infamousWu
12-02-2006, 02:37 AM
my fav beat is "Donuts of the heart", the roots used it on their new album and made a great track out of it, but truly one of my favorite instrumental LPs of all time

RIP Jay Dee, died to young and a damn shame you had to go just days after this release

FrenchShin
01-15-2007, 05:20 PM
damn, i'm listening to it again. best moment of the day so far... and i've been waiting until .... 00:19 to feel comfortable.

life's a bitch.

RIP Dilla. almost one year... damn time flies.

Rorschach
01-16-2007, 05:54 AM
See I didnt like Donuts at first because it didnít sound like the Dilla I was used to, it was a radical departure from the production which I was used to. Had to listen to it as a clean slate and that was over a month after I first got it. Started to grow on me big time.

Then I checked for some of the samples and realised there were a ton of hidden messages in the album. I think Dilla got it spot on though with Donuts. Keep the instrumentals at 1 minutes 30 seconds, and put a load of them on there. Makes for a very interesting album. Thereís some sick shit on there like Airwork and Walkinonit (the part where the vocal comes in is mind blowing)

Itís a 4.5mic album for me at this point.

madstyles
01-23-2007, 12:38 PM
waves and lightworks...thats my shit.

Future hip hop classic. I know dudes are gonna say it's to early to say that but I haven't liked an album this much since supreme.

front.Porch
01-23-2007, 12:46 PM
.

UNCLE RUCKUS
01-23-2007, 05:22 PM
he is a fuckin' legend, one love to J Dilla, god bless.

Yup
This album is a masterpiece

Kong
01-24-2007, 01:18 PM
I cant listen to a instrumental album. I flicked through it, nice beats.

RynMur
02-10-2007, 01:54 PM
9 for jay dee. dilla lives.

LuckyTheWonderDog
07-15-2007, 09:08 AM
Would have given this 12 if it was an option. Just put on my headphones close my eyes and kinda float (big joint helps).

R.I.P. Dilla

Memory Man
07-15-2007, 10:59 AM
10/10 a perfect instrumental album.

Fresh Breath
03-08-2008, 04:54 PM
CLASSIC ALBUM!!!!!!! 10/10... Changed the way i look at music!!!




J DILLA!!!!!!!!!! :D

djskillz
03-08-2008, 11:07 PM
10/10. This album is mind-blowing.

SHEEPISH LORD OF CHAOS
03-08-2008, 11:18 PM
Definately 5/5 The Beats Make You Wanna Create Beats, This Is A Great Instrumental Album One Of The Few I Can Vibe Too

bad boy T
03-10-2008, 07:20 AM
R.I.P. J Dillar

Mic Tyson
03-16-2008, 08:02 PM
great instrumental album, one of the best