PDA

View Full Version : Manhunt 2 Banned in the UK


Frontal Lobotomy
06-19-2007, 12:37 PM
http://uk.gamespot.com/news/6172704.html?action=convert&om_clk=latestnews&tag=latestnews;title;1

:frusty:

11th Chamber
06-19-2007, 04:20 PM
haha, England is gay

Ozmosis
06-19-2007, 08:59 PM
AO rating in the US?http://www.joystiq.com/2007/06/19/retail-murder-esrb-rates-manhunt-2-adults-only/
(http://www.joystiq.com/2007/06/19/retail-murder-esrb-rates-manhunt-2-adults-only/)

Wu-Tality
06-20-2007, 04:37 AM
A rating is a much better solution than a complete ban... Why would someone at 18 or even 21 not be able to play this game?

shaolinsword
06-20-2007, 07:59 AM
Because people are stupid and imitate games, and parents buy 18 rated games for their 10 yr old kids

oDoUoSoKo
06-20-2007, 11:17 AM
id be it for my 2 year old...............

Alcryt
06-20-2007, 01:11 PM
Though i never liked manhunt games i think its pretty stupid to ban it.
Video games dont make people kill other people. It's like blaming murders on films and music.
Some people are just messed up in the head, and they will turn out as a killer regardless if they encounter violent media or not imo.

shaolinsword
06-21-2007, 08:13 AM
Though i never liked manhunt games i think its pretty stupid to ban it.
Video games dont make people kill other people. It's like blaming murders on films and music.
Some people are just messed up in the head, and they will turn out as a killer regardless if they encounter violent media or not imo.

Yep but it's more PC to blame something rather than admit that the person is a psycho

Alcryt
06-21-2007, 08:29 AM
Yep but it's more PC to blame something rather than admit that the person is a psycho

Yeah your right, theres always something they can try and put the blame on.

Kung-Wu
06-21-2007, 03:59 PM
Yep it recieved an AO rating and wont be released on Nintendo or Sony unless they appeal this and convince USRB (or who ever the fuck) that it deserves an M rating. Its a sad day...

oDoUoSoKo
06-21-2007, 04:08 PM
!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
!!!!!!!!!!!!!!!!!!
!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

HAHA GOOD ONE....good one...good..

Kung-Wu
06-21-2007, 04:12 PM
Wish it were a joke.

http://wii.ign.com/articles/797/797920p1.html

"AO" means not gunna see the day of light on Nintendo or Sony. PC is a different story.

Frontal Lobotomy
06-21-2007, 04:29 PM
Adult Only doesn't mean its banned. Thats stupid. GTA: San Andreas was AO in the States for a while and was still in circulation. Its outright banned in the UK and I doubt Rockstar modifying the game will make much of a difference.

Kung-Wu
06-21-2007, 04:35 PM
^^That was an exception, retailers put the AO stickers on all the remaning GtaSA's that had the hot coffee mini game. Now its back to M cause that Hot coffee mini game no longer exists. Dont mean to sound like a know it all but...

Icurus
06-23-2007, 02:41 AM
Manhunt 2 is not banned, just an AO ratinf cant be released on a Nintendo or SOny platform. I am sure Rockstar will figure something out. GTA4, you will be able to sell people. I guess that will be banned too.

11th Chamber
06-23-2007, 02:44 AM
The game is ONLY banned in the UK(maybe some other countries).

It got an AO rating in the U.S. meaning you can still buy it here

Sexy Jasper
06-23-2007, 08:19 AM
I hope this won't happen to Postal 3

Ozmosis
06-23-2007, 11:36 PM
The game is ONLY banned in the UK(maybe some other countries).

It got an AO rating in the U.S. meaning you can still buy it here

Nintendo or Sony don't allow AO rated games on their systems which means u can't buy it here sir.

Jet Set
06-24-2007, 02:57 PM
I heard something about Fahrenheit being 18+

Ink Is My Drink
06-24-2007, 04:22 PM
fuck

its coming out on psp and there games arnt region coded are they? so maybe ill have to get it on that instead

oDoUoSoKo
06-24-2007, 06:02 PM
psp=sony

Ink Is My Drink
06-25-2007, 11:48 AM
psp=sony

but it thought it wasnt banned in america just uk???

Bloo
06-26-2007, 12:00 AM
I hope this won't happen to Postal 3
It better not :( I'm waiting for this one
I heard something about Fahrenheit being 18+
It was, due to an unedited sex mini game. But that scene was takin out of the US version (Indigo Prophecy)

I think that the PC market is different, there is no mandatory regulator for those games, it's all a matter of the publisher and what they decide. As for consoles there is a dictatorship in place. So I believe that if they were to come out with a PC version of Manhunt 2 it could be unedited.

But Mafia$oft might try to change the PC gaming scene with their Games For Windows program... fuckers

Buzk
06-26-2007, 12:49 PM
damn thats crazy, didnt even get banned in Norway and they're strict on that shit over here