PDA

View Full Version : DJ J-Ronin in STASH MAGAZINE (CALI) TOP 5 DISS SONGS


J-Ronin
11-29-2007, 09:08 PM
Stash Magazine - Article on DJ J-Ronin and his Top 5 Diss Songs

Let me know what y'all think!


http://a529.ac-images.myspacecdn.com/images01/100/l_7c17fec6e00d9e027705aaa9dd8eb610.jpg

TAURO
11-29-2007, 09:13 PM
I've never heard that Common diss joint, someone up it please?

Cool list though.

J-Ronin
11-29-2007, 09:29 PM
I am about to upload it now. Looking thru my Serato Folder with all these damn songs.

What is y'all Top 5? Let me know what you think about the article as well as your own personal top 5!

J-Ronin
11-29-2007, 09:30 PM
Common - The Bitch in Yoo prod. by Pete Rock http://www.zshare.net/download/283922231e66b4/

TAURO
11-29-2007, 09:41 PM
Thanks for the link J Ronin.

With regards to the article, theres not really much to say cos it's really just a brief bio of you and your list. But with regards to your choices I agree for the most part, although I never thought much of Jay Z's disses towards Nas, imo Nas destroyed him with Ether.

main_man
11-29-2007, 10:04 PM
see i always thought ether sounded like a middle school kid thats pissed off, and take over was on some grown man shit. i know im in the minority when i say, jigga won that battle.

J-Ronin
11-29-2007, 10:04 PM
but Jay's shit sparked Nas to do that and fixed up his whole career! Jay went in son! With some truthful shit on Ether and got real insulting on SUper Ugly. You can't deny

main_man
11-29-2007, 10:07 PM
as for diss songs. 2 come to mind off top.

eminem "nail in the coffin"
put hoe ass no talent benzino to sleep, but was there ever any doubt he would.

ice cube "no vaseline"
one of the realest diss records in hip hop history.

J-Ronin
11-29-2007, 11:24 PM
Good one Main Man. I agree with you partially. I think Jay was spitting truth on takeover and Nas was just getting insulting . They both went in though.

Also that Ice Cube joint was serious. So was Eminem. I really like the Royce da 5'9 vs. Mistah Fab songs. They was going in! Also the Ransom and Joe Budden battle but they are not classic ya know?

TAURO
11-29-2007, 11:34 PM
I forgot about the Royce joint Who got Bodied, that was fire. Probably one of the better diss records in the last couple of years.

LuckyTheWonderDog
11-30-2007, 04:16 AM
as for diss songs. 2 come to mind off top.

eminem "nail in the coffin"
put hoe ass no talent benzino to sleep, but was there ever any doubt he would.

ice cube "no vaseline"
one of the realest diss records in hip hop history.

Problem with the Eminem track was he should never have stooped so low as to have beef with Benzino.

One of the best I've heard (and the one with the funniest back story ever) is:

Masta Ace - Acknowledge (aimed at Boogeyman + The High & Mighty)

[ Verse One ]
I hear these cats, but I ain't listening
A little faint dissing, a little scratch, a little paint missin'
But I still gleam and glisten, hot like a stream of piss 'n
I'm about to have ya whole team wishing
That you never got this shit started
You about to be dearly departed, you gotta be nearly retarded
To let me hear my name mention, try'na gain attention
Now I'm runnin' through this game lynchin'
And I heard a few cats tryna take shots on the low
These XFL rappers tryna fuck with a real pro
One thing; who named y'all the High and the Mighty?
To me, ya'll just sound like a couple of High Whities
You had to be on mad coke and XTC,
To think for a second, you can stand next to me
Look, don't ever again mention my name in ya freestyles
Or I cut off ya transmission faster than Lee Miles
And I heard ya album, this must be something you're new at
'Cause I rather hear a Lil' Wayne/Lil' Zane duet
My cellphone stay ringin', like a slap in the ear
So I hope y'all don't plan on making rap a career
Cause ever since Heav' was in Vernon I been burnin'
Next year, y'all be up in Rawkus, interning
And I shoulda let it known what your government names are
To make sure you +Take It Personal+ like Gang Starr, motherfuckers

"I got one lyric, pointed at your head for start
Another one, is pointed at your weak ass heart" -> Guru
And that go for any other so called rapcats, in the game
"Pay homage, respect" -> Nas
"Acknowledge the rep" -> Nas
"Another fake jack I slay with my spectac' rap display" -> Guru
And believe me, I ain't forget about him, naw
"Pay homage, respect" -> Nas
Nope.. "Acknowledge the rep" -> Nas
Just you wait..
"Acknowledge the rep" -> Nas

[ Verse Two ]
Yo, yeah I heard of the Boogiemann when I was a youth, scary
And I found out that he was as fake as a tooth-fairy
Since my last mission this nigga's been ass-kissing
I took a minute, I gave your single a fast listen
Tell me this, no pot to piss in? How you dissin'
You group holmes are about to report that you missing
And I don't know who was worse, the track or the verse
I'ma get to your producer, but I'm smacking you first
See I couldn't even find one nigga that heard of you
I did find a few cats that wanted to murder you
But I told 'em "Chill", I let 'em know you was my son
And I promise I can pay support to you twenty-one
Consider me the clothes on your back and a warm meal
Who knows, this might just get you a deal
And the day that your album go on sale for the first hour
Just remember like Nas nigga, +I Gave You Power+
I figured I give ya some help, cause you need lots
I make your producer change his name to Speed Nottz
Tell him I say "Fuck him!" for doing the tracks
Matter of fact, fuck Fat Beats, for doing the wax
I'ma diss you via e-mail and then through a fax
I'ma diss you by two-way, I ain't gon' never relax
I'ma diss you over fast, slow track or no track
If your shit wasn't so wack, I dissed you to yo' track
You that little fish that I catch and I throw back
And by the way, give 50 Cent his flow back
You that cat in the club that get hit with a bottle
Fuckin' with me? You better off trying to hit lotto
And don't answer back, this is hard shit to follow
And you can't spit nigga, so you obviously must swollow, motherfucker..

DR. NICK RIVIERA
11-30-2007, 09:04 AM
the list is correct :P

this MastaAce diss is good too, I love the beat

DJMethods
11-30-2007, 09:08 AM
Damn TAURO, you never heard Bitch In Yoo? Shit is classssssic in every sense of the word

I've still never heard the song Cube did to him though

Edgar Erebus
11-30-2007, 10:08 AM
I'ma up it this evening, as soon as I get to my home computer. It's called "Westside Slaughterhouse" and it's basically a Mack 10 track feat. Ice Cube. Ain't that good IMO, Common overwhelmed him on this one.

LuckyTheWonderDog
11-30-2007, 10:33 AM
One of my favourite lines from a diss track ever is this line from the Masta Ce track I posted:

"I'ma diss you over fast, slow track or no track
If your shit wasn't so wack, I'd diss you to yo' track"

graffitiwhat
11-30-2007, 10:51 AM
cormega - love in, love out

yo j i met u at the boot camp clik album release for casualties of war, i copped the all elements mixtapes hosted by teflon and saigon from you that night, keep putting out quality mixtapes, peace,

The Prime Sithesizah
11-30-2007, 12:33 PM
My Top 5:

Kool Moe Dee - Death Blow (shits on 98% of any diss EVER recorded)
Canibus - Second Round Knockout
Nas - Ether
Beanie Sigel - Fuck Jadakiss
Jadakiss - Fuck Beanie

J-Ronin
11-30-2007, 01:35 PM
Word yo the Beanie and Jadakiss battle was dope. Also Canibus 2nd Round Knockout too! how could I have foregotten that! That shit was hard!


Also , I am a Masta Ace fan and supporter. I know dude in real life. He's a really good guy. His song was cool but he battled Boogie Man before that and he really fucked his self up! A lot of fans , emcees etc lost respect for Ace cuz of this battle. Why the fuck does Ace got headphones on, rapping all slow and shit lol Boogie got in his ass! Even Ice T felt bad for my dude! Check it out

http://youtube.com/watch?v=WdL1SobYkwQ

J-Ronin
11-30-2007, 01:39 PM
Oh and Ice Cube no Vaseline was the shit. Em dissing Zino, that was not no real battle to me! Thats like Nelly and Krs lol

Ayo Graffitiwhat! Thanx for copping the cds. The new tape is almost done featuring about 15 exclusive world premier joints from all kinds of underground cats. It's hosted by Smif n Wessun. Look for that real soon. Check www.myspace.com/jronin for more details



Also yo I am going to be putting out more mixtapes, albums and doing more shows. I want to keep in touch with y'all. Give me your emails via a PM so I can add you to the ALL ELEMENTS email list



Holla at the kid

1
-J

main_man
11-30-2007, 02:18 PM
ok, the thing about slim shadys "nail in the coffin" was it banged. he slowed his flow down just to prove a point. and, i hate benzinos punk ass. cat trashed the source, turned it into a goddamn piece of bullshit. so it was good to hear em just tear him to bits and end his "carrer".
the common diss to cube and them was good, but i think we all know anyone in westside connection would beat the holy dogshit out of common and leave him a broken, crippled man.

SHEEPISH LORD OF CHAOS
11-30-2007, 02:59 PM
yall but what about Canibus-Second Round KO i mean he spoke truth about LL

Oztradamus
11-30-2007, 04:21 PM
Excellent picks Ronin, props!

Other tracks worth mentioning like other cats have stated..

Drop A Gem On Em
In The Long Run
No Vaseline
Real Mawfuccin G's
Dre Day
Ice Cube Killah
No Rest For The Wicked
King Of The Hill
Westside Slaughterhouse

11th Chamber
11-30-2007, 07:21 PM
I think if it was stretched to a Top 10, The Game's "300 Bars and Runnin" should be mentioned.

12 minutes of straight fury

J-DON
11-30-2007, 07:31 PM
El-P - Linda Tripp

DUMBO
11-30-2007, 08:20 PM
Common - The Bitch in Yoo prod. by Pete Rock http://www.zshare.net/download/283922231e66b4/

wasn't it produced by NO.ID?

11th Chamber
11-30-2007, 08:28 PM
wasn't it produced by NO.ID?

nope. Pete Rock.

http://en.wikipedia.org/wiki/The_Bitch_in_Yoo

No I.D. did produce just about all of Commons first 3 albums tho

venex
12-01-2007, 05:57 AM
nas - ether
cypress hill - no rest for the wicked
krs one - the bridge is over
ice cube - no vaseline
canibus - second round KO

junius
12-01-2007, 01:17 PM
hard to take anything fucking common (ever) or ice cube (then) do seriously; ya'll need to rewind at least a little--

http://www.youtube.com/watch?v=f0ksf2pO3Ak

different styles & all but some very very funny shit.

Maxxx Millisecondz
12-01-2007, 04:49 PM
El-P - Linda Tripp

Sole got his ass handed to him on that shit. that was some hilarious shit El-P did, taperecording that convo and usin it against him and shit.

"i love company flow. i don't wanna be against you guys. i wanna be down."

urbanlegend
12-01-2007, 07:56 PM
Common was ill on Resurrection and Like Water still. His other stuff? Good but can't touch the latter.

J-Ronin
12-03-2007, 04:13 AM
I feel you. Common still got it. Those 2 bangers he had videos for were crazy. The People and The Game