PDA

View Full Version : Hardcore Gangsta Rap


Wu-Tang Forum Internet Poster
11-15-2008, 01:20 PM
This thread is dedicated to real gangsta rap, which seems to no longer exists anymore.

When I was but a young lad growing up in a lovely suburban neighborhood in the 3rd grade, I listened to various types of music, including Hammer and DJ Jazzy Jeff and the Fresh Prince.

Then, one day, my friend gave me a copy of NWA's 100 Miles and Runnin, and my life changed.

I was intrigued. All of the cursing, sexual braggadocio, and senseless violence captivated me, like a movie that my parents would be hesitant to let me watch.

I instantly fell in love with rap. NWA, the Dayton Family, the Ghetto Boys, PSK, Cube, the Down South Hustlaz, MC Eiht, etc.

Then Pac and Biggie came along and gave it a soul(before they died).

Basically, every last one of them was "fronting" and came from poor neighborhoods, but went to magnet schools and were in the drama club and shit, but I didn't give a fuck.

It was great! It was a whole different world for me. I was a young, white suburban kid from an affluent community, and I couldn't get enough of the characters that these men had created strictly for my entertainment.

Understand, rap music is made for "the people", but genres are sustained by suburban white kids. Essentially, suburban white kids control the direction of rap music, and I loved it when we created this gangsta craze.

Now as far as the bling-bling era, I didn't necessarily hate it, but it was much weaker than the hardcore gangsta shit. Most of these assholes rent their jewely and cars for their videos.

I AM an affluent suburbanite, I don't want to hear about how well you're doing. I'm doing well myself. Shit, my dad makes more in a year than most of you faggots, but he buys stock and fattens his retirement fund instead of buying spinning rims and various rings.

But whatever, I love old-school Cash Money, and I could deal with it.

But now, popular rap music is watered-down bullshit that essentially revolves around meaningless hooks and dance crazes, and once again, it is because of suburban white kids. What I'm saying is, suburban white kids of my generation were much cooler than suburban white kids of today.

I don't know exactly how it happened, but I blame Nelly.

AND FINALLY, most rap that is "spiritual" or "educational" or "deep" is in fact gay as shit. If you listen to rap music to educate yourself, develop your spirituality, or formulate your opinions on life, you are a total fag.

Wu dropped some spirituality, but they covered in up nicely with drugs, dope lyrics, guns, dope beats, and ODB and RZA making funny noises.

Does anybody else yearn for the good old days of hardcore studio gangstas?

Discuss, faggots.

CharlesJones
11-15-2008, 01:34 PM
LOL@what you said about Cash Money rappers videos and other rappers who brag about the material things they have hahahahahahahahahaha. You said you don't wanna hear rappers talking about how financially well they're doing hahahahahahahahaha. I don't wanna hear that shit either. You're wrong though for saying rappers who preach education in their music is fags. KRS One, Public Enemy, Paris, Ice Cube, Geto Boys, Dead Prez, Goodie Mob, The Coup, Nas aren't fags for preaching education, religion and intelligence to blacks. Ignorant black men and black women need to be preached to about education and intelligence because so many of them are poor and don't have shit because of their ignorance. Since this topic is about gangsta rap, i'm gonna speak about it. I miss hardcore rappers too like NWA(RIP Eazy E), MC Eiht, Spice 1, Geto Boys, Above The Law, College Boyz, Kam, Boss, Das EFX, 2Pac, The Notorious Big, Heather B, The Conscious Daughters, Lady Of Rage, Big L, Rakim, Illegal, Da Youngstas, Mack 10, Ice T, Da Lench Mob. Rap game is real soft right now and i agree with what you said. There's some gangsta rappers from back in the day that are still doing music but their music sucks now compared to how good it was back in the day like Spice 1 and MC Eiht. Spice 1 and MC Eiht put out new albums every year or every other year now but the albums are terrible because of wack beats. I wish MC Ren hadn't stopped doing solo albums. He's my favorite NWA group member. Too Short used to be hard but now his albums are wack. LOL@his Blow The Whistle and Get Off The Stage albums hahahahahahahahahaha. Redman and Keith Murray used to be hard but now their albums suck. LOL@what you said about these corny rappers out now especially the southern rappers hahahahahahahahaha. They're the reason why rap is soft now. LL Cool J used to be hard but his last 4 albums have been soft.

Wu-Tang Forum Internet Poster
11-15-2008, 01:39 PM
CJ--I can't believe I left off Spice-1. I used to always listen to Strap on the Side on the Box. ANybody remember that channel?

Also, MC Ren was one of my favorites too. THe Kizz my black ass EP? FInal Frontier is one of the dopest songs ever.

CharlesJones
11-15-2008, 01:43 PM
I forgot to mention JT Money of Poison Clan, 2 Live Crew, 8Ball and MJG, 50 Cent, Onyx, Group Home, Gang Starr, DMX. Ya'll can diss 50 Cent all you want but 50 is capable of making a good hardcore album like his Get Rich Or Die Tryin album was and the soundtrack is hard too. His Power Of The Dollar unreleased album is good too. How To Rob song makes me laugh. I don't know why he changed his style all of a sudden and started doing soft music. His last 2 albums are a joke LOL. I saw his Curtis album at the library yesterday and i was thinking about listening to it but i put it back on the shelf because i saw he has Justin Timberlake, Timbaland, Robin Thicke on the album hahahahahahahahaha. DMX is another dude that's a good rapper but his albums have disappointed me because he always has more bad songs than good songs on his albums.



I know ya'll are gonna laugh at me because of this rapper i'm about to name that used to be hardcore and he started singing and became soft, Ja Rule. Go ahead and laugh but if ya'll listened to his first album, you can see why i mentioned him. His first album is hardcore but for some reason he decided to switch up and do pussy songs for the ladies and that's why he started to suck. I heard his Blood In My Eye album is hard but i haven't heard it. I do like his Clap Back song from that album. Let's also not forget his hard song I Got A Story To Tell on Belly soundtrack. Capone and Noreaga used to be hard because their first album is real good but Noreaga's rhyming style changed and the group has sucked ever since. Noreaga's last 2 solo albums are wack LOL. If i was Capone, i'd just do solo albums and no more group albums because of wack ass Noreaga.

CharlesJones
11-15-2008, 01:46 PM
Yeah Spice 1 is still a good rapper but his last 10 albums have sucked hahahahahahahahahahaha. He puts out a new album every year and nobody knows about it hahahahahahahahaha. His beats have been terrible the last 9 years. The Black Bossalini was the last good album he did to me and that came out in 1997 LOL. Snoop Dogg was hard when he did Deep Cover with Dr Dre and the songs he were on on The Chronic album but every album he's done after Doggystyle has been terrible.

Wu-Tang Forum Internet Poster
11-15-2008, 01:49 PM
Damn CJ, you mentioned a lot of good shit.

8ball and MJG used to be some of my favorite shit.

And the first Ja Rule was kind of dope. Race Against TIme was the shit, and the Murderers.

Gangstarr and Onyx were also dope. Step in the arena and last dayz...

CJ you listened to some dope shit. How old are you? Kids these days don't know shit.

prrra718
11-15-2008, 03:21 PM
"I AM an affluent suburbanite" you're bugged out man...but great post....i think that it goes beyond hip-hop...i feel like american media...arts...whatever you wanna call it has become really waterd down in general....hip-hop...rock music...i use to listen to rock music....you dont hear any rock music that bumps anymore...pop music...r&b music....music in general has really dried up...not saying that there still isn't good shit being produced..but you really gotta dig now....its evident in movies as well...times are just changing...or maybe we are just getting old....who knows...
________
no2 vaporizer reviews (http://no2vaporizer.net)

Edgar Erebus
11-15-2008, 05:57 PM
^^ Shut up, Ghostlaced.


Irondan... I completely dig why you are into hardcore gangsta and against bling shit, those are my thoughts exactly. But, about thoughtful rap you say is gay: what's your opinion about Public Enemy?

netscape check two
11-15-2008, 06:07 PM
Yeah, good thread. Even Mase(Murda Mase) used to be hardcore at one time. lol

Wu-Tang Forum Internet Poster
11-15-2008, 06:10 PM
^^ Shut up, Ghostlaced.


Irondan... I completely dig why you are into hardcore gangsta and against bling shit, those are my thoughts exactly. But, about thoughtful rap you say is gay: what's your opinion about Public Enemy?

In all seriousness, I don't necessarily hate thoughtful rap, and I respect it's right to exist more than I would say, Nelly.

BUT, for me, personally, it is not something I would want to listen to.

Not to get too existential over here, but I look at movies, music, television, etc., purely as forms of entertainment.

For example, JFK might be a good movie, but I am not going to watch it, because I'd rather watch Snatch or something fast-paced with guns, profanity, and explosions.

Now, I know that those types of movies, and gangsta rap, are by no means deep, and lots of times, they are even downright "bad", but I don't care, because I am entertained.

Now, if I want to formulate opinions about world affairs, religion, morality, etc, I would go to college and read books, which I did and do, but I don't care what Chuck D has to say about it, and I'm sure he doesn't care what I have to say about it.

As far as what other people listen to, it is a matter of personal preference, and I really can't say that I am right or somebody else is wrong, even if they listen to Nelly.

I didn't like Public Enemy because I felt like they were trying to preach to me, and I don't like to be preached to. Pac had messages, but he didn't cram them down my throat. He buried them beneath his tales of violence, and I could easily ignore them.

I don't like when actors go on TV and try to talk about world affairs either.

On the flip side, it might even be noble for people to use their celebrity to try and bring attention to a cause that is important to them, but I still hate it. That's just me, though.

I like my entertainers to entertain, and then shut the fuck up.

Edgar Erebus
11-15-2008, 06:16 PM
Okay. I don't see music as merely entertainment, I see it as an art form that can be more powerful than we think. I liked Public Enemy because they were the voice of a movement, which was preachy in its basis, but it was a movement, something this generation sorely lacks. Basically a more intelligent and more educated - and more preachy - side of the same movement that made the classic gangsta rap. Plus they succeeded in it because they were bringing the noise on any level, from music to controversy. No other conscious rap act repeated that.

Except Ice Cube, I'd say he's the most successful rapper in making overtly political/conscious statements easy to stomach.

Respect to your opinion though. Aiight chill.

spiggity_ace
11-15-2008, 07:44 PM
I'm at the risk of mentioning him in every topic, but i skimmed the posts and i didnt see kool g rap, this guy has the gangsta steez to a science, so hardcore, his songs with mobb deep and MOP are too insane, and also DMX is sope on the gangsta rap shit. Big Pun could do it too, same with the wu, even gza covered this shit on liquid swords for a bit on killah hills and gold. Shit was crazy tho.

Wu-Tang Forum Internet Poster
11-15-2008, 09:24 PM
I'm at the risk of mentioning him in every topic, but i skimmed the posts and i didnt see kool g rap, this guy has the gangsta steez to a science, so hardcore, his songs with mobb deep and MOP are too insane, and also DMX is sope on the gangsta rap shit. Big Pun could do it too, same with the wu, even gza covered this shit on liquid swords for a bit on killah hills and gold. Shit was crazy tho.

Kool G Rap is good shit, although I never listened to him extensively.

Mobb Deep is some of my favorite shit from back in middle school, at least THe Infamous and Hell on Earth, which are both still solid in my rotation. Murda Muzik wasn't terrible either

Billy Danzenie
11-15-2008, 09:52 PM
Bone Thugs is hard as fuck listen to Faces of Death, Creepin on Ah Come Up, E. 1999 Eternal, Art of War, and BTNHResurrection

Wu-Tang Forum Internet Poster
11-15-2008, 09:56 PM
I refuse to call any singin-ass niggas hardcore gangsta rap, but I do like Bone Thugs, and they had some hard content.

Speaking of singin-ass niggas, everybody should get Nate Dog's G-Funk Classics Volumes 1 and 2.

I realize that this is off-topic, but I feel like Im the only person who owns them and they are dope.

JerseyIronman
11-15-2008, 10:53 PM
In all seriousness, I don't necessarily hate thoughtful rap, and I respect it's right to exist more than I would say, Nelly.

BUT, for me, personally, it is not something I would want to listen to.

Not to get too existential over here, but I look at movies, music, television, etc., purely as forms of entertainment.


Thats pretty strict Irondan, even the most mindless violent ridden rap has some degree informaiton/knowledge/thoughts that are passed on.

Im not saying you should form your life views from songs like Protect ya Neck but there is usually some sort of morals or concept in a song. Its one of the first ways man passed on stories to each other.

Basically I think music and some sort of "thoughtfulness" are always gonna go hand in hand

Wu-Tang Forum Internet Poster
11-16-2008, 12:13 AM
Thats pretty strict Irondan, even the most mindless violent ridden rap has some degree informaiton/knowledge/thoughts that are passed on.

Im not saying you should form your life views from songs like Protect ya Neck but there is usually some sort of morals or concept in a song. Its one of the first ways man passed on stories to each other.

Basically I think music and some sort of "thoughtfulness" are always gonna go hand in hand

Well, technically, every form of media and communication has SOME kind of thought involved in it.

I am saying that I don't like overt preachiness in my music, although for some reason, I find it somewhat cute and endearing when RZA does it.

AK Spray
11-16-2008, 03:14 AM
This thread is dedicated to real gangsta rap, which seems to no longer exists anymore.

When I was but a young lad growing up in a lovely suburban neighborhood in the 3rd grade, I listened to various types of music, including Hammer and DJ Jazzy Jeff and the Fresh Prince.

Then, one day, my friend gave me a copy of NWA's 100 Miles and Runnin, and my life changed.

I was intrigued. All of the cursing, sexual braggadocio, and senseless violence captivated me, like a movie that my parents would be hesitant to let me watch.

I instantly fell in love with rap. NWA, the Dayton Family, the Ghetto Boys, PSK, Cube, the Down South Hustlaz, MC Eiht, etc.

Then Pac and Biggie came along and gave it a soul(before they died).

Basically, every last one of them was "fronting" and came from poor neighborhoods, but went to magnet schools and were in the drama club and shit, but I didn't give a fuck.

It was great! It was a whole different world for me. I was a young, white suburban kid from an affluent community, and I couldn't get enough of the characters that these men had created strictly for my entertainment.

Understand, rap music is made for "the people", but genres are sustained by suburban white kids. Essentially, suburban white kids control the direction of rap music, and I loved it when we created this gangsta craze.

Now as far as the bling-bling era, I didn't necessarily hate it, but it was much weaker than the hardcore gangsta shit. Most of these assholes rent their jewely and cars for their videos.

I AM an affluent suburbanite, I don't want to hear about how well you're doing. I'm doing well myself. Shit, my dad makes more in a year than most of you faggots, but he buys stock and fattens his retirement fund instead of buying spinning rims and various rings.

But whatever, I love old-school Cash Money, and I could deal with it.

But now, popular rap music is watered-down bullshit that essentially revolves around meaningless hooks and dance crazes, and once again, it is because of suburban white kids. What I'm saying is, suburban white kids of my generation were much cooler than suburban white kids of today.

I don't know exactly how it happened, but I blame Nelly.

AND FINALLY, most rap that is "spiritual" or "educational" or "deep" is in fact gay as shit. If you listen to rap music to educate yourself, develop your spirituality, or formulate your opinions on life, you are a total fag.

Wu dropped some spirituality, but they covered in up nicely with drugs, dope lyrics, guns, dope beats, and ODB and RZA making funny noises.

Does anybody else yearn for the good old days of hardcore studio gangstas?

Discuss, faggots.


:hooray: Haha. WOW. Good Job. You've Made Your Point.

I bet you gave yourself QUITE the pat on the back after typing that, huh?

SMH at the guys replying to it... "Uhhh... Yeah, My fav. gangsta rappers are...."

Lol. Go Listen to Lynyrd Skynyrd.

Wu-Tang Forum Internet Poster
11-16-2008, 12:46 PM
:hooray: Haha. WOW. Good Job. You've Made Your Point.

I bet you gave yourself QUITE the pat on the back after typing that, huh?

SMH at the guys replying to it... "Uhhh... Yeah, My fav. gangsta rappers are...."

Lol. Go Listen to Lynyrd Skynyrd.

I do not understand your point.

I realize that you an actual gangster, because your user name on a wu-tang website is "AK Spray", but I am not sure what you are getting at.

Is it because of the cultural differences in our upbringings?

Gangsta Rap became popular because of my people. Please don't try to take it away from me.

AK Spray
11-16-2008, 04:14 PM
Lol. My point is this... which I very well know... YOU GET...

Your thought process was "Huhuh.. I'm gonna go on here and talk down to these hip-hoppers... and they won't even realize it. huhuh." Plus you sling "Nigga" around a good bit. That's verrrrry respectful.

So, I said... go listen to Lynyrd Skynyrd. Where as you think you molded the face of Rap... you did not.

NWA was a gimmick, straight up and down.. ONYX was a gimmick, straight up and down... An updated version of a Minstrel show to you, yeah?

Anyways... Most west coast gangster rap WAS a gimmick, and some NY shit as well. While, most groups such as Wu-Tang (who started off not very gimmicky, but took a turn with the Killa Beez), M.O.P., the whole Duck Down Crew, etc. etc. were actual artists.

And as in your response to listening to Rap to enlighten yourself is "silly"?

Well, Go listen to KRS-One's "Return Of The Boom Bap", and tell me you're not enlightened.

You may get the responses you like from most kids here, or the ones who don't understand english fully... But, I'm not one of 'em.. And as I said before... You've made your point.


PEACE


Faggot?


I do not understand your point.

I realize that you an actual gangster, because your user name on a wu-tang website is "AK Spray", but I am not sure what you are getting at.

Is it because of the cultural differences in our upbringings?

Gangsta Rap became popular because of my people. Please don't try to take it away from me.

Wu-Tang Forum Internet Poster
11-16-2008, 04:36 PM
Lol. My point is this... which I very well know... YOU GET...

Your thought process was "Huhuh.. I'm gonna go on here and talk down to these hip-hoppers... and they won't even realize it. huhuh." Plus you sling "Nigga" around a good bit. That's verrrrry respectful.

So, I said... go listen to Lynyrd Skynyrd. Where as you think you molded the face of Rap... you did not.

NWA was a gimmick, straight up and down.. ONYX was a gimmick, straight up and down... An updated version of a Minstrel show to you, yeah?

Anyways... Most west coast gangster rap WAS a gimmick, and some NY shit as well. While, most groups such as Wu-Tang (who started off not very gimmicky, but took a turn with the Killa Beez), M.O.P., the whole Duck Down Crew, etc. etc. were actual artists.

And as in your response to listening to Rap to enlighten yourself is "silly"?

Well, Go listen to KRS-One's "Return Of The Boom Bap", and tell me you're not enlightened.

You may get the responses you like from most kids here, or the ones who don't understand english fully... But, I'm not one of 'em.. And as I said before... You've made your point.


PEACE


Faggot?

You, my friend, are a sensitive bitch who takes shit too seriously.

I feel like it was pretty obvious that my post was not only somewhat self-deprecating, but also to be taken tongue-in-cheek.

Rap music will never enlighten me, because I'm not stupid. KRS-ONE might be a good entertainer, but he's never going to enlighten me, because I'm smarter than him.

If he brings up good points that provide a positive influence to a misguided youth, then good for him, and good for the youth, but that is not what I, personally, am looking for.

And, lastly, I am guessing that you are an Eastern-European, which is fine, but hip-hop does not want, or need, Eastern-European whiteboys who call themselves "AK Spray" to defend it on message boards.

Lighten up, pussy. Learn to take a joke.

I AM HIP-HOP.

Why don't you go listen to some David Hassellhoff?

Wu-Tang Forum Internet Poster
11-16-2008, 04:43 PM
By the way "AK Spray", I just visited your myspace music space, and you have done a lot more to hurt hip-hop than my initial joke of a post ever could.

Look at you, faggot:

http://i304.photobucket.com/albums/nn175/irondan_photos/pussy.gif

Weak-ass, bitch.



http://i304.photobucket.com/albums/nn175/irondan_photos/pussy.gif
"Go listen to Lynryrd Skynryd"

Bitch, please.

Afficial_Nastee
11-16-2008, 05:49 PM
ONYX was a gimmick, straight up and down... An updated version of a Minstrel show to you, yeah?


Bitch please....

netscape check two
11-16-2008, 05:56 PM
Attack of da bald heads !!!

Afficial_Nastee
11-16-2008, 05:58 PM
Attack of da bald heads !!!

Word The Fuck Up....

Ain't nobody got shit on Onyx....

spiggity_ace
11-16-2008, 06:11 PM
i forgot about btnh they crazy as fuck, tech n9ne should be their too but i think his is more of that abstract shit, but bone thugs with the creepin on ah come up and e 1999 were one some shit, that track die die die is so dope, and yo irondan, if u wanna listen to some hard kgr, give live and let die a spin and definitely 4,5,6, onyx is fuckin dope they aint no gimmick, wut the fuck.

Shogah
11-16-2008, 06:13 PM
KRS-ONE might be a good entertainer, but he's never going to enlighten me, because I'm smarter than him.


Ahahahaha please stop you're killing me hahahah.

Now seriously...

When i started listening to hip hop i was all into some underground shit, kind a social concoius rap, and i adored rza's dropping of knowledge. I was all into social concious rap.
And then i discovered Mobb Deep.
Even if it was never the kinda music that represents me and my life, i liked it for the same reason as you wrote on your first post on this thread. But it was HARD it was RAW and something ultimatevly strange to me. Drug slinging, bustin gunz and all that.....
I still listen mobb deep, and i like listening old dre and old snoop and joints like Deep Cover.

But you must appreciate all aspects of hip hop. If you are realy HIP HOP you should go in diferent chambers whether is underground or mainstream, whether is gangsta rap or social concious rap. I liked when rza dropped knowledge back in the days(impossible, gravediggaz, i cant go to sleep) cause it was all wraped in dope music and dope wordplay, and you could just bump some songs and enjoy or you could realy listen and get stuned.
Now he is acting like he wants to put it in your head by force.

If you REALY look at rap as ONLY of meaning of entertaiment,
than you shouldn't listen it.
If you ARE HIP HOP , LEARN to appreciate other aspects of the genre and don't be so ignorant.

Wu-Tang Forum Internet Poster
11-16-2008, 06:21 PM
^^You busted me. I'm not really hip-hop. Hip-Hop is nothing but the name given to a genre of commercial music.

But I'm also not ignorant. In fact, I am so not ignorant that I do not need rap music to advise me, guide me, or help me find meaning in life.

But when you said

"If you REALY look at rap as ONLY of meaning of entertainment, than you shouldn't listen to it."

I disagree with that statement. Why shouldn't I entertain myself?

I feel like if someone is like "Wow! this is awesome! I'm going to buy a gun and be a thug!", then they are the ones who shouldn't listen.

Shogah
11-16-2008, 06:37 PM
I disagree with that statement. Why shouldn't I entertain myself?



Of course you should entertain, i didn't say that, and thats one aspect.
but hip hop goes in various directions, and it seems like you're going in strictly one...

Of course it's bad if you take every rapper that tries to be clever granted and look at his verses as bible or something.
All in all its all related, as someone sad already here. Entertaiment and message goes together in hip hop. Thats why it is hip hop.
It is not politics nor science and also its not a circus. Its Hip Hop


peace

AK Spray
11-16-2008, 11:49 PM
You, my friend, are a sensitive bitch who takes shit too seriously.

I feel like it was pretty obvious that my post was not only somewhat self-deprecating, but also to be taken tongue-in-cheek.

Rap music will never enlighten me, because I'm not stupid. KRS-ONE might be a good entertainer, but he's never going to enlighten me, because I'm smarter than him.

If he brings up good points that provide a positive influence to a misguided youth, then good for him, and good for the youth, but that is not what I, personally, am looking for.

And, lastly, I am guessing that you are an Eastern-European, which is fine, but hip-hop does not want, or need, Eastern-European whiteboys who call themselves "AK Spray" to defend it on message boards.

Lighten up, pussy. Learn to take a joke.

I AM HIP-HOP.

Why don't you go listen to some David Hassellhoff?

Actually.. I in fact DO have a couple of Hasselhoff joints on my computer...

I Got "Du" and "Do The Limbo Dance", SON! :spin:


I GOT NATIVE AMERICAN IN ME!!!

And in response to me bein' sensitiiiive... I'm sorry.. I just found your demeanor to be prettty offensive...

Arrogance, (when it comes from nowhere) alllllways gets on my nerves.

And thank you for taking the time to go find my mixtape, and to repost the picture.

And, I love how clever you are to poke fun at my online handle... Very Nice, "Irondan".

Irondan is like... Oh my god.... sooo much more intimidating.

Hairspray only lasts so long... But IRON?!?!??! Forever.


And don't give me that bullshit... KRS-One isn't as smart as you? You come on here to start shit with ppl ON YOUR COMPUTER??? And your intellectually superior?? Yeeeeeah, that's credible.


Get Ya Vocab Up... Get Ya Wit Up.

Ridicule is The Poor Man's Wit.... YA BIG DUMMY!!! :lmao:

Ima go play Game Boy COLOR!! Pokemon Pinball... GOTTA CATCH 'EM ALL!


:)9:(:)9:(:)9:(:)9:(:)9:(:)9:(:)9:(:)9:(:)9:(:)9:( :)9:(:)9:(:)9:(:)9:(:)9:(:)9:(:)9:(:)9:(:)9:(:)9:( :)9:(:)9:(:)9:(:)9:(:)9:(:)9:(


Eat Asshole. ^O^

AK Spray
11-16-2008, 11:52 PM
Bitch please....


whoooooa. That's no diss to Onyx. Onyx is ill as fuck... and Sticky Fingaz is one of the most underrated rappers ever.


BUT.. IF you look at videos like this... Their record label made 'em do shit like this...

Gi5l34casgc

prrra718
11-16-2008, 11:52 PM
onyx was a gimmick...NWA was a gimmick?.... how could you be on a hip-hop fourm and say some shit like that...
________
mexico city hotels (http://mexicocityhotel.info)

AK Spray
11-17-2008, 03:03 AM
onyx was a gimmick...NWA was a gimmick?.... how could you be on a hip-hop fourm and say some shit like that...


ay ay ay. I'm not taking away from their credibility... But, really think about it.

Don't let Daniel win... he came on here thinkin' "Oooh, this'll hit 'em where it hurts.. they gon' argue it to death."

I'm just sayin' that exec's PUSHED that gangsta shit HARD. Go watch CB4.

food for thought
11-17-2008, 03:05 AM
same way they push that materialistic nonsense these days or wat?

AK Spray
11-17-2008, 04:36 AM
same way they push that materialistic nonsense these days or wat?


yup. you got it.

Afficial_Nastee
11-17-2008, 11:21 AM
whoooooa. That's no diss to Onyx. Onyx is ill as fuck... and Sticky Fingaz is one of the most underrated rappers ever.


BUT.. IF you look at videos like this... Their record label made 'em do shit like this...

Gi5l34casgc

Onyx didn't give a fuck they did what they wanted to do.... They got a lot of freedom on what they wanted to sound like and do on JMJ Records back in the day....
That's why after Baccdafuccup they released the most grittiest record ever : All We Got Iz Us, so Onyx did what the fuck they wanted to do, they were never a fuckin' gimmick and they still ain't....

food for thought
11-17-2008, 11:40 AM
SMH at the guys replying to it... "Uhhh... Yeah, My fav. gangsta rappers are...."

Lol. Go Listen to Lynyrd Skynyrd.




LMAO, i nkow right

CharlesJones
11-17-2008, 04:41 PM
Irondan1 i'm 32 years old. I grew up on rap music in the 80's and 90's. It's too many soft faggot ass rappers out now.

CharlesJones
11-17-2008, 04:46 PM
LOL@Irondan1 calling Bone Thugs And Harmony singing ass niggas hahahahahahahahahahahaha. I stopped liking them after E.1999 Eternal album.

Wu-Tang Forum Internet Poster
11-17-2008, 05:41 PM
I grew up on rap music in the 80's and 90's. It's too many soft faggot ass rappers out now.

A-fucking-men, CJ.

That is all I'm saying.

If I could make a quote my sig, this would be it.

Peace, Charles.

derek41
11-17-2008, 08:32 PM
Irondan1 i'm 32 years old. I grew up on rap music in the 80's and 90's. It's too many soft faggot ass rappers out now.



The last few posts have it exactly right. Rappers today are bitchmade. I like all of that old school shit from any coast because it was real shit. From above the law, spice 1, dre on the west to the Wu, bootcamp, gangstarr on the east, and down south with scarface, eightball and mjg, big mike.
The problem with today is that the rhymes and the style has done a complete 180. Shit used to be hardcore, now Gays like lil wayne and Kanye are most respected in the game. I want to see an evolution in the game and these new cats just ain't getting the job done. As a black man i am truly embarassed about how low this music has gotten, just to sell records to white kids.

CharlesJones
11-18-2008, 04:40 PM
Derek41 i definitely agree with what you said. Rappers right now are way too soft and their music is pop/gay to appeal to the radio and white kids like you said. Back in the day, rappers could care less if their songs never got played on the radio or if their videos didn't get played on BET and MTV. The Box video channel used to show a lot of hardcore videos that BET and MTV wouldn't play. I miss The Box. I also blame record companies for making rappers do gay music to sell records. Irondan1 and Derek41, here's some real shit for you that i'm about to post the lyrics to like Onyx's Street Niggas song and Willie D of The Geto Boys So What song.



Onyx's Street Niggas song is from their Shut Em Down album. Here's what Sticky Fingaz said. These lyrics are funny.


I'm a street nigga. Fuck with me, get shot in the brains. They call me Sticky Fingaz. How you think i got my name? This is not a game. Kid i know my math. I walk around with my pants hanging off my ass LOL. I don't give a fuck LOL. This nigga here is too rugged. I pull out my dick and take a piss in public hahahahahahahahahahahaha. Smoking weed, drinking brew is all i do LOL. Fuck bitches, get money was all i knew LOL. The first nigga fronting getting dropped with one in the head LOL. I got no respect for life LOL. My moms on drugs. You scared to look me in my eyes. I run with nothing but thugs LOL. I'm so trife hahahahahahahahahaha.


Willie D's So What song. These lyrics are gonna make ya'll laugh.


Anybody don't like this can suck the peeda. Watch out now. Here comes another heater. Everytime i turn the radio on, i get hot. I'm sick of niggas bragging about what they got LOL. I came here to show and tell. Half of these muthafuckas broke as hell LOL. Most of these bitches scared to come to the hood LOL. The rest talking about they platinum and they can't go wood. Let's get the facts straight out the gate. You ain't real nigga, you's a cake LOL. You talk a lot of shit about scrapping and guns but if i slapped the fuck out you right now, you run hahahahahahahaha. So what if your rich. Let me tell you something bitch LOL. A nigga don't feel like hearing that shit LOL. I could give a fuck about how tight your flow is LOL. You garbage if you ain't doing nothing for these kids.


So what you got a new set of wheels. So what they put your house on cribs. So what you filthy rich. So what you filthy bitch LOL. So what you got ice in your chain. So what you got bitches giving you brain. So what you filthy rich. So what you filthy bitch LOL.


Shouting out to the hood every god damn minute but when you gon build a bridge in it? LOL. Got money out the ass and your swinging like Tarzan but all your homeboys starving. It takes me to talk about your selfish ass cause most individuals don't know the half. You roll through the hood and pass out a few bucks but you ain't really trying to see a nigga come up. It ain't safe when your talking shit. Your bodyguard ain't nothing but a big old bitch hahahahahahahahahaha. Heard you got jumped on by a broad LOL. Now suddenly you got a record out and your ass is hard LOL. Cocksucking muthafucka, you a brand new fool LOL. Tricking with these chickens and your kids need shoes. Radios and videos playing your shit. Screaming your record company name but they laying you dick LOL.


How you living, how you living mr ball player? Since you signed that new contract, you ain't did jack LOL. You lucky i ain't the team owner cause i'd pull out a 9 and pop your ass while you riding the pine hahahahahahaha. Northside niggas don't care if you rich. We play for respect and authority bitch LOL.

CharlesJones
11-18-2008, 04:50 PM
Other hardcore rappers i forgot to name are Rah Digga, Lady Luck, Caddilac Tah, Black Child, M.O.P., Xzibit, Naughty By Nature. It's a shame Lady Luck, Caddilac Tah, Black Child never released any albums but i can't blame them because it's their record companies fault. Common used to be hard when he was Common Sense. Now his music is soft/gay. Somebody mentioned Kool G Rap. I forgot about him. He's a legend. Big Daddy Kane used to be hard too and the only problem i had with him was his love songs because he's a tight mc. People slept on his Daddy's Home album. That's a tight album. He could've did without his dancing buddy Scoob rapping on the album because his voice sounds like a bitch LOL.

CharlesJones
11-18-2008, 04:51 PM
Run DMC also used to be hard but a couple of their albums like Back From Hell and Crown Royal are trash. Their solo albums are wack too. I think they shouldn't have done so many collabos with rock singers. I didn't like that about them.

CharlesJones
11-19-2008, 05:00 PM
I'm gonna post the lyrics tomorrow to Luke's Cowards In Compton song dissing Dr Dre and Snoop Dogg. That song is so funny. JT Money of Poison Clan raps on the song and he says some funny shit about them.

GhettoGnom
11-19-2008, 05:11 PM
Let's get some music going!


Fat Joe ft. Kool G Rap & Apache - You Must Be Out Of Your Fucking Mind
RfZ5wA9lK5c

Kool G Rap ft. B1 & MF Grimm - Take 'Em To War (Grimm BODIED this shit.. The last 4 lines just wow... "Quantities of entities enter me evilly!")
pS97zoehxlo

The Cenobites (Godfather Don & Kool Keith) - Voices
H__8ZSw69Fw

Tim Dog - Fuck Compton
AUoGFU7VnMM

Das EFX - Mic Checka
eO5HAA_IQfc

HANZO
11-19-2008, 05:58 PM
i would jus like ot add that Gangsta rap is the shit. my interest in rap kinda decreased when Gangsta Rap died.

Wu-Tang Forum Internet Poster
11-19-2008, 06:04 PM
I haven't extensively listened to any new non-wu rap sense the death of gangsta rap.
However, I don't think it is just limited to rap. I don't listen to any new music, period, because it is all pussy shit.

All genres.

I listen to old mo-town/rnb/soul type shit perdominately, some rap before 2000 i grew up on, some old Johnny Cash/Hank WIlliams Jr. style country, some 60s/70s rock (stones beetles zep)

I like music with soul.

Music today is soulless.

GhettoGnom
11-19-2008, 06:05 PM
Oh, I just saw the "gangsta" which might make the Das EFX track and Cenobites track A BIT off topic..

=)

HANZO
11-19-2008, 06:06 PM
^^exactly, if the music has no soul then it dont appeal. i find myself listening to alot of reggae.

Tony Bandana
11-19-2008, 06:09 PM
Herez one of my fav. tracks off on of the greatest Gangsta records i ever bought.

C Murder - Duck And Run

ONGHHH

Av2rrn4rQiI

you better duck and run foo' you b etter duck and run jigga

Wu-Tang Forum Internet Poster
11-19-2008, 06:09 PM
I like Bob Marley and Peter Tosh, but beyond that, I haven't really expanded my reggae horizons.

netscape check two
11-19-2008, 06:25 PM
I wouldn't say gangsta rap is dead. There is still some out there. It's just not as popular, and more on the downlow.

Sham-iLL
11-22-2008, 02:42 PM
Kool G. Rap - Top 4 Rapper of all time.