PDA

View Full Version : the 10 most overrated games this gen


KZA
11-18-2008, 10:16 PM
10. GTA4
9. Assassins Creed
8. Devil May Cry 4
7. Bioshock
6. LBP
5. Brawl
4. the orange box
3. gow
2. fallout 3
1. MGS4

http://immoralgamers.com/?p=41

the list is stupid where the hell is halo 3 at? gta4 should have been top 3 along with halo

oDoUoSoKo
11-18-2008, 10:22 PM
Gears of war too. Both.

Tyler Durden
11-18-2008, 10:25 PM
I still think
MGS4 & GTA4 are sex

Ive just been playing Metal Gear online.
Fucking awesome.
My opinion

Mr. X
11-18-2008, 10:28 PM
The guy who made that is mad cause he sucks ass at those games.

Tage
11-19-2008, 07:54 AM
^yer.... gta4 and mgs4 maybe overrated in the fact they got 10/10 (which i think should be impossible unless a game has no flaws)... but they are truely the best games this century.

devil may cry is a fucking great game.

one i agree with - assassins creed. < gets real repetitive


...one i would add to the list is... Resistance: Fall of Man

shaolinsword
11-19-2008, 08:02 AM
I agree with Brawl and Ass creed but the other games deserve the scores they got, especially Bioshock

The Hound
11-19-2008, 08:42 AM
GTA4 is LITERALLY overrated because it isn't a 10/10 ... but fuck it's still a 9.5

assassins creed has to be higher up

JamSix
11-19-2008, 09:09 AM
GTA4 should be number one, the gameplay is so bad. Assassins creed should be higher on that list and GoW shouldnt be as high.

The Hound
11-19-2008, 09:20 AM
you should officialy have your console confiscated by the government ...

JASPER
11-19-2008, 11:30 AM
1. Halo
2. Halo 2
3. Halo 3
4. Assassins Creed
5. Bioshock
6. Far Cry (9.2 on gamespot!?!!)
7. Oblivion
8. Shemue or something
9. Supermario Galaxy
10. Perfect Dark

I've played all these games except for Halo 2, but I'm assuming it blows and I'm very skilled in the art of assumption.

Tage
11-19-2008, 12:31 PM
^good list.

far cry is a good game, but overrated.

Kingkazim
11-19-2008, 12:40 PM
^^ye, it was tooo repetative

btw MGS4 isnt ovverated

DrunkenMasta303
11-19-2008, 01:06 PM
idk, last time i played any game was in 2005 i think,
but the most overrated game HAS to be world of fukkin warcraft, straight retarded

-The A to the Z-
11-19-2008, 01:28 PM
I wouldn't know.

I tuned out of gaming this generation.




Reverted back to the days of Gameboys and N64s :).

JASPER
11-19-2008, 01:37 PM
^good list.

far cry is a good game, but overrated.
It's a decent game, but once you're up against mutant monsters and shit, it goes downhill real fast. Plus the multiplayer is as much fun as nudering a gorilla.

11th Chamber
11-19-2008, 03:21 PM
I dont kno why the hell Gears is on that list. One of the Top 5 best shooters this decade

GTAIV shouldent have gotten a 10/10 by nearly everyone, cause it isnt that, but its FAR from overrated. The game is amazing.


GTA4 should be number one, the gameplay is so bad.

hahahah what?

If anything that can be judged, it should maybe be the storyline which at times wasent the best, but the gameplay is what helps make it stand out. No clue what yer saying

JASPER
11-19-2008, 03:29 PM
GTA IV might be ever so slightly overrated, because it's not perfect, but then again, what game is? Deus Ex maybe.

Beside the storyline it's got some great online modes.

Ritter
11-19-2008, 03:53 PM
Bioshock isn't overrated.

I agree with everything else, I maybe disagree with GoW.

DR. NICK RIVIERA
11-19-2008, 05:32 PM
Some of these games are overrated just because of the hype they created before they were released. Assassin's Creed should be on the first place. Myst IV close up.

Orange Box overrated? His argument was stupid.

GTA's were always overrated. It's not the developers fault. It's not the same with Little Big Planet, cuz this game has great ideas, but serious issues.

Gears of War I/II and Halo series aren't bad either, but they are evolution at it's finest. I can see somebody not liking them, but for me, great games. I will never regret playing them.

I agree with Jasper about the Far Cry.

Like Jasper said, Deus Ex could be the only game deserving that 10/10.

THE MASON
11-19-2008, 05:53 PM
GTA 4 was an upsetting game, lacked the gameplay San Andreas had plus the story was pretty weak, still fun its GTA cant not have fun stealin car and killing computer generations.

GoW i disagree, that game is gritty, like the first Unreal was. GoW2 is so much fun, playing it alot right now.

The rest of the list is pretty good though, maybe not Bioshock

DR. NICK RIVIERA
11-19-2008, 06:26 PM
GTA 4 was an upsetting game, lacked the gameplay San Andreas had plus the story was pretty weak, still fun its GTA cant not have fun stealin car and killing computer generations.

GoW i disagree, that game is gritty, like the first Unreal was. GoW2 is so much fun, playing it alot right now.

The rest of the list is pretty good though, maybe not Bioshock

I agree with all but GTA IV.

San Andreas doesn't have gameplay. It has variety/greatest sandbox ever.....but a lot of stupid, bad missions and non rewarding secrets [that sometimes GTAIV possess too, but less]. GTA IV have a weak story? Nah, it's good, but weak....

Tecknowledgist
11-19-2008, 06:34 PM
Halo. Halo 2. Halo 3. Seriously the most overrated games I have ever played.

Assassin's creed is another

Billy Danzenie
11-19-2008, 07:32 PM
LBP and The Orange Box arent overrated

KZA
11-19-2008, 07:42 PM
LBP and The Orange Box arent overrated

LBP is overrated for sony fanboys

orange box isn't

Ritter
11-20-2008, 02:46 AM
Gamespot is very weird these last few years.

The best rated PC game is Diablo, 9.6. Which I agree with

Crysis, 9.5? What the FUCK? The game is pretty... average in gameplay.
Ya, sure it has nice graphics, and the nanosuit, but that's make up. The Maximum Strength gets boring after a while. Maximum Speed is good when you're bored, but doesn't last long, and cloak has no effect on the Delta difficulty level. I'd give Crysis 8.4. That's the most overrated game ever. Imo.

Gamespot' gives awfully big scores to newer games (Crysis 9.5, Orange Box 9.5, World In Conflict 9.5, and I just won't say how much Editor's choices in a timespan of a MONTH)

GTA 4? I played it for a few hours on a PS3, and wasn't too impressed. I'm not saying it's bad, but Gamespot gave it a 10, that should mean something right? For me, a game can't be a 10 if it didn't suck me up in the first 3 hours of gameplay.

Tage
11-20-2008, 06:23 AM
Call of Duty 4 wins that title....



^you really think an fps can beat the depth of mgs4 and gta4 as the game of the century? wow.

its 'just' a first person shooter... :)9:(

DJMethods
11-20-2008, 06:31 AM
GTA4 is a solid 8/10, so over rated, and so many fanboys blind to it cause they're all "OMGZ ITZ GTA U DIKHEAD"

Ritter
11-20-2008, 06:57 AM
^you really think an fps can beat the depth of mgs4 and gta4 as the game of the century? wow.

its 'just' a first person shooter... :)9:(

I gotta agree with him.

Game of the century is Max Payne though... followed tightly by Call Of Duty and Knights Of The Old Republic.

Call MGS4 and GTA4 better, and you're blind.

Tecknowledgist
11-20-2008, 07:09 AM
game of the century? we still have 92 years before we can start talking about the game of the century lol

^^max payne is one of my favorites but i don't think it's anywhere near the best game ever

DR. NICK RIVIERA
11-20-2008, 01:23 PM
Wow some people really dislike Halo. I guess some of y'all also aren't Unreal [only the first one, and I don't mean the tournament one] and Advent Rising fans.

When Halo came in 2001, it had the best AI ever. I hate playing it on XBox, so I waited for the PC release and enjoyed more...

Ritter
11-20-2008, 01:54 PM
^^max payne is one of my favorites but i don't think it's anywhere near the best game ever

The most important thing about the game is immersion, not just raw game mechanics. Max Payne is the best, just because it has a story you have dreams about.

I mean, Max Payne has the best story of all shooters ever (imo). The mass of quotables, the "artistic" element of the game is brilliant.

And you become Max Payne in the game.

That's why I think Max Payne is THE best game of the century, if not the best game ever. Ok, prolly not ever, but still...

Paranoid
11-20-2008, 03:16 PM
its always the people that suck at it that bash halo

halo 3 is fun as shit i fail to see how anyone can say its overrated

DR. NICK RIVIERA
11-20-2008, 03:52 PM
The most important thing about the game is immersion, not just raw game mechanics. Max Payne is the best, just because it has a story you have dreams about.

I mean, Max Payne has the best story of all shooters ever (imo). The mass of quotables, the "artistic" element of the game is brilliant.

And you become Max Payne in the game.

That's why I think Max Payne is THE best game of the century, if not the best game ever. Ok, prolly not ever, but still...


u r overreacting.

Max Payne could've been better with more .... branching... It's hard to explain. Bullet time is the only thing plus the story, that separetes from other games

Ritter
11-20-2008, 04:05 PM
You got a fair point there, friend.

But I just can't agree. Sorry.

DR. NICK RIVIERA
11-20-2008, 04:50 PM
I do love the game tho, even think the second one is slightly better....but I am spoiled by the spectacular games like HL2 and the subtle ones like Deus Ex...

JASPER
11-20-2008, 05:17 PM
Max Payne 2 is one of the better games I've played. Great art direction and intriguing storyline. Yeah when is MP 3 coming?

BRONZBODY
11-20-2008, 09:25 PM
halo 2
halo 3(or sholud i say halo 2.5...seeing most of this was already done when halo 2 was done)
too human
killzone 1(great game but no halo killa as i loved the first halo)
eternal champions(the hyped the shit outta this game as the street fighter and mortal kombat killer....it sucked a mandingo dick..great soundtrack tho)
the getaway(id rather play gta...and i dont really care too much for gta)
gta 4(i fucks with vice city...thats it)
mortal kombat deadly alliance(it was susposed to bring back MK....it did not mk vs dc is a positive step tho)
dead or alive(better than tekken...nope...better than virtua fighter??? HELL NO...if i wanna see a bunch of asian chicks with fake titties i have asian porn)
metroid prime(some games should NOT be in 3d and first person...metroid is one of them)
kakuto choujin(this is so bad you can hardly find it on ebay...the allah reference is great tho since this came out around 9-11...and to think one of the original mk creators john tobias i think made this dreck)


my opinion of course and yes i know this is 11...got a bit carried away

Tyler Durden
11-20-2008, 10:07 PM
I'm gonna hit mgs4 online right now.

Fuck the haters.

11th Chamber
11-20-2008, 10:26 PM
I think if the Halo series is brought into discussion, than it should soley be on Halo 2 or 3

When Halo first came out, it was one of the greatest shooters ever, and I dont see how anyone can doubt that. The multi-player alone put it on another level



Now Halo 2 CAN be considered no problem. Even Halo 3 as it just felt like a suped up Halo 2

BRONZBODY
11-20-2008, 11:37 PM
I think if the Halo series is brought into discussion, than it should soley be on Halo 2 or 3

When Halo first came out, it was one of the greatest shooters ever, and I dont see how anyone can doubt that. The multi-player alone put it on another level



Now Halo 2 CAN be considered no problem. Even Halo 3 as it just felt like a suped up Halo 2word i have no bad words to say about halo 1

i do however have som bad tammies with 2 and 3 reason being that they could have...im sorry they should have relased the shit from 3 with 2 seeing as there wasant even susposed to be a halo 3


it was fans service

i used to work fo micro$oft so i know all the shit they used to do

KZA
11-21-2008, 12:28 AM
dead or alive is nowhere near tekken or virtua fighter.

doa is nothing more than a rock paper scissor fighter.

Ritter
11-21-2008, 02:59 AM
Max Payne 2 is one of the better games I've played. Great art direction and intriguing storyline. Yeah when is MP 3 coming?

I heard they're first going to develop Alan Wake, and then start working on MP3. Although, that's like a year-2 years ago since I've heard it.

pro.Graveface
11-21-2008, 08:56 AM
Ninja Gaiden saga is belt holder !!!!!(I donno wat the hell yall talking bout with that halo sjit) after that the tenchu saga man this a wu forum or what!!! hehehe, DOA is dope kuz it has Ryu Hayabusa from NG, I hope they drop a nice Kung Fu game soon like da older consoles got mad kung fu games yo!!! I realy feel like afro samurai gonna take all yall oppinionz to da hottest fuckin game yall watch out for that ck this trailer

http://www.youtube.com/watch?v=vYJfyROuRQc


this comes out 2009 yo
Naruto is the sjit tooo btw

ayaay PEACE

Dokuro
11-21-2008, 09:21 PM
i know you nerds are guna want me dead after saying this but


Halo #1 crappy game


its completely unoriginal and brings nothing new to game play besideds a horable story

DR. NICK RIVIERA
11-23-2008, 12:57 PM
i know you nerds are guna want me dead after saying this but


Halo #1 crappy game


its completely unoriginal and brings nothing new to game play besideds a horable story

which game had all of the elements Halo had when the first part came out in 2001? Seriously? I bet u didn't even play the game back then.. the UI was absolutely great and still is...I played my share of games, so I know that. Only Far Cry and FEAR could compare, and those two games are at least three years younger!!! [not counting Operation Flashpoint, since that one is more of a simulation].

Well, Halo was and still is fun. I could never say a fun game is overrated, cuz the main goal of games is entertainment...so, what FPShooter you really enjoyed in 2000/2001/2002?

KZA
11-23-2008, 01:27 PM
i know you nerds are guna want me dead after saying this but


Halo #1 crappy game


its completely unoriginal and brings nothing new to game play besideds a horable story

halo was nothing more than a meh fps to me. I never fell into the hype that Halo was the best FPS of all time...

DR. NICK RIVIERA
11-23-2008, 01:41 PM
^^^^at that time it was next gen with the UI.

Easily a fact.

Tyler Durden
11-23-2008, 02:05 PM
Anyone copped MK vs DC

It looked okay but I checked out the fatalities online and they're shit.

Since the DC is in there, the Fatalities arb't a fucked up or gruesome as they used to be (should be)

11th Chamber
11-23-2008, 02:22 PM
anyone who didnt enjoy Halo and its multi-player when it first came out is a sad soul

JASPER
11-23-2008, 04:12 PM
^ preach........

Havent played the game yet, but I saw all the fatalities/DC Brutalities on Youtube, and was totally disappointed.....

ToOv1yNU1h8

Aside from The Jokers (gun shot one), 'one' of Kano's fatalities (throwing knives), and Scorpions (both) I wasn't too impressed....Batman's was ok I guess.....the 'Bat Swarm' one I mean......

BUt I didnt see Darkseid or Shao Kahn? I guess they 'dont' have fatalities?
Whoa, those fatalities are mega wack!

Should be a lot more grimy.

KZA
11-23-2008, 05:11 PM
they didn't want their DC characters to get killed thats why they made it less gorey.

DR. NICK RIVIERA
11-23-2008, 06:04 PM
anyone who didnt enjoy Halo and its multi-player when it first came out is a sad soul

finally somebody agrees with me!

I mean, everybody's on COD's dick, when they stole the health restore mechanic [in Halo it's the shield, but still, the same thing].

Plus Halo had one of the first multiplayer with vehicles, and the weapons were original, and u had to choose carefully, cuz u couldn't have all with you. that's genius that many games have to this day ;)

oDoUoSoKo
11-23-2008, 08:20 PM
people shouldnt complain about MK vs DC....since they seem to be complaining about the wrong things.

oDoUoSoKo
11-23-2008, 08:28 PM
and some people havent even played it yet^

Ahkba
11-25-2008, 03:22 PM
tah fak GTA IV isnīt overrated! :D and Gears of War donīt too
(My first post here, hello guys!, WU-TANG FOREVA!! I LOVE ALL OF YOU!(im not gay))

Dominus Santorini
11-28-2008, 05:26 PM
I agree these games are overrated, especially Assassin's Creed.

But MSG 4, BioShock, Gears of War, Fallout3, and Grand Theft Auto IV are some of the best games on any platform.

DR. NICK RIVIERA
11-28-2008, 05:38 PM
Halo didnt originate that trait, it was used in games like, 'The Getaway' and 'Ghost Recon' if I recall first.......

But I get what you're saying, either way in 'my' own defense, I disliek the Halo series or say it was over-hyped for the fact I dont like space, galaxy-type games.......hell, first person shooters in general I 'used' to hate whole heartedly....' It wasn't until I played 'DOOM 3' that I started liking first-person shooters, and is prob the only exception to a space-galaxy shooter I'll ever like.....

BUt I digress...

I just thought the story (HALO series) was so-so, the graphics I didn't find very impressive (in comparison to say, 'MGS3') and I thought killing the bad guys took a reasonable amount of time; again I just mean in comparison to other games......some mutants/aliens (in HALO) I'd shoot like 16 rounds into their chest and they'd still kill me some how.......HALO used to irritate me.

But I really enjoy the 3rd one, best one of the series IMO (especially with the addition of 'The Flood' and that Alien d00d who follows Master Chief around in either one person or co-op), but I dont thoroughly hate HALO completely, I just think it's 'over-hyped' like the thread title suggests......

oh yeh, and PS: COD series>>>>>>>HALO series

lol

:Y






DUDE

HALO 1 - 2001
MGS3 - 2006 ??? or something like that

five years can obviously make a difference, don't you think?

and Halo had that mechanic in 2001, shield and all that stuff, Ghost Recon, that came out later in 2001 didn't [the second one or the third had tho]


Well, clearly we don't look at these games the same. I like Cod, but one thing that always bothered me it was how everything was pretty much linear. Of course that happens in Halo too, but Halo gives adrenaline rushes cuz of the AI, every same battle can be totally different...it's not the same with COD, at least not the first three ones in the series. And that's the main thing.

Well, your loss, I guess. I can understand somebody not liking space shooters tho, but I played everything dope from Doom-Quake/Duke-QuakeII-Unreal-HalfLife to Halo in that 94-01 era, so I know how the evolution went :)

DR. NICK RIVIERA
11-28-2008, 06:06 PM
hahaha, I'm a big PC shooter entusiast, and I know a great game when I see one [not all Ubi Soft games are great, but these Tom Clancy stuff always never fails to deliver :)]

one of my favourite PC shooters is Operation Flashpoint, I think u should try it.

mTtSgg-C3_U

Here u go, a trailer. It's another 2001 game, but those graphics aren't really all bad.



As for COD series, they don't literally bore me, but I can't play COD/MoH more than once...it's so...genericly the same. linear and made on tracks .... still fun tho, but some games, like Gears of War, took that further IMO

DR. NICK RIVIERA
11-28-2008, 06:28 PM
no problem, I never take shit seriously, but I was trying to be polite here [something I don't do often haha]

Gears of War is for the PC too. Second one not tho [?yet?]. Also, the second one is even faster and crazier, altho shorter too.

Koolish
11-29-2008, 03:43 PM
i played through GTA4 twice. the first time i was really into it, with the "10/10 perfect game" in the back of my mind.

after a long time, i played through it again for trophies. missions are boring. characters are some of the best, story isn't all that great, ending really sucked. i'd say it's more of an 8/10. missions were the worst in any 3d GTA yet.

DR. NICK RIVIERA
11-29-2008, 05:09 PM
^^^^nothing will ever beat the worse ten missions in GTA SA, my friend

playing that shit on PS2, for instance, the mission where somebody jumps of the roof and u have to catch him [AND DOING THE SAME MISSION 438748 TIMES]

Be happy for GTA IV. It's not all that bad. IMO