PDA

View Full Version : LA The Darkman - Heist Of The Century


Sideoutfox
09-07-2005, 01:15 AM
1. Lucci- Bangin' 4/5
2. Shine- It's alright. I think the beat is kinda annoying. LA does good 2/5
3. City Lights- Great beat by Havoc, LA does some great storytelling 5/5
4. What Thugs Do- Pretty good 4/5
5. Heist of the Century- Some great rhyming, but kinda boring I think 3/5
6. Fifth Disciple- Nice beat and rhymes, too bad it's short 4/5
7. Now Y- Classic east coast style hip hop 5/5
8. Spring Water- Grooving but probably the most out-of-place song on the album 3/5
9. 4 Souls- Great, love the beat and the rhymes 4/5
10. Street Life- LA rhymes hard, love Tekitha on this song 5/5
11. Love- Excellent beat by 4th disciple, great storytelling 5/5
12. Figaro Chain- Thugged out banger, LA MURDERS Havoc 5/5
13. Polluted Wisdom- RZA shines, LA does good 5/5
14. Gun Rule- Great rhyming, dark and hardcore 5/5
15. Element of Surprise- BEST SONG on the album hands down 5/5
16. Az the World Turnz- Rae and LA go back and forth, very depressing 5/5
17. Wu-Blood Kin- I think 12 O'Clock outshined LA, great beat 5/5
18. I Want It All- Good song, just not the best song to finish 4/5

Overall I say this gets 4.5/5. And just cause I give some songs 5's doesnt mean they are equal to other songs that got 5's like Da Mystery of Chessboxin or classics like that. Anyway, I think LA can do it all, so I consider this album a classic hip-hop album, especially for a debut.

Marc051
09-07-2005, 02:59 AM
this is nearly a classic

Welshkillabee
09-07-2005, 04:12 AM
VERY RARE NEVER GOT TO HEAR IT OR EVEN D/L IT :thumbdwn:

WARPATH
09-07-2005, 11:10 AM
dope album

hellbound
09-07-2005, 07:57 PM
awsome album fucking greatness

WHITE_MANTIS_AI
09-08-2005, 05:54 PM
dope shit i heard its out of print now!!

looking forward to darkman 2 the shits gunna be off the hook

peace

lmdiggi
09-08-2005, 06:16 PM
On Of The Best Of All Time. Everyone Is Great On This Cd.

Mark
09-09-2005, 08:07 AM
Fucking great cd. LA got a dope flow. Nice beats from 4th D, RZA, Muggs and Havoc. Dope guest mc's. 8/10!

shogun85
09-09-2005, 10:16 AM
True indeed one of my favorite WU albums. Its a bangin' album.

SurreaL
09-09-2005, 10:45 AM
I love this album, real nice, has a dark feeling to it.

BRONZBODY
09-09-2005, 02:17 PM
^^^^^co sign...yall know the idiots at the scource gave this album 2.5 mics...what kind of shit is that....had he been part of g unot or sumtin(example)hed got 4 or sumtin...a real shame......

deadlymelody
09-09-2005, 04:28 PM
La the Darkman should bless the lord every day with the producers he got hooked up with. I havent heard the album im looking very hard for it!

bushido
09-09-2005, 04:32 PM
this is album is dope, La rips every track in my opninion

Chief 'Broom
09-10-2005, 10:03 AM
One of my favorite albums.

OOTical00
09-12-2005, 01:05 AM
still gets alot of playin time in my car, a classic

snapple
09-13-2005, 06:23 PM
fuckin dope album every track, mad slept on, one of the best wutang affiliates by far...

Ink Is My Drink
09-15-2005, 11:03 AM
^^^^^co sign...yall know the idiots at the scource gave this album 2.5 mics...what kind of shit is that....had he been part of g unot or sumtin(example)hed got 4 or sumtin...a real shame......
omg bastards!!!!!!!!!!!!

Man @ Armz
09-26-2005, 12:10 PM
this Lp's off nuff said

Man @ Armz
09-26-2005, 12:11 PM
cant wait till his album drops next year

TrueDciple
09-26-2005, 12:21 PM
Yo this album is crazy and worth buying, i got it when it first came out and recently transfered to my ipod.


Can any1 tell me who sings the original version of the sample they use on that joint LOVE and name of the song?


Peace!

pablobaluba
09-28-2005, 01:15 PM
another much overrated cd. la is great but i think there are to many different styles of produciton on this album.
the best track...as the world turnz

num2son
09-28-2005, 06:17 PM
Good album.

voodoodrew
10-16-2005, 12:43 AM
Yo this album is crazy and worth buying, i got it when it first came out and recently transfered to my ipod.


Can any1 tell me who sings the original version of the sample they use on that joint LOVE and name of the song?


Peace!
it's Gladys Knight!! i can't remember the name of the song right now but it's one of her well known songs!

crass
10-16-2005, 12:44 AM
word i just listened to "love" and realized that the piano is same sample Mathematics using for "respect mine" another example of math recycling wu samples.

JasonD
10-16-2005, 01:42 AM
IMO, Heist of the Century with Killa Sin was the best on the CD...

Gigy
10-16-2005, 01:29 PM
It's impossible to find such albums over here in Montreal. I already heard and have several tracks on my computer, but I ain't into burning. I wanna buy it and I can't order online since I don't have a CC. And from what I've heard about LA's album, that shit is bangin' seriously.

Gigy
10-16-2005, 01:30 PM
IMO, Heist of the Century with Killa Sin was the best on the CD...That's the track on my answering machine! Sick track 4 real!

LordReveal
10-16-2005, 06:54 PM
Can someone fucking re-release this album? My friend lent it to me once, but I'm not the type to steal shit, and I dont like copies, and NO WAY am i gonna pay $50 for a fucking CD on Ebay or anywhere else for that matter (only if I win the lottery, the mega-millions). U crazy????

Lesbian Nun
10-16-2005, 07:06 PM
exactly...


This is one of my favorite albums of Any wu-fam shit for sure...


La the darkman is right up there with Killah Priest...


he's got a great flow and good beats on this album...

favorite songs:

4 souls
As the world turns
heist of the century


crazzzzzy album...fuckin love this one

Decka
10-16-2005, 07:34 PM
this album is blessed with great beats!! and good guests

Lesbian Nun
10-17-2005, 02:07 AM
Rza got one beat on this album...polluted wisdom...it's a banger...


Six July is fuckin pretty good at beats...i've never heard much of that shit other then this album...anyone know of any other shit?


4th Disciple COMPLETELY shreads this album with beats...

love
element of surpise
as the world turnz (are all SICK)

The Unknown Disciple
10-19-2005, 05:50 PM
As soon as I got the chance to get this one I did, and I havent regretted it, La gotta flow thats crazy. I bang this one all tha time. Im just waitin for tha second one..

infamous2702
02-07-2006, 02:44 AM
I remember when this hit the shelves, I was working at "The Wall Music", and I thought god another lame Wu offshoot to continue the Wu's downward spiral (ie. Hot Butter, GPWU, Popa Wu ect) I bought it anyway and I was blow away....where were they hiding him, this album is a classic.

4-Bar Killer
02-07-2006, 08:29 AM
One of my fav. killa bee albums. 9/10

fabiojonz
02-08-2006, 07:04 PM
Can someone fucking re-release this album? My friend lent it to me once, but I'm not the type to steal shit, and I dont like copies, and NO WAY am i gonna pay $50 for a fucking CD on Ebay or anywhere else for that matter (only if I win the lottery, the mega-millions). U crazy????


whoa shit,this cd cost that much money?!?,there's a store here that got it for 5$,used but still,maybe i'm a quit sleeping

JackTrippa718JR
03-23-2006, 08:32 AM
I'm think about buying this album...Is it really as good as everyone is saying it is...I know alot of people on here are real byest to wu shit.

poseidon
03-23-2006, 11:56 AM
I also want to buy this album but I can't find it anywhere.

P-Noid Brown
03-23-2006, 12:15 PM
This Album Is Definitely The Best Killa Bee Solo Album Ever Released Besides Killah Priest's Heavy Mental. In All Seriousness If You Didn't Get A Chance To Listen To This Album.. Don't Sleep Honestly This Album Has Great Production And Lyrics To Go With It. 10/10 Hands Down... No Corny Producers... Maybe 1 Track Didn't Belong... But This Album Is Off The Chain....word Life.

Greek Gheynician Anal Tradition
03-23-2006, 12:23 PM
This Album Is Definitely The Best Killa Bee Solo Album Ever Released Besides Killah Priest's Heavy Mental. In All Seriousness If You Didn't Get A Chance To Listen To This Album.. Don't Sleep Honestly This Album Has Great Production And Lyrics To Go With It. 10/10 Hands Down... No Corny Producers... Maybe 1 Track Didn't Belong... But This Album Is Off The Chain....word Life.

co sign

GODegree
03-27-2006, 09:55 PM
Not only a wu classic, but also a hip hop classic.

I remember my moms dropping me off to coconuts music in 1998 to buy this CD, i was 16 then.

JackTrippa718JR
03-28-2006, 02:05 AM
thanks guys I'm def going to cop this if I can find it. I'm sure it's still laying on a rack in a music store somewhere.

deadlymelody
03-28-2006, 11:27 PM
I don't know, I just don't like Six July that much. This is a good album, but damn this album gets a lot of praise and i'm kind of wondering why all the love for it.

Fayth
03-29-2006, 11:30 AM
gotta love this album - 9/10

Grongle
03-29-2006, 04:20 PM
Yo , only just got the cd , aint had chance 2 lisen 2 all the songs yet but but what i have herd of it iz dope :)

meddmawamm
04-09-2006, 04:43 PM
WHAT THE FUCK HAPPENED TO LA?

This album I'd say is 4-4.5 mics and is hot as hell. Motherfucker stood on his own better than most Wu-Affiliates and even reminded me of G Rap on some songs.

Ya_Bane
04-17-2006, 03:54 PM
You can buy it new at Amazon for $79.97 ^O^

Pitero
04-18-2006, 10:44 AM
Very good album,a classic.

TAURO
05-18-2006, 08:39 PM
Fuck buying it new, I got mine used and it came in great condition, it will still cost a little bit though but trust me it's worth it.

deadlymelody
05-18-2006, 08:41 PM
You can buy it new at Amazon for $79.97 ^O^

haha

boBBy bLaZe
05-20-2006, 09:26 AM
Really great album. My only regret was sleeping on this when it first dropped and not coping the original cd when it was still in-print.

BoSaNCeRoS
07-01-2006, 12:48 AM
does someone have the procution credits for this album?

Ya_Bane
07-01-2006, 03:28 AM
does someone have the procution credits for this album?

01. Lucci
[Performed by LA The Darkman]
[Produced by Six July]

02. Shine
[Performed by LA The Darkman]
[Produced by Six July]

03. City Lights
[Performed by LA The Darkman]
[Produced by Havoc]

04. What Thugs Do
[Performed by LA The Darkman, DJ Rogers Jnr., and Puff]
[Produced by Six July]

05. Heist of the Century
[Performed by LA The Darkman, and Killa Sin]
[Produced by DJ Muggs]

06. Fifth Disciple
[Performed by LA The Darkman]
[Produced by 4th Disciple]

07. Now Y
[Performed by LA The Darkman]
[Produced by Six July]

08. Spring Water
[Performed by LA The Darkman, and Raekwon]
[Produced by Raekwon, co-produced by Six July]

09. 4 Souls
[Performed by LA The Darkman, and Shotti Screwface]
[Produced by Six July]

10. Street Life
[Performed by LA The Darkman, and Tekitha]
[Produced by Six July]

11. Love
[Performed by LA The Darkman, and Maia Campbell]
[Produced by 4th Disciple]

12. Figaro Chain
[Performed by LA The Darkman, and Havoc]
[Produced by Havoc]

13. Polluted Wisdom
[Performed by LA The Darkman]
[Produced by The RZA]

14. Gun Rule
[Performed by LA The Darkman]
[Produced by Six July]

15. Element of Surprise
[Performed by LA The Darkman, Masta Killa, and U-God]
[Produced by 4th Disciple]

16. Az The World Turnz
[Performed by LA The Darkman, and Raekwon]
[Produced by 4th Disciple]

17. Wu-Blood Kin
[Performed by LA The Darkman, 12 O'Clock, and Ghostface Killah]
[Produced by Six July]

18. I Want It All
[Performed by LA The Darkman]
[Produced by Six July]

BoSaNCeRoS
07-01-2006, 03:33 AM
much much props man. Unfortanetly I do not own the original copy but rather a burnt one thats why i needed the information.

Ya_Bane
07-01-2006, 11:57 AM
much much props man. Unfortanetly I do not own the original copy but rather a burnt one thats why i needed the information.

I don't got the original CD eighter. But I do have the original LP ^O^ That's my jewel :yes:

BoSaNCeRoS
07-01-2006, 01:51 PM
this is a sick sick album i don't know why people do ot mention it with the great WU-Tang albums.

Ya_Bane
07-02-2006, 06:18 AM
this is a sick sick album i don't know why people do ot mention it with the great WU-Tang albums.

I always do :yes:

Those who don't eigther sleep or haven't heard it.

Leo Angel
07-07-2006, 03:10 PM
ok, let me say you something about this album: I WANT IT ALL!!! this song is my personal classic, I just love it:thumbup:

Orion Nebulus
07-07-2006, 11:22 PM
A dope ass album. Im glad I got it when I had the chance.

Wu Apprentice
08-14-2006, 12:48 PM
Top 5 fo sho. More Darkman please!

smokebongoncliff
08-14-2006, 03:59 PM
az the world turnz is straight crack man. well alot of this album is

Pelle
11-04-2006, 08:52 AM
The album is dope. La The Darkman is dope. But it ain't a classic, but I love the album, I rate it 7/10.

deadlymelody
11-16-2006, 07:59 PM
The 5 beats 4th Disciple has on this album are classic production. 4th is so underrated and he EASILY outdid every other producer on this album.

Ghost Deini
12-04-2006, 12:53 AM
Picked up this CD a while ago, glad I did when I could. Honestly its grown on me over the years, at this point I can definitely rate it a 9/10. One of my fave affiliate albums.

supNow
12-11-2006, 06:36 PM
classic classic classic! La where you been stop doing this internet only release bullshit

UNCLE RUCKUS
03-10-2007, 06:59 PM
Yup this is a dope lp we need more La

EAGLE EYE
03-10-2007, 07:00 PM
what label is he currently on?

LordReveal
03-14-2007, 09:16 PM
Last I heard he was on Think Differently.

famenchuan
03-14-2007, 09:27 PM
It so good I have 2 copies.

fabiojonz
03-18-2007, 07:31 PM
well made and banging so i respect, but just straight hustlin lyrics the whole way through, gets old within 15 minutes for me, i hardly ever play it

tymoney
03-19-2007, 06:42 PM
That albums a classic no doubt one of the best albums of all time.

Decka
03-19-2007, 07:06 PM
Love this album well worth the money i payed for it, which was a lot haha, a personal classic for me!

MAYOR QUIMBY
03-19-2007, 09:29 PM
It's crazy to think this album came out the same year as Wu-Tang FOREVER because they both have completely different sounds. Heist Of The Century sounds more like Mobb Deep's Hell On Earth type of NY shit. Forever sounds more polished RZA slap shit. Either way Heist is still damn fuckin great. I listen to it from beginning to end.

(***w***)(***U***)

Durag
03-20-2007, 10:06 AM
I do love this album payed a lot of money for it too but i think some people overrate it a wee bit dont get me wrong its fuckin brilliant but not on da level sum people tink it is

Hollow Dartz
12-21-2007, 10:08 AM
poll

underboss
12-30-2007, 03:54 PM
SHIT IS CLASSIC

1. Lucci- Bangin' 4/5
2. Shine- It's alright. I think the beat is kinda annoying. LA does good 2/5
3. City Lights- Great beat by Havoc, LA does some great storytelling 5/5
4. What Thugs Do- Pretty good 4/5
5. Heist of the Century- Some great rhyming, but kinda boring I think 3/5
6. Fifth Disciple- Nice beat and rhymes, too bad it's short 4/5
7. Now Y- Classic east coast style hip hop 5/5
8. Spring Water- Grooving but probably the most out-of-place song on the album 3/5
9. 4 Souls- Great, love the beat and the rhymes 4/5
10. Street Life- LA rhymes hard, love Tekitha on this song 5/5
11. Love- Excellent beat by 4th disciple, great storytelling 5/5
12. Figaro Chain- Thugged out banger, LA MURDERS Havoc 5/5
13. Polluted Wisdom- RZA shines, LA does good 5/5
14. Gun Rule- Great rhyming, dark and hardcore 5/5
15. Element of Surprise- BEST SONG on the album hands down 5/5
16. Az the World Turnz- Rae and LA go back and forth, very depressing 5/5
17. Wu-Blood Kin- I think 12 O'Clock outshined LA, great beat 5/5
18. I Want It All- Good song, just not the best song to finish 4/5

Overall I say this gets 4.5/5. And just cause I give some songs 5's doesnt mean they are equal to other songs that got 5's like Da Mystery of Chessboxin or classics like that. Anyway, I think LA can do it all, so I consider this album a classic hip-hop album, especially for a debut.

SG
03-01-2008, 10:06 PM
classic classic classic! La where you been stop doing this internet only release bullshit

Agree

6 Chambaz
03-02-2008, 03:08 PM
A banger, but not a classic, near to superior

Hollow Dartz
03-02-2008, 04:19 PM
I'm waiting for dinner so why not do a review. Plus I haven't reviewed in a while.

I would like to say when I first got this I was like...This shit not nothing special, but as time went on I was starting to like this album more and more...

1. Lucci
I like this track, nice opening track for an album. It's a banger, especially in ya car. Nice bass and the beat is hot. LA is spitting real nice on it, kinda an album preview. 4.5/5
2. Shine
This is an ok track, it kinda got annoying after awhile though. Beat isn't all that great even though the lyrics are dope, it's not enough to stop me from skipping the track. 3.5/5
3. City Lights
I first heard this track on a mixtape, I like this shit. LA is painting a nice picture right here,showing that he can step up to the plate. The Beat complements LA real well. 4.5/5
4. What Thugs Do
Mediocore. I never liked this track at all. The beat is wack so is the hook too. 3/5
5. Heist of the Century
I expected better, the beat isn't what I expected. LA and Sin are ripping it, but I would've preferred a different beat. It's still a banger though. 4/5
6. Fifth Disciple
This sounds like some classic Wu shit. Beat is classic, LA is on some other shit "It's surprising, how I throw lines like Joe Theisman / Franchisin, then pose for the rap Heisman" WHoaaa...Short and Sweet 5/5
7. Now Y
This shit is nice, straight up east coast street shit. La has a voice that when he projects his voice it sounds real fluent. Beat is real dope. 4.5/5
8. Spring Water
Maybe cause this a Raekwon featured track, but this is hot to me. Real smooth track. Beat is nice and smooth. A nice video for it also. 4.5/5
9. 4 Souls
I love this, it's like they both in the booth spitting dartz battling it out with each other, beat is crazy nice too. The guy Shotti isn't wack either. 5/5
10. Street Life
La is going off on here, let me see "Niggas can't afford this, my queens look gorgeous, I think eating swordfish, Surrounded by 20 men cold-blooded as a amphibian,In the Benz puffing trees straight from the Caribbean, it's Darkman" That shit was crazy....Tekitha is nice on the hook. Beat is something new to me. 5/5
11. Love
I like this track, some deep shit spoken by LA "I look into ya eyes and get hard" I can feel him on that tip, that's how I felt about someone before..lol. It's all good though. 4.5/5
12. Figaro Chain
LA may murder Havoc on the lyrical tip, But Havoc Murders this beat...I love how the beat just rides out, I remember playing this track in the summer nights pulling off when the light turns green as the beat rides out...classic 5/5
13. Polluted Wisdom
I like this shit, great storytelling, Rza beat is real nice, I can imagine this shit in my head clearly... 4.5/5
14. Gun Rule
La is keeping it raw, nothing else to say... 5/5
15. Element of Surprise
Uhhhh it's an ok track. Masta Killa has the best verse. I'm not feeling U-God on this one, and the beat is kinda annoying... 3.5/5
16. Az the World Turnz
For you Raekwon haters Eat a Dick. They both spitting about ligfe and shit, smething calm and smooth to chill out to. 5/5
17. Wu-Blood Kin
I love this track this is some of the best shit I heard 12 o clock spit, LA is still painting vivid pictures with ease, I love ghost on the hook. 5/5
18. I Want It All
Nice ride out beat right here with the sun going down, Very smooth laid back beat, nice outro...4.5/5

One thing I don't like about this album, is that damn talking at the end of some of the tracks, really don't feel like sitting through all that for the next track.
Beats: 4.5/5
Lyrics: 5/5
Overall: 4.5/5 Superior ****Certified Wu-Classic****

born invincible
03-02-2008, 04:51 PM
classic... hands down.

Greek Gheynician Anal Tradition
03-02-2008, 04:52 PM
classic..100%

figaro chain is one of the illest beats ever

Surreptitious
03-03-2008, 01:01 PM
that album is on the 94-96 era level of Wu, carlos broady was layin down bangers for La and he stepped up to the plate and knocked that shit out the park, plus one of my favorite U-god verses ever on that album

the silencer
03-04-2008, 07:38 PM
i have to sit down and give this a full review one day but for me the highlights are the 2 4th Disciple classics..


Track 11 called Love....the beat just puts me into another zone..

and of course Element of Surprise..


4th Disciple's gotta be one of the most underrated, unknown yet incredible producers in hip hop history...

Ya_Bane
03-05-2008, 02:32 PM
Had to shoot some of my babies with my phone. The Heist CD and LP, and the red vinyl in front of them is a limited edition Az The World Turnz 12" promo.

I also got the What Thugs Do 12" (b/w Wu Bloodkin).





http://i29.photobucket.com/albums/c298/ybu/drkmn.jpg




You may spot the trim, got three sets of LP/CD on the wall. Line-up changing, right now Heist, GAR and Wu-Chronicles vol. 1. They doesn't impress anyone, but as I said they're my babies |)

Hollow Dartz
03-05-2008, 07:49 PM
Had to shoot some of my babies with my phone. The Heist CD and LP, and the red vinyl in front of them is a limited edition Az The World Turnz 12" promo.

I also got the What Thugs Do 12" (b/w Wu Bloodkin).





http://i29.photobucket.com/albums/c298/ybu/drkmn.jpg




You may spot the trim, got three sets of LP/CD on the wall. Line-up changing, right now Heist, GAR and Wu-Chronicles vol. 1. They doesn't impress anyone, but as I said they're my babies |)
i got that in my cd collection 2.

pneumatic
03-05-2008, 08:13 PM
Nice shit Bane.

Guarded By Martyrs
03-05-2008, 10:04 PM
classic..100%

figaro chain is one of the illest beats ever

Co-Sign...
Not to mention the fact that La The Darkman blacks out and kills Havoc's beat & rhymes.

i have to sit down and give this a full review one day but for me the highlights are the 2 4th Disciple classics..


Track 11 called Love....the beat just puts me into another zone..

and of course Element of Surprise..


4th Disciple's gotta be one of the most underrated, unknown yet incredible producers in hip hop history...


Co-Sign...Whats up silencer.
All of my mates who aren't really into Wu go deep about 4th Disciple...
I made a CD of most of his beats and my mate said he is clearly 1 of the best
Producers ever.

"Dangerous Minds" was probabally the 1st 4th beat I ever heard !!!!!!!!
__________________________________________________ ______

Alo I gotta shout out "Shine" & "Gun Rule"
Great album...
Patiently waiting for another 1.........

Leo Angel
04-23-2008, 01:09 PM
superior album / my personal classic

best songs:
I Want It All
Polluted Wisdom
Az The World Turnz
Streetlife
Element Of Suprise
Love
Heist Of The Century

Surreptitious
04-23-2008, 05:57 PM
Its all about that Lucci

6 Chambaz
04-23-2008, 06:08 PM
Lucci, Heist Of The Century be the best tracks

oDoUoSoKo
04-24-2008, 07:05 PM
people seem to forget, when rating this album, that lyrically, it isnt over average.

SHEEPISH LORD OF CHAOS
04-25-2008, 12:30 PM
people seem to forget, when rating this album, that lyrically, it isnt over average.

truth be told, LA The Darkman is dope but he's just above average. He's as overrated as Reggie Bush is in the NFL.

Hollow Dartz
04-25-2008, 01:46 PM
I'mma have to disagree. LA came dope lyrically.

TAURO
04-25-2008, 01:50 PM
LA is not the deepest emcee but he brings across great wordplay despite the subject matter.

claaa7
04-26-2008, 06:33 PM
anybody who say La The Darkman is average on the mic should listen to "Polluted Wisdom". sure he ain't too complex but his flow is there and he is sharp at telling vivid street-stories.

Maccabee Ridah
09-21-2008, 08:29 AM
Fuckin masterpiece, classic!! Plenty classic jointz, production on level, & I really like LA'z lyricism!! Gotta vote for Classic!!!


P.E.A.C.E.

CYENCE
09-23-2008, 10:02 AM
I'm waiting for dinner so why not do a review. Plus I haven't reviewed in a while.

I would like to say when I first got this I was like...This shit not nothing special, but as time went on I was starting to like this album more and more...

1. Lucci
I like this track, nice opening track for an album. It's a banger, especially in ya car. Nice bass and the beat is hot. LA is spitting real nice on it, kinda an album preview. 4.5/5
2. Shine
This is an ok track, it kinda got annoying after awhile though. Beat isn't all that great even though the lyrics are dope, it's not enough to stop me from skipping the track. 3.5/5
3. City Lights
I first heard this track on a mixtape, I like this shit. LA is painting a nice picture right here,showing that he can step up to the plate. The Beat complements LA real well. 4.5/5
4. What Thugs Do
Mediocore. I never liked this track at all. The beat is wack so is the hook too. 3/5
5. Heist of the Century
I expected better, the beat isn't what I expected. LA and Sin are ripping it, but I would've preferred a different beat. It's still a banger though. 4/5
6. Fifth Disciple
This sounds like some classic Wu shit. Beat is classic, LA is on some other shit "It's surprising, how I throw lines like Joe Theisman / Franchisin, then pose for the rap Heisman" WHoaaa...Short and Sweet 5/5
7. Now Y
This shit is nice, straight up east coast street shit. La has a voice that when he projects his voice it sounds real fluent. Beat is real dope. 4.5/5
8. Spring Water
Maybe cause this a Raekwon featured track, but this is hot to me. Real smooth track. Beat is nice and smooth. A nice video for it also. 4.5/5
9. 4 Souls
I love this, it's like they both in the booth spitting dartz battling it out with each other, beat is crazy nice too. The guy Shotti isn't wack either. 5/5
10. Street Life
La is going off on here, let me see "Niggas can't afford this, my queens look gorgeous, I think eating swordfish, Surrounded by 20 men cold-blooded as a amphibian,In the Benz puffing trees straight from the Caribbean, it's Darkman" That shit was crazy....Tekitha is nice on the hook. Beat is something new to me. 5/5
11. Love
I like this track, some deep shit spoken by LA "I look into ya eyes and get hard" I can feel him on that tip, that's how I felt about someone before..lol. It's all good though. 4.5/5
12. Figaro Chain
LA may murder Havoc on the lyrical tip, But Havoc Murders this beat...I love how the beat just rides out, I remember playing this track in the summer nights pulling off when the light turns green as the beat rides out...classic 5/5
13. Polluted Wisdom
I like this shit, great storytelling, Rza beat is real nice, I can imagine this shit in my head clearly... 4.5/5
14. Gun Rule
La is keeping it raw, nothing else to say... 5/5
15. Element of Surprise
Uhhhh it's an ok track. Masta Killa has the best verse. I'm not feeling U-God on this one, and the beat is kinda annoying... 3.5/5
16. Az the World Turnz
For you Raekwon haters Eat a Dick. They both spitting about ligfe and shit, smething calm and smooth to chill out to. 5/5
17. Wu-Blood Kin
I love this track this is some of the best shit I heard 12 o clock spit, LA is still painting vivid pictures with ease, I love ghost on the hook. 5/5
18. I Want It All
Nice ride out beat right here with the sun going down, Very smooth laid back beat, nice outro...4.5/5

One thing I don't like about this album, is that damn talking at the end of some of the tracks, really don't feel like sitting through all that for the next track.
Beats: 4.5/5
Lyrics: 5/5
Overall: 4.5/5 Superior ****Certified Wu-Classic****

Element of Suprise just ok? Beat annoying???

andy_gza
01-13-2009, 04:47 AM
Fantastic album. Lucci, Heist of the century and Polluted wisdom are all 10/10 tracks
polluted wisdom would easily feature on a greatest ever wu tang compilation.

Shogah
01-15-2009, 08:00 PM
there are few bad songs, and few mediocre songs, but also lot of classics.

City Lights, Heist Of the Century, Polluted Wisdom, 5th Diciple, Element of Surprise and I want It all are 5/5 tracks.

NOMADTHEBUTCHER
01-23-2009, 03:37 AM
Classic

NIKLZ
03-13-2009, 06:42 PM
<object width="425" height="344"><param name="movie" value="http://www.youtube.com/v/uiEZy9vR6NU&hl=en&fs=1"></param><param name="allowFullScreen" value="true"></param><param name="allowscriptaccess" value="always"></param><embed src="http://www.youtube.com/v/uiEZy9vR6NU&hl=en&fs=1" type="application/x-shockwave-flash" allowscriptaccess="always" allowfullscreen="true" width="425" height="344"></embed></object>

<object width="425" height="344"><param name="movie" value="http://www.youtube.com/v/EWxV8jDyvYg&hl=en&fs=1"></param><param name="allowFullScreen" value="true"></param><param name="allowscriptaccess" value="always"></param><embed src="http://www.youtube.com/v/EWxV8jDyvYg&hl=en&fs=1" type="application/x-shockwave-flash" allowscriptaccess="always" allowfullscreen="true" width="425" height="344"></embed></object>

Hmmmm...

New Hills 36
05-08-2009, 04:57 PM
One of the great disappointments. That LA didn't follow this up with any more albums. High quality.

Sheep Shifter
07-25-2009, 01:58 AM
Classic album for sure.

Don Universo
07-28-2009, 08:42 AM
This album is nothing more than a banger 7.5/10
woulda been better if song arrangment was in a different order(thats when rza shoulda stepped in)

corky831
08-05-2009, 10:11 PM
i feel like he was a very similar mc to prodigy in the 90s.......which is a good thing bc prodigy was top 10 in the 90s

digitalsouljah36
08-06-2009, 12:55 PM
Such a great, grimey album. 4th Disciple and Six July killed it on here! It's a damn shame Darkman 2 has taken as long as it has to come out. Any updates on that album?

Sheep Shifter
08-30-2009, 06:54 PM
I still listen to this album on the regular; classic for sure. Replay value is ridiculous, especially while driving.

Sheep Shifter
09-05-2009, 06:41 PM
To the one nigga taht rated average: erybody wanna shine.

Sheep Shifter
12-09-2009, 01:50 PM
This album ain't get enuff coverage. Some embryonic marxist shit.

FRs0ZE2Ov-U

Probably best killa bee album, imho. Nigga fell off though styll.

Holocaust
12-12-2009, 09:22 AM
hes got a few mixtapes floating around with willie the kid

KJR
06-14-2013, 03:10 PM
Damn good album, underrated by most.

check two
06-14-2013, 03:25 PM
hes got a few mixtapes floating around with willie the kid

By now it's a few new ones every month.

hom hom
07-05-2013, 03:27 PM
Classic !!!!
Co8AX0N_9tE

hom hom
10-20-2013, 04:17 PM
Happy Birthday "Heist of the Century" 15 years today.

billo
10-22-2013, 11:31 AM
Classic album.

Its so good La never Dropped another album after this cos he know it won't be as good.

But he is my fav MC at the mo.

Sparrow Daene
11-20-2013, 04:29 AM
I think this came out the same day as Bobby Digital In Stereo and Tical 2000.

One of the best beats 6 July did is "I Want It All (Cents Mix)"

4th Disciple produced "Street Life"



Try WuFLAC for people who are looking for it.$

truemath4th
02-02-2014, 11:05 PM
Dope album with the best producers
Best track:
Element of surprise
Love
Polluted wisdom
Figaro chain
Heist of century
4 souls


How lad become trash since 2000???
All he do is garbage now, commercial ...