PDA

View Full Version : Batman Begins...


Definitive X
06-16-2005, 10:10 AM
Just saw this yesterday...I can't wait for the sequel! One of the best films put out all year, next to Crash and Sin City...

100pr00f
06-16-2005, 10:13 AM
ima see it 2marro...

blackGhengis
06-16-2005, 12:29 PM
fuck maybe i can see it today. heard its tight.

TerroristTY
06-16-2005, 07:00 PM
yeah I saw it last night,it's dope....the best Batman yet,if not the second best....

100pr00f
06-18-2005, 12:25 AM
well damn...i was blow away...def the best movie of the year...real nice....the thing that makes it the best batman is that it go's thrue and tells u how he got his weapons...how he got the gave the suit...shit was phat.....joker is the next bad guy....u now what would be phat is ...is that they gen nick to play the role another time...he is the best joker...but then again he is old...prolly cant do some things to make he look good..except his acting...its just flawless

ThePharaohNosferatu
06-18-2005, 12:53 AM
Saw it today, and i have to agree with Xtradas, this movie is up on the list with Crash and Sin City with the best of 05.

yeah i really cant wait for part 2. I left the theatre feeling like you 100pr00f, i saw happy to see that they made an explanation for every gadget he had, the reason he coul;d fly and shit. VERY GOOD THIS MOVIE IS.

my rating

4.5/5

Rebel_INS
06-18-2005, 02:07 AM
Fa real when I first heard of it, people was sayin its nice. But ill try to run by and see it soon

ThePharaohNosferatu
06-18-2005, 02:19 AM
Well ya better start runnin, cause this movie TiGHT WORK!!!!

36chambers
06-18-2005, 08:27 AM
I bought this on pirate DVD yesterday along with Sin City :yes:

I also rented the game yesterday, I havent watched the film yet but the game is nice.

check two
06-18-2005, 02:50 PM
So which villain is in this movie? Does Katie Holmes have some ok acting in it, or does she start talking about Tom Cruise?

100pr00f
06-18-2005, 02:52 PM
i dont know ..the name...u have to watch it ur self...if i tell u who it is the movie would be no good... it would ruen it for u...the next movie is gonna be joker

she had a big role.. some nice acting..on her part...

Definitive X
06-18-2005, 06:47 PM
The short list for the Joker:

Lachey Hulme (Australian actor, do a Google images search and you should find a "mock-up" of him in Joker make-up)
Crispin Glover
Mark Hamill (Yes, I know, Luke Skywalker, but he was kick-ass as the voice for the Joker in the cartoon)

ShogunAssassin
06-19-2005, 10:27 AM
just seen it and thought that it was allright

blackGhengis
06-19-2005, 09:38 PM
movie was tight. jus saw it. Liked katie holmes's nipples too. mmmmmm

check two
06-21-2005, 01:56 PM
Tom Cruise doesn't doesn't have a cameo in the movie where he jumps around and pumps his fist, and says how much he loves Katie Homes, does he? I sure hope not, I'm getting sick of that fake chump.

ColombianMami
06-21-2005, 04:44 PM
saw the movie on sunday...it was really good..idk about Katie Holmes's acting though...i think they couldve picked someone else for that part

ThePharaohNosferatu
06-21-2005, 04:57 PM
I say they replace her with another girl or say she died and that batman looks for another girl to love, Michael Rodriguez would be good as batgirl if they attempt to do some stupid shit like that.

I say NO ROBIN OR BATGIRL IN PART2or3

check two
06-21-2005, 10:50 PM
Well, they have already announced that Katie Holmes won't be in the next Batman movie.

ThePharaohNosferatu
06-21-2005, 11:17 PM
Good

Definitive X
06-21-2005, 11:21 PM
Misc. BEGINS update for 6/21/05
Author: Jett
I've heard this and reported it yesterday (IMDB.COM (http://www.imdb.com/news/wenn/2005-06-21/)). And I've heard whispers from various sources - going back as far as to when I was in L.A. for the press junket. I've gotten a ton of email here today from people saying they saw/read a CNN (http://www.cnn.com/) reporting which says that Katie Holmes - Rachel Dawes in BATMAN BEGINS - has indeed been dropped from the upcoming sequel. Seemingly, Warner Bros. is not too happy about Ms. Holmes' lack of promotion of HER film this summer. And the report also says that that Mr. Caine and Mr. Freeman have joined Christian Bale for the next Bat-flick. Let me say that I've yet to see this report, so if you have, send me further confirmation.... nm

R3beLuTionAry
06-22-2005, 11:45 PM
its motha funken dope, ill tell you that much

Nexodus the Nth Entity
06-25-2005, 12:46 AM
very impressed, Nolan/Goyer did a great job

Ronin
06-25-2005, 05:36 AM
heres my take, the 1st hour is mad disjointed, the kid scene is quite gay....then he goes from getting beatdown by an old man in neeson, to some kind of samurai master in one cut, theres no real chrnonological reasoning in it and the fucking score doesnt stop either. by no means bad as a first half of a film just not touching the second

the second half is when shit picks up, the effects and gotham city setting are perfect, even though scarcrow is a bit gay his power gas is very well done

i think the acting was mostly excellent but michael caine couldnt be more cockney if he tried

i still dont know why they get an englishman to play an american

kingidivine
06-25-2005, 09:12 AM
heres my take, the 1st hour is mad disjointed, the kid scene is quite gay....then he goes from getting beatdown by an old man in neeson, to some kind of samurai master in one cut, theres no real chrnonological reasoning in it and the fucking score doesnt stop either. by no means bad as a first half of a film just not touching the second

the second half is when shit picks up, the effects and gotham city setting are perfect, even though scarcrow is a bit gay his power gas is very well done

i think the acting was mostly excellent but michael caine couldnt be more cockney if he tried

i still dont know why they get an englishman to play an american
You mean you hated that they got Christian Bale to play an American? Michael Caine played an Englishman.

100pr00f
06-25-2005, 10:24 AM
yea the butler was always a englishman...evn in the first comic......

Definitive X
06-25-2005, 02:40 PM
heres my take, the 1st hour is mad disjointed, the kid scene is quite gay....then he goes from getting beatdown by an old man in neeson, to some kind of samurai master in one cut, theres no real chrnonological reasoning in it and the fucking score doesnt stop either. by no means bad as a first half of a film just not touching the second

the second half is when shit picks up, the effects and gotham city setting are perfect, even though scarcrow is a bit gay his power gas is very well done

i think the acting was mostly excellent but michael caine couldnt be more cockney if he tried

i still dont know why they get an englishman to play an american Yo, my friend thought the dude who played Scarecrow (Cillian Murphy) looked like Michael Jackson, so everytime he was on the screen my friend did that little "hee-hee" Jackson does when he sings...

ThePharaohNosferatu
06-25-2005, 04:10 PM
Yo, my friend thought the dude who played Scarecrow (Cillian Murphy) looked like Michael Jackson, so everytime he was on the screen my friend did that little "hee-hee" Jackson does when he sings...
LOL WTF!

Ronin
06-25-2005, 05:11 PM
i know, i mean michael caine made his accent more boader, cockney accent is what the londoners sound like

i just dont get why they get english actors BALE foir american parts

lian neeson for some reason had an english accent, is that mentor convention?

kingidivine
06-25-2005, 08:09 PM
I really liked Bale as Batman. He used the exact voice he used in American Psycho (my favorite movie of alltime)

check two
06-26-2005, 01:38 PM
What's cockney mean? I didn't think American Psycho was as great as some people say.

Ronin
06-26-2005, 04:16 PM
cockney is some one from london

michael canes accent is cockney

chas and dave are cockney

eastenders is a cokney show

TUCO
06-26-2005, 06:58 PM
movie was classic, no doubt
as for Ronin's comments bout the chronology in the first half...it was done pretty nicely to tell the truth....not confusing at all
as for Katie Holmes....i strongly agree that her performance wasnt good at all....just no real emotion shown and as the movie tells, her character should have alotta feelings towards Bruce but Katie just fails to impress
Bale's performance was just awesome...the way he changes his voice is amazing....reminded me of the old cartoon's voice which always impresses....as for Caine's accent...i wouldnt really have expected much else from it judging from his past flicks...just Michael Caine with another name (Alfred the butler) and he was pretty funny as he always is
the Scarecrow was soooooo fuckin AWESOME!!! i was worried they wouldnt use his character right but boy was i wrong! it was even better than how he's potrayed in the comics....his best scenes are when he first appears as the Scarecrow, when he knocks Batman off the window ("u should lighten up"), and when the lil kid sees him on a horse breathing fire
damn he was so cool.....and then....Katie Holmes strikes again....she tazed him away
dammit
but Ras Al Ghul confuzed me....i was thinking that other dude was him but then the woman announces his name to Bruce and now Neeson is Ras Al Ghul....i dun really know
but overall the movie was classic
must see

5/5

peace

MFRowan
06-26-2005, 07:26 PM
it was ok
i was told it was real dark and violent.... wasn't really
still way better than those other new batman movies batman returns->batman & robin

ARCHRIVAL
06-28-2005, 01:08 PM
the shit was sooo ill i saw it last night...

i didnt like much how they used quick cuts for the fight scenes but i would MUCH rather that than fuckin CGI.

i also liked the movie for the fact that it had more substance than almost every other comic book movie.

the way they tied the shit together at the end with Ras was crazy. after the first half when he left china (im just guessing, because i dont think they told us) i completely forgot about him. he seemed like such an insignificant character.

i could go on and on, shit was bonkers!

btw, if offered, would anyone here try that fear gas for a nice trip?

100pr00f
06-28-2005, 01:10 PM
lol

Dae Ja Nae
06-29-2005, 12:22 PM
movie was classic, no doubt
as for Ronin's comments bout the chronology in the first half...it was done pretty nicely to tell the truth....not confusing at all ( I Agree )
as for Katie Holmes....i strongly agree that her performance wasnt good at all....just no real emotion shown and as the movie tells, her character should have alotta feelings towards Bruce but Katie just fails to impress
Bale's performance was just awesome...the way he changes his voice is amazing....reminded me of the old cartoon's voice which always impresses....as for Caine's accent...i wouldnt really have expected much else from it judging from his past flicks...just Michael Caine with another name (Alfred the butler) and he was pretty funny as he always is
the Scarecrow was soooooo fuckin AWESOME!!! i was worried they wouldnt use his character right but boy was i wrong! it was even better than how he's potrayed in the comics....his best scenes are when he first appears as the Scarecrow, when he knocks Batman off the window ("u should lighten up"), and when the lil kid sees him on a horse breathing fire
damn he was so cool.....and then....Katie Holmes strikes again....she tazed him away
dammit
but Ras Al Ghul confuzed me....i was thinking that other dude was him but then the woman announces his name to Bruce and now Neeson is Ras Al Ghul....i dun really know
( that was a bit suprising to me ... I knew his character was going to reappear based on the comment he made to Bruce when they were on the mountain ... so I thought it was a good twist )

but overall the movie was classic
must see

5/5
peace
I couldn't agree with you more!!

*****

Dae Ja Nae
06-29-2005, 12:27 PM
btw, if offered, would anyone here try that fear gas for a nice trip?


Oh hell Nah :nonono: ... that shit had folks going bananas ... ROFLMAO ... I would pass fo' sho'

Ronin
06-29-2005, 12:42 PM
was i the only one who laughed out loud when scarecrows face was tazered?

i was in the cinema at least

Definitive X
06-29-2005, 05:42 PM
^^^^Yeah, pretty much everyone in the theater laughed when I first saw it...

WARPATH
06-30-2005, 06:16 PM
Watched this movie and it reminded me of the time i took acid on holloween.

ARCHRIVAL
07-02-2005, 12:56 AM
sounds like fun!

manhattanknight77
07-02-2005, 10:36 PM
best batman movie period!! wondering how their going to pull the joker off. its got to be a great scropt cuz u know he is going to be compared to jack nicolson's joker. he needs to be funny but in a pysoctic way. true challenge for goyer .

Eerie Theories
07-09-2005, 02:27 PM
Is batman begins going to be another separate series of batmans because this leads into tim burtons batman horribly...

First off the Joker is who killed his parents and in this one the guy who killed them gets shot in the courthouse! You guys dont remember the flashback in the original batman? "Lets go jack"!!! "See you around kid" Thats the whole dramtic thing about the first batman. Joker doesnt even become joker until he gets dropped by batman into the sewage and get his face all fucked up then painted. So how the fuck does he leave his calling card when gordons 40 years old? AND In the first one, commissioner gordon has no clue as to what or who batman is. Neither does gotham!

Dont get me wrong this was a good movie but if this is supposed to lead off tim burtons batman im extremely disappointed

Ronin
07-09-2005, 03:31 PM
i said on babygrande board, nothing to do with the other movies

its like the frank miller graphic novels etc

manhattanknight77
07-09-2005, 07:24 PM
u have to know about batman to understand him . first off if u know the comics it was joe chill who killed batman's parenst not the joker. second of all batman developed a relationship with commishioner gordon to helkp each other fight crime . and third of all tim burton was way off with batman cuz in the first batman movie michael keaton was like 40 yrs old and just fighting crime as batman. in the comics he started young and eventually mastered it. and also tim burton's batman never explained shit about why he became batman and how did he get all those gadgets. this movie is the best one by far . no one even comes close. u would only know that if u where a fan of the comics. this movie explains it all so fuck burton's films and get with the real. peace!!