Wu-Tang Corp. - Official Site of the Wu-Tang Clan

Wu-Tang Corp. - Official Site of the Wu-Tang Clan (http://www.wutang-corp.com/forum/index.php)
-   Box Office Hideout (http://www.wutang-corp.com/forum/forumdisplay.php?f=22)
-   -   Which Hannibal Lecter movies should be watched? (http://www.wutang-corp.com/forum/showthread.php?t=121615)

check two 04-04-2013 01:34 PM

Which Hannibal Lecter movies should be watched?
 
I've only seen Silence of the Lambs. I have heard that Manhunter is good too?

main_man 04-04-2013 02:51 PM

yeah, manhunter isn't bad.
michael mann flick, no hopkins as lecter though.

watch lambs & red dragon for the hopkins hannibal. red dragon's pretty much the same story as manhunter, but with hopkins as lecter.


the "hannibal" movie was just too over the top hollywood for me, personally.

and i made it about 15 minutes into "hannibal rising" until i had to turn it off.

tekunique 04-04-2013 08:56 PM

^^ yeah pretty much.. Manhuter was the first movie adaptation from Thomas Harris' novel Red Dragon which came out before Lambs. Red Dragon was pretty good IMO, a Brett Ratner joint, i like the way Lectoe's back story was portrayed. and i think Hannibal was underrated. for a film with complete different crew except Hopkins, they did a pretty good job. the subtle sexual tension Lecter builds with Clarice is great and not to mention Ray Liotta being open minded [pun intended] LOL

MaskedAvenger 04-04-2013 10:07 PM

Hanibal is dope, I liked it much better than Red Dragon, Hannibal Rising is wack though.

JIGSAW45 04-04-2013 11:49 PM

True rising was kinda booty, lambs n red dragon, dont recall seeing manhunter.

Dr. Simon Hurt 04-05-2013 12:29 AM

Manhunter is a better film than Red Dragon; it's superior cinematically and Brian Cox is genuinely creepy as Hannibal Lecter

I like Manhunter and Lambs; the others are mediocre

JIGSAW45 04-06-2013 07:51 PM

The new tv series pilot is dope as fuck...yall should peep it.

tekunique 04-08-2013 11:54 AM

Quote:

Originally Posted by JIGSAW45 (Post 2317564)
The new tv series pilot is dope as fuck...yall should peep it.

word life ! just checked it out.. good shit.. casting is dope, fucking morpheus as the veteran dt & the denmark cat that was in PUSHER is perfect as young lector... yo jigg you ever check out Pusher ? if not do it asap. its a trilogy. peace.

http://timothypedersen.com/blog/wp-c...6/pusherv2.jpg

main_man 04-09-2013 01:35 PM

yeah, those pusher movies are brutal.

and i agree that red dragons pretty average, it was just good seeing the origins of lecter played by hopkins.

check two 04-21-2013 12:47 PM

NBC won't air episode 4 of Hannibal which involves kids killing kids, cause of Boston bombings?

http://www.cbsnews.com/8301-207_162-...ston-bombings/

tekunique 04-21-2013 03:01 PM

if they wont air it, they should at least have it on their site so ppl can stream it.

madchild 02-26-2014 11:47 PM

Season 2 of Hannibal premiere's Friday 10/9c on NBC.

Michael Pitt as Mason Verger. This should be a good addition to the cast as he was pretty dope in Boardwalk Empire.


Reiko 02-27-2014 08:23 AM

Quote:

Originally Posted by JIGSAW45 (Post 2317564)
The new tv series pilot is dope as fuck...yall should peep it.

been thinkin about checkin it out

hannibal and red dragon - both are dope as fuck

Guarded By Martyrs 02-27-2014 10:45 AM

Quote:

Originally Posted by MaskedAvenger (Post 2317017)
Hanibal is dope


"Hannibal" might be my favourite out of the 3 in all honesty.

"Red Dragon" is serious as well.

It's a pretty overlooked trilogy.

Reiko 02-28-2014 06:39 AM

^^ that's what I think

hannibal has amazing atmosphere thanks to scenery


All times are GMT -5. The time now is 06:42 AM.

Powered by vBulletin® Version 3.8.4
Copyright ©2000 - 2014, Jelsoft Enterprises Ltd.

Copyright 2000 - 2013 The Wu-Tang Corp. & shift-one