Wu-Tang Corp. - Official Site of the Wu-Tang Clan

Wu-Tang Corp. - Official Site of the Wu-Tang Clan (http://www.wutang-corp.com/forum/index.php)
-   Wu-Tang Chamber (http://www.wutang-corp.com/forum/forumdisplay.php?f=10)
-   -   Mathematics the problem (http://www.wutang-corp.com/forum/showthread.php?t=764)

dafran 06-15-2005 03:31 PM

Mathematics the problem
 
The album is sick best tracks on it:

real niggaz
the rush
john 3:16
u.s.a.

i was dissapointed with break that cuz it got odb on it but the beat ain't shit and the cats that are down with math ruins some tracks too but i think is better than da come up

mic-cord-strangler 06-15-2005 03:55 PM

Re: Mathematics the problem
 
dopest tracks to me are

can i rise
winta snow
rush
spotlite

siciliaWU 06-15-2005 04:06 PM

Re: Mathematics the problem
 
what channel u guys get it on? i wanna peep it

deadlymelody 06-15-2005 04:07 PM

Re: Mathematics the problem
 
What would you rate it? 4/5, 8/10?

Dr Zayus 06-15-2005 04:13 PM

Re: Mathematics the problem
 
Nah, you're all wrong.. best track is Strawberries & Cream. That shit is FIRE

FasterBlade 06-15-2005 05:24 PM

Re: Mathematics the problem
 
Quote:

Originally Posted by Dr Zayus
Nah, you're all wrong.. best track is Strawberries & Cream. That shit is FIRE

haha word that shits insane. havent heard Break Dat or Tommy yet, album seemed real sick.

FasterBlade 06-15-2005 08:08 PM

Re: Mathematics the problem
 
damn, Tommy is dope and Break Dat is crazy to me. its a well known bassloop, but teh added organs and the verses make it ill. no weak tracks really, the beat switch-up for Ali Vegas verse was dope. 8.5/10 maybe a 9, im impressed

da 06-15-2005 09:14 PM

Re: Mathematics the problem
 
where did u guyz here dis album, how did ya'll get it

Rebel_INS 06-15-2005 09:22 PM

Re: Mathematics the problem
 
Tightness havent heard yet

thwak 06-15-2005 09:27 PM

Re: Mathematics the problem
 
we got it from the keebler elfs.

YOU DIDN'T KNOW THE KEEBLER ELFS WERE DOWN WITH THE WU DID YA!

siciliaWU 06-15-2005 09:50 PM

Re: Mathematics the problem
 
this cd is SICK, im coppin it the first day out......SUUUUUUUUUUUUUUUUUUUU

Create 06-15-2005 09:54 PM

Re: Mathematics the problem
 
its allright


eyeslow ruins alot of shit


and ali vegas was cool with some wu tang under him that was pretty shocking

inditing dane 06-16-2005 05:58 AM

Re: Mathematics the problem
 
here's my take on this album.
Mathmatics has a good intention to put all of the wu on the album and he gets some of his crew on it for the rest of tracks, initially thats a good idea. But ultimately it fails due to the lack skills from most his crew. I think eyeslow, buddha bless is pretty dope and ali vegas has a great verse...but the rest of them im not really feeling, bald head is the worst, damn he is terrible. Also all the reused verses from the wu is not a good look either (Ghost on strawberries, Ghost and Rae on real nillaz, odb on break dat, at least he cut Meths verse on spotlite), but the most disappointing thing about this album is actually maths beats, yeah i said it! a lot of pretty good beats, a couple of wack ones and only few real bangers! the beats im really feeling at this time is; Strawberries & Cream, Can I Rise, Winta Sno, Real Nillaz, Rush and Spot Lite...
The average ones is: C What I C, John 3:16, Bullet Scar, U.S.A. and Tommy
The wack ones: Two Shots Of Henny, Coach Talk and Break That.
While this sounds harsh, it's only because Math used to be one of my favorite producers but on both his own albums he has disappointed, it's far from being weak, but i expect much more, maybe to much?? But in the end this is still a good album, better than most these days, like 7/10 or something, but right now im feeling streetlife's album much more....

clanarchy 06-16-2005 06:14 AM

Re: Mathematics the problem
 
Quote:

Originally Posted by inditing dane
here's my take on this album.
Mathmatics has a good intention to put all of the wu on the album and he gets some of his crew on it for the rest of tracks, initially thats a good idea. But ultimately it fails due to the lack skills from most his crew. I think eyeslow, buddha bless is pretty dope and ali vegas has a great verse...but the rest of them im not really feeling, bald head is the worst, damn he is terrible. Also all the reused verses from the wu is not a good look either (Ghost on strawberries, Ghost and Rae on real nillaz, odb on break dat, at least he cut Meths verse on spotlite), but the most disappointing thing about this album is actually maths beats, yeah i said it! a lot of pretty good beats, a couple of wack ones and only few real bangers! the beats im really feeling at this time is; Strawberries & Cream, Can I Rise, Winta Sno, Real Nillaz, Rush and Spot Lite...
The average ones is: C What I C, John 3:16, Bullet Scar, U.S.A. and Tommy
The wack ones: Two Shots Of Henny, Coach Talk and Break That.
While this sounds harsh, it's only because Math used to be one of my favorite producers but on both his own albums he has disappointed, it's far from being weak, but i expect much more, maybe to much?? But in the end this is still a good album, better than most these days, like 7/10 or something, but right now im feeling streetlife's album much more....

Damn, took the words out of my mouth. Except I like U.S.A.

inditing dane 06-16-2005 06:21 AM

Re: Mathematics the problem
 
Quote:

Originally Posted by clanarchy
Damn, took the words out of my mouth. Except I like U.S.A.

thanks man...
i like that track too, but the beat could be better


All times are GMT -5. The time now is 11:20 AM.

Powered by vBulletin® Version 3.8.4
Copyright ©2000 - 2014, Jelsoft Enterprises Ltd.

Copyright 2000 - 2013 The Wu-Tang Corp. & shift-one