Page 2 of 3 FirstFirst 123 LastLast
Results 16 to 30 of 31

Thread: What yall KNOW about the RASCALZ!?

  1. #16

    Default

    Quote Originally Posted by Undiluted Karma View Post
    Briefly listen to the first track sounds quite good, what album it from, they remind me of Tek N Steele and BCC in general raw beats n rhymes.

    and thats coming from UK lol

    peace
    Rascalz - Cash Crop

    a seriously dope 90's hip hop album




  2. #17

    Default




    sorry i just had too ^^^^


    T-Dot stand the fuck up!!!!!!!!!!!!!!




  3. #18
    Veteran Member FlamingSwordz's Avatar
    Join Date
    Mar 2003
    Location
    Canada
    Posts
    479
    Rep Power
    15

    Default

    Anyone remember when they were the Ragga Muffin' Rascalz? I've been trying to find a song they did waaaay back in the early 90's with some crazy horns and some dude in the chorus sayin something like "whats goin on in our society, whats goin on in this country.. whats on goin on?" man it's been around 15 years since I last heard it, I got it on cassette tape somewhere, but an MP3 would be better.

    But yeah, Rascalz are or were dope, can't say I liked that whole Movie Star song and after that I got no idea what they've done. Most everything before that was pure fire though and highly recommended.

    Speaking on Canadian groups, I don't think I saw anyone mention Shades of Culture..

    Shades of Culture - Shine

  4. #19

    Default

    For Canadian you just have to mention the pioneer...Maestro Fresh Wes!!

    http://www.youtube.com/watch?v=Pzull7scV2Y

    Let your backbone slide y'all!!

  5. #20

    Default

    Man I loved the Rascalz back in the day. However, my friend killed Northern Touch for me in highschool. I would get in his car and he would play it 20 times in a row. He was obsessed.

    I can't remember what I was watching the other day, maybe Entourage? Northern Touch came on and it really took me back to remiscing about the good old days. I hadn't heard it in years.

    Choclair, the Rascalz were the shit in the 90's.

    I didn't really check for Saukrates but around 2002 I saw him open for Snoop and he put on an amazing show. He sounded great live.

  6. #21

    Default





    This track is a fuckin classic hands down




  7. #22

  8. #23
    TIME PASSES.. MENES's Avatar
    Join Date
    Apr 2008
    Location
    Cold North
    Posts
    1,286
    Rep Power
    38

    Default

    yo that RAGE track was QUALITY man, thank you,


    1
    DOWNLOADALBUMZ!




  9. #24
    Winter is Coming THE MASON's Avatar
    Join Date
    Jul 2008
    Location
    Temple of the King
    Posts
    12,470
    Rep Power
    133

    Default

    seems this just turned into a tribute to canadian emcees from the 90s lol


    Last edited by THE MASON; 12-10-2010 at 10:22 PM.

  10. #25

    Default

    ^^ Nice!! I've never heard Ghetto Concept before. Have you guys heard DL Incognito from Ottawa? He's got a good album A Captured Moment In Time.

  11. #26
    Sleepyheaded Nonsense Dr Sleepwalker's Avatar
    Join Date
    Feb 2007
    Location
    Offside
    Age
    29
    Posts
    946
    Rep Power
    13

    Default

    dude in my sig D-sisive is a great T.dot rapper. all his albums are dope. if ur not familiar, dig threw the net and get his material. has like 3 albums out

    on a side not, that Choclair track that deeznuts posted is mad nice, and Rascalz have been dope, kool that they're gettin recognition on here

  12. #27

    Default

    Quote Originally Posted by Bronze Feet View Post
    ^lol i cant remember that dudes name but i know who you talkin about. i used to stay up all night just to check for Rap City. they used to play dope videos, that was the first time i saw the video for Triumph as well, at like 12am, real young and just being mind blown lol

    Much Vibe was dope too, now its all crap on MuchMusic
    There were 2 guys with dreads...Micheal Williams and Master T.

  13. #28

    Default

    damn i missed this thread, rascalz are the shit, they were doing that kung fu shit too in like 1992 , dj kemo makes the sickest beats i remember red 1 came out with a album a while back i never got to listen to it but that dem no worry me song was flames it was in madden too, theirs a lot of good rappers from canada, choclair, maestro, rascalz, kardy, sauk, k os is probably the best, oh and shad is insane as hell too
    heres a dope cut by choclair produced by dj bless





    choclair was a beast for a while i havent heard much new shit from him, i heard this story that he opened up at some club for rakim in LA and the whole crowd was goin crazy wen he was mcin.









    everyone knows about knaan from the distant relatives album, this guys got some skills

    check humble the poet out too hes ill




  14. #29
    Raggamuffin djskillz's Avatar
    Join Date
    May 2006
    Location
    2-0-4, Peg City
    Posts
    4,259
    Rep Power
    30

    Default

    bumpin this thread. been listenin to alot of kardinal lately.







    So many bodies on my microphone the shit's haunted

  15. #30
    Winter is Coming THE MASON's Avatar
    Join Date
    Jul 2008
    Location
    Temple of the King
    Posts
    12,470
    Rep Power
    133

    Default

    Quote Originally Posted by Dr_Sleepwalker View Post
    dude in my sig D-sisive is a great T.dot rapper. all his albums are dope. if ur not familiar, dig threw the net and get his material. has like 3 albums out

    on a side not, that Choclair track that deeznuts posted is mad nice, and Rascalz have been dope, kool that they're gettin recognition on here
    seen that D-sisive in Toronto live, he opened for the DOOM show. only one kid was hype lol

    but he wasnt bad at all

    good bump

    i recently purchased a lot canadian emcees music. Choclair, Ghetto Concept, Thrust etc

Posting Permissions

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •