once upon a time in shaolin - buy the book now!

View Poll Results: What would you give Goblin?

Voters
40. You may not vote on this poll
  • 1- Shitty

    4 10.00%
  • 2- Mediocre

    8 20.00%
  • 3- Good

    11 27.50%
  • 4- Banger

    10 25.00%
  • 5- Masterpiece

    7 17.50%
Page 1 of 6 1234 ... LastLast
Results 1 to 15 of 81

Thread: Tyler, The Creator - Goblin

  1. #1
    SHAOLIN STUDENT wutangclan97chamber's Avatar
    Join Date
    Dec 2010
    Location
    new york
    Posts
    458
    Rep Power
    0

    Default Tyler, The Creator - Goblin

    1. Goblin
    2. Yonkers
    3. Radicals
    4. She ft. Frank Ocean
    5. Transylvania
    6. Nightmare
    7. Tron Cat
    8. Her
    9. Sandwitches ft. Hodgy Beats
    10. Fish / Boppin Bitch
    11. Analog (featuring Hodgy Beats
    12. Bitch Suck Dick ft. Jasper Dolphin & Taco
    13. Window ft. Domo Genesis, Frank Ocean, Hodgy Beats & Mike G
    14. AU79
    15. Golden

    Bonus CD:
    16. Burger ft. Hodgy Beats
    17. Untitled 63
    18. Steak Sauce

  2. #2
    SHAOLIN STUDENT wutangclan97chamber's Avatar
    Join Date
    Dec 2010
    Location
    new york
    Posts
    458
    Rep Power
    0

    Default

    ******Read the 2nd review at the bottom of this post.......*****

    1. Goblin
    More of an intro, with some rhymes thrown in. Not bad, not good. I count it as an intro so I won't rate it.

    2. Yonkers = 5/5
    Dope as shit. The newer verses are real good.

    3. Radicals = 5/5
    "Punch someone in the face music".

    4. She = 3/5
    I'm not into Frank Ocean, but that's just me. And the beat is ok, but not bad.

    5. Transylvania = 4/5
    Beat is ok, rhymes aren't that good, but I think it'll grow on me.
    EDIT: Grew on me

    6. Nightmare = 3/5
    Decent, more chill than the others.
    EDIT: Not that good anymore, doesn't stand out.

    7. Tron Cat = 5/5
    Probably favorite song on album. Beat is tight, lyrics are good and witty, flow is good. I like it.

    8. Her = 3.9/5
    Boring.
    EDIT: Not boring anymore.

    9. Sandwitches = 5/5
    "Punch someone in the face music" again . Hodgy does good, unlike pretty much everything on The Dena Tape.

    10. Fish / Boppin Bitch = 3.5/5
    Fish is too slow and boring, Boppin Bitch is funny. But no.
    EDIT 2: Like it now. Like the lyrics especially the first couple of bars. Boppin Bitch is still the same.

    11. Analog = 4/5
    Eh, not 4 at all but 3 seems too low. Don't know what to say about it.
    EDIT: Doesn't stand out, not that good. 3.
    EDIT 2: I guess I go through changes with this. 4

    12. Bitch Suck Dick = 3/5
    Lol.

    13. Window = 3/5
    With so many features, it should have a more exciting beat or feeling.

    14. AU79 (instrumental) = 3.5/5
    I don't like these space type of beats nahmean. Good on the album, but if you are shuffling through all your songs, it's only ok
    EDIT: Better now.

    15. Golden = 5/5
    GOES HARD AS FUCK!

    16. Burger = 5/5
    Reeaaalllly fucking good.

    17. Untitled 63 = 4/5
    Dope chill beat

    18. Steak Sauce = 3/5
    Sounds like a Bastard extra. Will probably grow.
    EDIT: Hasn't grow yet...

    OVERALL = 4/5

    EDIT AFTER A FEW MONTHS: This doesn't have much replay value, and i barley listen to it anymore. Eveything on it gets played out. 2.5-3/5

    I like the concept. Tyler rapping to the therapist, like a continuation of Bastard.
    ______________________________________


    Deluxe comes with a poster, lyrics on the back of it, the last 3 songs, and the different front cover.




    After a few months:

    1. Goblin = 2/5
    Boring

    2. Yonkers = 3/5
    Its ight, sort of boring

    3. Radicals = 3/5
    Sorta gay.

    4. She = 4/5
    Gets old quick. but it's decent

    5. Transylvania = 2/5
    Boring, sorta wack

    6. Nightmare = 2/5
    Boring

    7. Tron Cat = 4.5/5
    Good.

    8. Her = 2/5
    Boring as shit

    9. Sandwitches = 3.5/5
    Sorta good, sorta wack, sorta gay

    10. Fish / Boppin Bitch = 3/5
    Fish is good, boppin bitch is funny but wack

    11. Analog = 2/5
    Eh. Kinda wack

    12. Bitch Suck Dick = 3/5
    It's sorta funny.

    13. Window = 2/5
    Boring as fuck

    14. AU79 = 2/5
    Eh. Not feeling it

    15. Golden = 3/5
    Ok

    16. Burger = 4/5
    Chill and good

    17. Untitled 63 = 4/5
    Sorta dope. Chill

    18. Steak Sauce = 1/5
    Shit.

    OVERALL: 2.5-3/5....it gets old and boring fucking quick
    Last edited by wutangclan97chamber; 08-10-2011 at 09:42 PM.

  3. #3
    Digital @fterLife INF's Avatar
    Join Date
    Aug 2005
    Location
    a better place
    Age
    37
    Posts
    20,713
    Rep Power
    117

    Default

    voted masterpiece


    I waited to listen to it for a few days after I had it too. The album has NO SAMPLES ,you gotta give it up for that alone.

    I like AU79 being in there exactly where it is that shit is So DOPE! This is what a record should sound like.

    Frank Ocean KILLS She


    Domo RIPS all his verses.



    This makes me look forward to the next few OF releases ....



    Burger and Golden might be my favorites and then of course sandwitches

  4. #4
    SHAOLIN STUDENT wutangclan97chamber's Avatar
    Join Date
    Dec 2010
    Location
    new york
    Posts
    458
    Rep Power
    0

    Default

    Quote Originally Posted by INF View Post
    voted masterpiece


    I waited to listen to it for a few days after I had it too. The album has NO SAMPLES ,you gotta give it up for that alone.

    I like AU79 being in there exactly where it is that shit is So DOPE! This is what a record should sound like.

    Frank Ocean KILLS She


    Domo RIPS all his verses.



    This makes me look forward to the next few OF releases ....



    Burger and Golden might be my favorites and then of course sandwitches
    Frank Ocean is sick, but the style doesn't fit me. This is only after one listen, it'll definetly grow.

    And yeah AU79 is dope where it is, but if you are shuffling through all your songs and it comes up, it doesn't appeal.....but again, this shit is like a vine, it's gonna grow.

    and isnt domo only on one song? hodgy is on a few and rips them all.
    Last edited by wutangclan97chamber; 05-11-2011 at 08:22 PM.

  5. #5
    SHAOLIN STUDENT wutangclan97chamber's Avatar
    Join Date
    Dec 2010
    Location
    new york
    Posts
    458
    Rep Power
    0

    Default

    i'll be editing shit as i listen to it more

  6. #6
    Digital @fterLife INF's Avatar
    Join Date
    Aug 2005
    Location
    a better place
    Age
    37
    Posts
    20,713
    Rep Power
    117

    Default

    yeah ur right , Domo is only on one joint. Thats kinda a typo on my part.I erased some shit I wrote.

    Hodgy ripped em all and Domo killed his Verse. The jasper and taco verses are funny but it aint that serious , I respect Bitch suck dick though that song is killin it on some wild shit like Radicals and Transylvania.



    Yeah certain songs on this album I would def pass or skip if I had it on random or shuffle with my library or whatever.

    the album itself is fucking sick from front to back.thats why I voted masterpiece. shit was arranged nicely.


    I like all these songs

  7. #7

  8. #8
    Digital @fterLife INF's Avatar
    Join Date
    Aug 2005
    Location
    a better place
    Age
    37
    Posts
    20,713
    Rep Power
    117

    Default

    Yo! the end of FISH ...that boppin bitch shit .....AWESOME


    and the duel meaning of fish

  9. #9
    Digital @fterLife INF's Avatar
    Join Date
    Aug 2005
    Location
    a better place
    Age
    37
    Posts
    20,713
    Rep Power
    117

    Default

    He kills Domo on Window right? and Au79 is on some Kraftwerk shit.thts sick that generaations down the line these kids still know whats up.

  10. #10
    Fuck The Law. H.Notik's Avatar
    Join Date
    Jul 2008
    Location
    Boston
    Age
    34
    Posts
    1,469
    Rep Power
    26

    Default

    feeling a FEW joints off this...dope for a concept album though.

    Caught up with the sky
    Shot at God.


  11. #11
    LVsMostBlunted RynMur's Avatar
    Join Date
    Jan 2004
    Location
    Vegas 702
    Age
    31
    Posts
    2,604
    Rep Power
    19

    Default

    Never heard of dude before. Either hear good or bad things...i'll give it a listen.

  12. #12
    Sleepyheaded Nonsense Dr Sleepwalker's Avatar
    Join Date
    Feb 2007
    Location
    Offside
    Age
    29
    Posts
    946
    Rep Power
    13

    Default

    voted shitty cus it sucked

    listened to it top to bottom, and it was actually worst than I thought it was gunna be

    hopefully something good comes from his camp after this shit

  13. #13

    Default

    this album has some dope sh it on it, and some really wack shit.

    but i thought the same thing about "bastard".

    and i dont think "goblin" has a song as dope as assmilk form "bastard", but i do think its a more solid album and this kid is getting a little better.

    tron cat is probably the best i've heard tyler rap. pretty good performance. the intro pretty much answers all the reasons people hate him. this kids pretty smart.

    i like the joint with frank ocean where they're stalking bitches. i can understand why people dont like tylers stripped down style of production. i dont mind it as much. and given some time this kid might improve.

    but there is some straight wack shit. bitch suck dick seems like a ode to wocka flocka.

    all in all the kid is improving on the mic. and the stuff i like on here has a real dark sense of humor.

    one thing is certain , earl is missed.
    "Fuck Wu Tang Corp" - The GZA/Genius

    https://soundcloud.com/gptent/tito-lo-blak-hell

  14. #14

    Default

    2 much hype ova nuthin', kid got potential i'll say it az it iz, album wuz noodles. hype around it wasnt worth it. goblin, sandwitches, radical and tron cat were gr8, rest wuz a yawn

  15. #15

    Default

    i dont understand how ppl dont love this album so much diverseness on this...

Posting Permissions

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •