once upon a time in shaolin - buy the book now!
Results 1 to 14 of 14

Thread: a little something

  1. #1
    Rum Ham ShaDynasty's Avatar
    Join Date
    Mar 2006
    Location
    MAFIA LAND
    Posts
    13,211
    Rep Power
    82

    Default a little something



    just having fun trying out new sounds. enjoy.

  2. #2

  3. #3
    ☀☀☀☀☀☀☀☀☀☀ KERZO's Avatar
    Join Date
    Nov 2007
    Location
    Posts
    8,471
    Rep Power
    50

    Default

    Dope verses. The Kick & Snare need some more OOMPH!!

    *rep for the mentals*






  4. #4
    Balls Deep food for thought's Avatar
    Join Date
    Jan 2008
    Location
    SHAKA ZULU BOBO SHANTI NYABINGHI MAN A MAU MAU WARRIOR
    Posts
    18,328
    Rep Power
    118

    Default

    good shit sosa

    voice and flow reminds me of Von Pea
    We do it for the people.





  5. #5
    Rum Ham ShaDynasty's Avatar
    Join Date
    Mar 2006
    Location
    MAFIA LAND
    Posts
    13,211
    Rep Power
    82

    Default

    thanks ruckus and alfa

    and props food, i checked out some von pea, hes good. that chill shit is up my alley.

  6. #6
    big wooly mammoth SKAMPOE's Avatar
    Join Date
    Mar 2007
    Location
    I BE WHERE IM @
    Posts
    45,672
    Rep Power
    229

    Default

    dope dope dope

    THE REAL PCP

  7. #7
    DSR $inista's Avatar
    Join Date
    Aug 2005
    Location
    Killa Hill....10304
    Posts
    1,595
    Rep Power
    42

    Default

    shit is cool ill flow



  8. #8
    Winter is Coming THE MASON's Avatar
    Join Date
    Jul 2008
    Location
    Temple of the King
    Posts
    12,470
    Rep Power
    134

    Default

    that beat needed drums and it woulda be dope.

    you use a laptop mic? cause it wasnt the best recording, so it was hard to take it all in. but the laid back flow was pretty dope.

    how long you spittin for?

  9. #9
    Rum Ham ShaDynasty's Avatar
    Join Date
    Mar 2006
    Location
    MAFIA LAND
    Posts
    13,211
    Rep Power
    82

    Default

    lol laptop mic would have been even worse, just using basic mic with a preamp. does the job for now.

    i been writin raps for a year or so, but i haven't really been practising or recording my rapping much, i'm trying to do that more often so that its easier to just get on the mic and lay shit down. im pretty lazy but its definitely fun when im in the mood for it.

  10. #10
    Winter is Coming THE MASON's Avatar
    Join Date
    Jul 2008
    Location
    Temple of the King
    Posts
    12,470
    Rep Power
    134

    Default

    word, well thats good start then. better then a laptop mic lol

    just gotta work up the confidence to spit to the max. trust, if you ask people around here i was the same way at first.

    the more you work on it the more youll understand breathe control and using your gut muscles to help push you thru the verse. even if its chilled out you got have the confidence in the voice.

    keep workin at it man

  11. #11
    Digital @fterLife INF's Avatar
    Join Date
    Aug 2005
    Location
    a better place
    Age
    37
    Posts
    20,710
    Rep Power
    118

    Default

    nice

  12. #12
    Fuck quantize!! Boss_Digger's Avatar
    Join Date
    Nov 2007
    Location
    U.K.
    Age
    38
    Posts
    2,541
    Rep Power
    30

    Default

    pretty nice man I didnt mind the lack of drums but it would of been nice if some heavy hitting drums came in half way thru to build momentum rather than the couple of 808's at the end. flow and writtens was pretty good but I hear what bronze is saying a little more confidence and a better recording would of benifited props tho and keep it up you obviously have some skills

  13. #13
    BBW SLAYER GRANDMASSIVE.'s Avatar
    Join Date
    Jan 2003
    Location
    WASHINGTON D.C. , VA CATS
    Posts
    1,915
    Rep Power
    28

    Default

    this wouldve had the potential of being a better track if it had some drums but I personally think you did a good job without it. peace

  14. #14
    Rum Ham ShaDynasty's Avatar
    Join Date
    Mar 2006
    Location
    MAFIA LAND
    Posts
    13,211
    Rep Power
    82

    Default

    i don't know about the drums, yeah i coulda put some in but to me it just felt like that was what it was.

    i definitely appreciate the feedback, i repped whoever it let me. made like 10 beats (with drums lol) this week. i'm working all next week but i'll try and use the advice for something after that.

Posting Permissions

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •