Page 1 of 2 12 LastLast
Results 1 to 15 of 17

Thread: Chi Ali is free after his 12 year bid.

  1. #1

    Default Chi Ali is free after his 12 year bid.


    he more real than officer ricky ross.
    let us pray he dont make any music with fat joe or lil cockroach.



    Bronx Rap Vet Chi Ali Released From Prison After 12 Years

    By Allen Starbury ⋅ Published 09/11/12



    Bronx rap vet Chi Ali, best known as a member of the Native Tongues in the 1990s, was freed from prison recently after serving over a decade for murder.

    The rapper (full name: Chi Ali Griffin) was arrested back in 2001, a year after he shot and killed Sean Raymond, the brother of his then-girlfriend, in January 2000. He was on the run during this time period and was featured on "America's Most Wanted" twice before authorities finally caught up with him.

    Griffin was eventually charged with second-degree murder, illegal firearm use, assault, reckless endangerment and criminal possession of a weapon.

    Chi Ali was reportedly released from prison in August after serving a 12-year bid. As you can see in the photo, the NY rapper caught up with both Fat Joe and Lil Wayne while on set of video video Joe's upcoming "Yellow Tape" single.

    Griffith was the youngest member of the Native Tongue posse of the early-'90s, alongside the likes of De La Soul, the Jungle Brothers, A Tribe Called Quest and Black Sheep. He first appeared -- at the age of 14 -- on "Pass the 40," from Black Sheep's hit 1990 LP, A Wolf in Sheep's Clothing. The duo's Dres returned the favor, rhyming on The Fabulous Chi-Ali, the rapper's only album, which also featured cameos by De La Soul's Trugoy and A Tribe Called Quest's Phife Dawg. It contained the hit single "Age Ain't Nothin' but a #."


    source:http://www.ballerstatus.com/2012/09/...ison-12-years/



    Last edited by main_man; 09-13-2012 at 12:22 AM.
    "Fuck Wu Tang Corp" - The GZA/Genius

    https://soundcloud.com/gptent/tito-lo-blak-hell

  2. #2
    -
    Join Date
    Jan 2004
    Location
    Cleveland, Ohio
    Age
    40
    Posts
    17,736
    Rep Power
    60

    Default

    Good that he got released. I hope he don't do nothing stupid to go back. He made me laugh on Age Ain't Nothin But A Number song when he asked a girl how old are you g. She said 13 and he said i'm owdi LOL. I like the songs he was on on Black Sheep's A Wolf In Sheep's Clothing album.

  3. #3
    Non Ignorants Eckankar check two's Avatar
    Join Date
    Jan 2002
    Location
    Pennsylvania
    Posts
    42,392
    Rep Power
    10

    Default

    why did he kill his girlfriend's brother? what was the story on that?
    Quote Originally Posted by CharlesJones View Post
    I like the fat black man on House Of Payne and he's very funny.





  4. #4
    -
    Join Date
    Jan 2004
    Location
    Cleveland, Ohio
    Age
    40
    Posts
    17,736
    Rep Power
    60

    Default

    I would like to know the answer to that also.

  5. #5

    Default

    Chi Ali and his girl friend's brother Sean Raymond were living in an apartment together and he owed Chi Ali some money; when he did not pay him; Chi Ali took a c.d. case of his room mate's rare and hard to find hip hop c.d.'s and called him and told him when he pays him what he owes he will give him his c.d.'s back and he told Chi Ali "suck my dick" and then Chi Ali found him and shot him.

  6. #6
    Non Ignorants Eckankar check two's Avatar
    Join Date
    Jan 2002
    Location
    Pennsylvania
    Posts
    42,392
    Rep Power
    10

    Default

    ^^
    that's the dumbest thing I've heard lol did you just make that up?
    Quote Originally Posted by CharlesJones View Post
    I like the fat black man on House Of Payne and he's very funny.





  7. #7

    Default

    Absolutely not; that is exactly what happened.

  8. #8
    Non Ignorants Eckankar check two's Avatar
    Join Date
    Jan 2002
    Location
    Pennsylvania
    Posts
    42,392
    Rep Power
    10

    Default

    how did he only get 12 years on a murder charge? was he found to be not right in the head?
    Quote Originally Posted by CharlesJones View Post
    I like the fat black man on House Of Payne and he's very funny.





  9. #9

    Default

    First Degree Murder is automatic life in prison; second degree murder can vary depending on the circumstances. Chi Ali was served with second degree murder and he took a plea.

  10. #10
    Non Ignorants Eckankar check two's Avatar
    Join Date
    Jan 2002
    Location
    Pennsylvania
    Posts
    42,392
    Rep Power
    10

    Default

    yeah it sounds like he got off really lucky. you have a weird name.
    Quote Originally Posted by CharlesJones View Post
    I like the fat black man on House Of Payne and he's very funny.





  11. #11

    Default

    People find it unusual all the time; it guess it is not that common for some body to have the same initial three times or a Black person to have these Hebrew and Scottish names

  12. #12

    Default

    Quote Originally Posted by David Daniel Davis View Post
    Chi Ali and his girl friend's brother Sean Raymond were living in an apartment together and he owed Chi Ali some money; when he did not pay him; Chi Ali took a c.d. case of his room mate's rare and hard to find hip hop c.d.'s and called him and told him when he pays him what he owes he will give him his c.d.'s back and he told Chi Ali "suck my dick" and then Chi Ali found him and shot him.
    rappers are some of the dumbest people on this planet

  13. #13

    Default

    Quote Originally Posted by THUGNIFICENT View Post
    rappers are some of the dumbest people on this planet
    This is true.

  14. #14

    Default

    Quote Originally Posted by David Daniel Davis View Post
    Chi Ali and his girl friend's brother Sean Raymond were living in an apartment together and he owed Chi Ali some money; when he did not pay him; Chi Ali took a c.d. case of his room mate's rare and hard to find hip hop c.d.'s and called him and told him when he pays him what he owes he will give him his c.d.'s back and he told Chi Ali "suck my dick" and then Chi Ali found him and shot him.
    to a black man "suck my dick" is some of the most disrespectful shit you can say to another man... seems like he damn near almost got away with it lol ... but im not going to say i condone murder but i can see why he did it most def.. should have thought how to do it with less risk cause his girl was gon snitch if anything...

    how u gon live with ur girls brother anyway ?? you fuckin the shit out of her and hes playin video games in the living room and shit like wtf lol

  15. #15
    Non Ignorants Eckankar check two's Avatar
    Join Date
    Jan 2002
    Location
    Pennsylvania
    Posts
    42,392
    Rep Power
    10

    Default

    It's more disrespectful to say it to a black man than any other man? lol You can see why he shot him? lol smh at this clown
    Quote Originally Posted by CharlesJones View Post
    I like the fat black man on House Of Payne and he's very funny.





Posting Permissions

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •