once upon a time in shaolin - buy the book now!
Page 3 of 4 FirstFirst 1234 LastLast
Results 31 to 45 of 54

Thread: How are 50 Cents lyrics bad , and how has he got no skills?

  1. #31
    I Already Won Dirty Knowledge's Avatar
    Join Date
    Feb 2004
    Location
    Shaolin South
    Age
    32
    Posts
    7,208
    Rep Power
    32

    Default

    Lol this thread was fucking hilarious.

  2. #32

    Default

    ???????
    Last edited by QUYMOBIUZ; 08-12-2007 at 09:58 PM.

  3. #33
    aka PROFIT venex's Avatar
    Join Date
    Apr 2004
    Location
    Belgium
    Age
    28
    Posts
    5,046
    Rep Power
    23

    Default

    Quote Originally Posted by Luther Large
    yeah eminem and dre would sign him CUZ HE SELLS in todays game

    and in todays game you dont need lyrics to sell

    your average rap fan who thinks 50 is the best could give a fuck about profound lyrics



    seems to me your thinkin this out all wrong thw wu is and always will be more lyrically gifted than 50 cent
    hands down!
    Shaolin shadowboxin' and the wu-tang swordstyle...
    If what you say is true...
    The shaolin and the wu-tang could be dangerous!
    En garde, I'll let you try my wu-tang style...

  4. #34
    Veteran Member
    Join Date
    Nov 2003
    Location
    Chi-Town FOO!
    Posts
    2,224
    Rep Power
    18

    Default

    Quote Originally Posted by 4-Bar Killer
    but you really dont mean that about 50 do you? It's so obvious that dre and em signed because of the $.. 50 aint got nothing lyrical, GZA explains this the best way in the wu-manual.. you got that one?

    I can't remember it all, but he uses Ins Triumph line:

    "queen B's ease the guns in"

    but the "normal" rapper (as 50) would say:

    "I got to the club, passed the gun to my shorty." or something.

    that pretty much shows the whole point..
    lmao 50 has nothing lyrical? looks like ur the one thats been listening to the radio too much.


    and just because someone talks about money and clubbing doesnt mean they cant do it in a lyrical way. damn some of u are picky yall must be dull as hell and not go to parties.

  5. #35

    Default

    Quote Originally Posted by Luther Large
    oh my god kid

    do verses need to be so watered down and bland for you to get them?

    you love plain lyrics with no real thot huh

    INS verse does make sense u idiot u just gotta look deeper

    wu's lyrics are profound stupid ass

    50's are bland and plain
    co sign


  6. #36
    criminologyrap 4-Bar Killer's Avatar
    Join Date
    Sep 2005
    Location
    Copenhagen, Denmark
    Age
    27
    Posts
    2,433
    Rep Power
    17

    Default

    Quote Originally Posted by Bone Collecta
    lmao 50 has nothing lyrical? looks like ur the one thats been listening to the radio too much.


    and just because someone talks about money and clubbing doesnt mean they cant do it in a lyrical way. damn some of u are picky yall must be dull as hell and not go to parties.
    fuck you talking bout. There is no thing as radio hip-hop over here, freak. You don't know shit about it. You reads one of my posts and freaks out. I also mentioned that his verse in fx React with Onyx is fucking ill, I haven't denied that 50 got skills. what I meant was 50 got nothing lyrical compared to fx gza. The C.R.E.A.M. freestyle he made was ill too, and The Good Die Young, but I haven't heard a lyrical masterpiece from 50 yet, like on same level as RZA's Impossible verse. But of course 50 can be lyrical.. But there aint no money in rapping wisdom, so of course he wont do it, but he probably can.

  7. #37
    SHAOLIN STUDENT
    Join Date
    Mar 2006
    Location
    ENGLAND
    Posts
    359
    Rep Power
    0

    Default

    This be the problem with the whole industry. All you gotta do is rhyme the same gangsta shit and you get media attention, making him famous.
    I would'nt say hes anywhere near the level of the Wu on lyrics but hes got a good flow.

  8. #38
    Veteran Member GhettoGnom's Avatar
    Join Date
    Aug 2005
    Location
    norway
    Age
    27
    Posts
    5,700
    Rep Power
    39

    Default

    Someone Bann This Clown!!!!


    Quote Originally Posted by CharlesJones
    I didn't like it because of the beats.

  9. #39
    Veteran Member Luther Large's Avatar
    Join Date
    Jun 2005
    Location
    The staircase
    Posts
    2,811
    Rep Power
    18

    Default

    Quote Originally Posted by Bone Collecta
    lmao 50 has nothing lyrical? looks like ur the one thats been listening to the radio too much.


    and just because someone talks about money and clubbing doesnt mean they cant do it in a lyrical way. damn some of u are picky yall must be dull as hell and not go to parties.
    this kid thinks he knows everythin

    since when does party music have to be lyrical?
    I got styles sick as hell, sicker than sickle cell anemia, slaughter your circulatory like lukemia

    - AZ


  10. #40

    Default

    Alright, most the posts I've had the displeasure of reading so far have either been so, so bias towards the Wu-Tang that it's untrue, or so bias towards 50 that it's untrue, neither the Wu or G-Unit are gods, they have all made wack songs at some point or another, and all have had career highlights which some of us can only dream of, so get off all of their dicks. You can't pick out Candy Shop or In Da Club and automatically say 50 sucks, because it doesn't work like that. Pick out What's Your Phone number, so Pac sucks? Pick out You Owe Me, so Nas sucks? Pick out Sunshine, so now Jay-Z sucks? And so on.

    First of all, I don't like 50 Cent, I've never been particularly impressed by his attitude, he's extremely arrogant about his riches every time I either see a new video, or see him in an interview. The way he treats other rappers out of New York too, he loses a lot of my respect for that. He also catches a lot of hate because of how he built his career and found fame, see How To Rob or his endless disses to Ja Rule, careers built on beef are not very cool in my opinion. While I, like most of you it seems, love music with a message, not all music needs to be thought provoking or with an aim of changing the world. We need an artist who can make us dance, or sing along to their stuff equally as much as we need a GZA. 50 generally makes us dance. GZA usually makes us think. That balance is good for hip hop, and music in general.

    But on the other side of things, it's unfair to say 50 is a an idiot and isn't a good lyricist, he's not considered by me or anyone else I doubt a fantastic lyricist, but he is a good lyricist, just not in the way a Wu-Tang fan, or a fan of underground music would think. 50 has written some good songs. They are few and far between, but just because he doesn't write "good" songs doesn't mean he can't. He sprinkles his music, here and there with some good shit. For example, on "Many Men", when he says "Sunny days wouldn't be special if it wasn't for rain/Joy wouldn't feel so good if it wasn't for pain/Death gotta be easy cause life is hard/It'll leave you physically, mentally and emotionally scarred". That's good lyricism.

    I've went on for longer than I had planned here, but you get the point.

  11. #41
    Veteran Member
    Join Date
    Nov 2003
    Location
    Chi-Town FOO!
    Posts
    2,224
    Rep Power
    18

    Default

    Quote Originally Posted by Luther Large
    this kid thinks he knows everythin

    since when does party music have to be lyrical?
    wow ur real stupid

    i meant that you CAN be lyrical and do party music. yall acting like just cause he makes some club shit hes not lyrical.

    and yes i do know everything

  12. #42
    Veteran Member
    Join Date
    Jun 2005
    Location
    LONDON
    Age
    27
    Posts
    2,081
    Rep Power
    16

    Default

    ok i can imagine hearing this shit somwhere but on the wu official site. dam! wtf

  13. #43
    Veteran Member Luther Large's Avatar
    Join Date
    Jun 2005
    Location
    The staircase
    Posts
    2,811
    Rep Power
    18

    Default

    Quote Originally Posted by Bone Collecta
    wow ur real stupid

    i meant that you CAN be lyrical and do party music. yall acting like just cause he makes some club shit hes not lyrical.

    and yes i do know everything
    arite stupid i cant remember the last time i heard a party song and i considered it to be lyrical


    prove me wrong becuz i would like to hear this really
    I got styles sick as hell, sicker than sickle cell anemia, slaughter your circulatory like lukemia

    - AZ


  14. #44

    Default

    Quote Originally Posted by Luther Large
    arite stupid i cant remember the last time i heard a party song and i considered it to be lyrical


    prove me wrong becuz i would like to hear this really
    ever heard of naughty by nature?


    still standin tall

  15. #45
    Don't grab my jacket dunn Hollow Dartz's Avatar
    Join Date
    Dec 2004
    Location
    Cabin at Crystal Lake
    Age
    27
    Posts
    14,370
    Rep Power
    0

    Default

    umm...i think most peeps think 50 is wack cause he dissed wu. if he didnt i think there would be alot of fans here too. I think hes ok 3.5/5

Posting Permissions

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •