once upon a time in shaolin - buy the book now!
Page 1 of 2 12 LastLast
Results 1 to 15 of 19

Thread: Ice Cube - The Predator

  1. #1
    Digital @fterLife INF's Avatar
    Join Date
    Aug 2005
    Location
    a better place
    Age
    37
    Posts
    20,710
    Rep Power
    118

    Question Ice Cube - The Predator

    I noticed some west coast talk here and there so I figured I bring this up. I remember goin and pickin up this tape when I was about twelve so it musta been released around 92. That was a good year. A few other classics were dropped around that time period.


    I remember hearing that intro on the first time I listened to it and was like wtf. I knew where it was from but I couldnt even understand what it had to do with the album as a whole. Growing older and going through the system led me to know what was up with that shit later. Anyway, this album has stayed in rotation since then. I put a few tracks on my iPod every know and then like- When will they shoot , Wicked, Now I gotta wet'cha , Dirty Mack.



    The production is pretty damn good. It stands the test of time and Cube stays consistantly in the pocket. Besides the Gangsta Fairytale pt. 2 , I would say this album is a 4.5/ 5


    What up, anybody remember listenin to this shit or does anybody still listen to it?

  2. #2
    Digital @fterLife INF's Avatar
    Join Date
    Aug 2005
    Location
    a better place
    Age
    37
    Posts
    20,710
    Rep Power
    118

    Default

    Cant belive aint nobody got shit to say about this album. I bet I know why too. Cube said alot of shit on this album that broke down the real on many levels and it does offend a certain audience. Thus , no replies up in this thread.

    If anything somebody could say something about " it was a good day". Fuck, That was a classic hip hop track. Vital to the game. Ya'll some haters if you cant comment on this album.

    Fuck what Cube doin now with music. I'm talkin about tha G that birthed many G's.


    One.

  3. #3
    aka PROFIT venex's Avatar
    Join Date
    Apr 2004
    Location
    Belgium
    Age
    28
    Posts
    5,046
    Rep Power
    23

    Default

    ^^^LOL, first cube ain't a real G, like you wanna call it...


    second, you are right, it's a great album, i'd rate it 3.5/5 !!!

    half is bangers, other half is average (but not bad)


    and like cypress hill said, those tracks produced by muggs are amongst the illest from the album...

    peace!
    Shaolin shadowboxin' and the wu-tang swordstyle...
    If what you say is true...
    The shaolin and the wu-tang could be dangerous!
    En garde, I'll let you try my wu-tang style...

  4. #4
    Digital @fterLife INF's Avatar
    Join Date
    Aug 2005
    Location
    a better place
    Age
    37
    Posts
    20,710
    Rep Power
    118

    Default

    This album is a 5/5. Fuck it, even gangstas fairytale pt.2 was a excellent showcase of verbal skills. The reason why many wont admit that this is a classic could only be because they are offended by what the subject matter is conveying.

  5. #5
    aka PROFIT venex's Avatar
    Join Date
    Apr 2004
    Location
    Belgium
    Age
    28
    Posts
    5,046
    Rep Power
    23

    Default

    everybody got his opinion... 3.5/5 too me, as stated above...

    peace!
    Shaolin shadowboxin' and the wu-tang swordstyle...
    If what you say is true...
    The shaolin and the wu-tang could be dangerous!
    En garde, I'll let you try my wu-tang style...

  6. #6
    -
    Join Date
    Jan 2004
    Location
    Cleveland, Ohio
    Age
    41
    Posts
    17,736
    Rep Power
    60

    Default

    I wouldn't say The Predator is a classic. It's mediocore. Only songs i liked are Wicked, The Predator, It Was A Good Day, We Had To Tear This Muthafucka Up, Don't Trust No, Gangsta's Fairytale part 2, Who Got The Camera. Check Yo Self remix with Das EFX is better than the album version. I got Ice Cube's videos volume 1 on dvd. I was watching the Wicked video about a month ago and i was tripping because Ice Cube had the rock group Red Hot Chili Peppers in the video. What the fuck is he doing hanging with them? LOL. Who were they running from in the video? LOL.

  7. #7
    Digital @fterLife INF's Avatar
    Join Date
    Aug 2005
    Location
    a better place
    Age
    37
    Posts
    20,710
    Rep Power
    118

    Default

    [Ice Cube]
    God damn, another fuckin payback with a twist
    Them motherfuckers shot but the punks missed
    Ice Cube is out-gunned, what is the outcome?
    Will they do me like Malcolm?
    Cause I bust styles, new styles, standin - strong!
    While, others +Run+ a +Hundred Miles+
    But I never run, never will
    Deal with the devil with my motherfuckin steel - BOOM!
    Media try to do me
    But I was a Boy-N-the-Hood before the movie, yeah
    Call me nigga, bigger than a spook
    But you the one that voted for Duke, motherfucker
    White man, is somethin I tried to study
    But I got my hands bloody, yeah
    They said I could sing like a Jaybird
    But nigga, don't say the J-word
    I thought they was buggin
    cause to us Uncle Sam, is Hitler without an oven
    Burnin our black skin
    Buy my neighborhood - then push the crack in
    Doin us wrong from the first day
    And don't understand why a nigga got an AK
    Callin me an African-American
    like everything is fair again, shit
    Devil, you got to get the shit right I'm black
    Blacker than a trillion midnights
    +Don't Believe the Hype+ was said in '88
    by the great Chuck D, now they're tryin to fuck me
    ".. with +No Vaseline+
    Just a match and a little bit of gasoline.." - HUH!
    It's a great day for genocide (What's that?)
    That's the day all the niggaz died
    They killed JFK in '63
    So what the fuck you think they'll do to me?
    But I'm the O.G. and I bust back (boom boom)
    Bust back (Boom boom!) peel a cap (BOOM BOOM!)
    Gimme room in the fire of the sun
    Here the mack come, here the black come, watch Jack run!
    Motherfuckers can't gank me
    Fuck a devil, fuck a rebel, and a yankee
    Overrun and put the Presidency
    After needin that, I'm down wit O.P.P., yeah
    I met Farrakhan and had dinner
    And you ask if I'm a five-percenter, well...
    No, but I go where the brothers go
    Down with Compton Mosque, Number 54
    Made a little dough, still got a sister on my elbow
    Did Ice Cube sell out? You say, "Hell no!"
    A black woman is my manager, not in the kitchen
    So could you please stop bitchin?

    "Stalkin.. walkin in my big black boots" [Brother J]
    [Cube] Yeah, yeah..
    "But when will they shoot?"
    "Stalkin.. walkin in my big black boots" [Brother J]
    [Cube] Yeah, yeah..
    "But when will they shoot?"
    .. [automatic gunfire]


    [Ice Cube]
    You missed, and didn't hit Da Lench Mob either
    "Guerillas in the Mist.." without Jungle Fever

    But I got the fever for the flava of a cracker
    Not a Pringle, bust the single, here's my new jingle
    "Stalkin.. walkin in my big black boots"
    The KKK has got three-piece suits
    Using niggaz like turkey shoots
    My motto is +Treat 'Em Like a Prostitute+
    Now if I say no violence, devil, you won't respect mine fuck the dumb shit - and get my Tec-9
    And if they approach us
    A-ight, a-ight - I bury those cockroaches
    And if you can't deal with my +Kill at Will+
    Here's a new gift to get - try my +Death Certificate+
    +Amerikkka's Most+, Amerikkka's burnt - it's like toast
    Like Jordan, I'm goin coast to coast
    Dribblin the funk here comes the nigga
    with the motherfuckin monster dunk, get off me punk!
    "Jordan.. watch Jordan,
    aiyyo yo watch Jordan .. YES!"
    "You better eat your Wheaties" [M.J.]

    "Stalkin.. walkin in my big black boots" [Brother J]
    [Cube] Yeah, yeah..
    "But when will they shoot?"
    "Stalkin.. walkin in my big black boots" [Brother J]
    [Cube] Yeah, yeah..
    "But when will they shoot?"

    [Ice Cube]
    Darryl Gates got the studio surrounded
    Cause he don't like the niggaz that I'm down with
    Motherfucker wanna do us
    Cause I like Nat, Huey, Malcolm, and Louis
    Most got done by a black man's bullet
    Give a trigger to a nigga and watch him pull it
    Negro assass-in
    I'ma dig a ditch, bitch, and throw yo' ass in
    When they shoot, no, it won't be a cracker
    They use somebody much blacker
    What I do? I called up the Geto Boy(s) crew
    Cause +My Mind's Playing Tricks On Me+ too
    Never died, surround my crib
    and F.O.I. makin sure nobody creep when I sleep
    Keep a 9 millimeter in my Jeep - PEEP!
    When I roll, I gots to roll deep
    Ain't goin out cheap
    Met the MADD Circle on Cypress Hill cause it's so steep
    They'll never get me, they'll never hit me
    Motherfuck that shit J-Dee
    Now I'm relaxed
    Grab the St. Ide's brew so I can max
    Sittin by the window cause it's so fuckin hot
    and then I heard a shot - boom.




    When the Fuck is Ice Cube Gonna Remember that shit and stand back up?
    Last edited by INF; 09-12-2006 at 01:10 PM.

  8. #8

    Default

    Down with Compton Mosque, Number 54
    Made a little dough, still got a sister on my elbow
    Did Ice Cube sell out? You say, "Hell no!"
    A black woman is my manager, not in the kitchen
    So could you please stop bitchin?

    ^^^Word is life, infinity...I want more of this shit!

  9. #9
    Digital @fterLife INF's Avatar
    Join Date
    Aug 2005
    Location
    a better place
    Age
    37
    Posts
    20,710
    Rep Power
    118

    Default

    Quote Originally Posted by Aqueous Moon View Post
    Down with Compton Mosque, Number 54
    Made a little dough, still got a sister on my elbow
    Did Ice Cube sell out? You say, "Hell no!"
    A black woman is my manager, not in the kitchen
    So could you please stop bitchin?

    ^^^Word is life, infinity...I want more of this shit!
    Buy the album and lets talk about it. I get five buck from interscope for every purchase. lol

  10. #10

    Default

    what r you talkin bout? I got tha tape in my collection somewhere...I'll just do it old school. I used to bump that shit everyday.

  11. #11
    Digital @fterLife INF's Avatar
    Join Date
    Aug 2005
    Location
    a better place
    Age
    37
    Posts
    20,710
    Rep Power
    118

    Default

    Quote Originally Posted by Aqueous Moon View Post
    what r you talkin bout? I got tha tape in my collection somewhere...I'll just do it old school. I used to bump that shit everyday.

    hell yeah. Say, I added that link in ur sig. Who is that to you?

  12. #12

    Default

    I don't really know them...there was a thread in the wuchamber about them and I thought they had nice flows. Plus I was digging the logo.

  13. #13
    Digital @fterLife INF's Avatar
    Join Date
    Aug 2005
    Location
    a better place
    Age
    37
    Posts
    20,710
    Rep Power
    118

    Default

    Ahh, well.....remember that skit throughout who got the camers? It had that cop lookin for donuts in the car? "is that a bearclaw" "yeah, yeah, just duck ur head in" " if it aint a bearclaw, I'm afraid I'ma have to gaffle ya" "gaffle us?"

    That shit was hillarious! I almost broke my tape back in the day rewindin that shit over and over. I mighta broke it and fixed it. idk, I did that alot back in the tape days.

  14. #14

    Default

    haha hell yea...I havent listened to cube's old shit in a while tho....but I remember that one were cube was like talking to that religous fool and he was like Jesus takes care of me and shit...so, cube was like ok, well I'll just take yo car...and old boy was like ok, jesus will get me another one...and so on and so on. Ha...that was just straight up comedy plus knowledge!

  15. #15
    Drunk Off Titty Milk!!!! BRONZBODY's Avatar
    Join Date
    Jun 2005
    Location
    ATX
    Age
    35
    Posts
    4,249
    Rep Power
    25

    Default

    great album!! 4.5/5

    but lethal injection is my personal fav!!!!!

Posting Permissions

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •