The Los Angeles Times has retracted a March 17 article from writer Chuck Philips that claimed Sean "Diddy" Combs and industry vet Jimmy Rosemond had prior knowledge of a 1994 ambush on Tupac Shakur.

Monday's move by the newspaper came three weeks after elements of the story were questioned by the Web site Smoking Gun.

Philips, a Pulitzer Prize winner, suggested in his piece that Combs and Rosemond had arranged the assault on Shakur because they were angry that he had rejected an offer to sign with Combs' Bad Boy Records label.

The Smoking Gun, a Web site that specializes in uncovering news from legal documents and court filings, said the following week that it believed Federal Bureau of Investigation documents used by the Times were forgeries.

The Times immediately launched an investigation, which led to an apology on March 27 from both Philips and his supervisor, deputy managing editor Marc Duvoisin. The story has since been removed from the Times Web site, and comments made by Philips in two online chats as well as a blog were also retracted.

"To the extent these publications could be interpreted as creating the impression that Combs was involved in arranging the attack, The Times wishes to correct that misimpression, which was neither stated in the article nor intended," the paper said in its retraction.

Rosemond's attorney Jeffrey Lichtman released a statement Monday saying his client is "pleased" with the retraction.

"We hope that in the future the Times recognizes that fabricating scurrilous accusations in an effort to sell newspapers completely undermines their credibility and guarantees that any profits made from selling such garbage will be disgorged in litigation," Lichtman said.