once upon a time in shaolin - buy the book now!
Page 1 of 2 12 LastLast
Results 1 to 15 of 16

Thread: The Horror Movie Genre Is Dead

  1. #1
    smoke in your eye
    Join Date
    Mar 2003
    Age
    38
    Posts
    871
    Rep Power
    16

    Default The Horror Movie Genre Is Dead

    A yo lets be honest. The horror genre has died
    In the last 10 years (1995-2005) how many dope horror flicks have u seen?

    The Blair Witch Project 1 - was the last horror flick to break new ground

    Final Destination 1 - had an original concept

    Other then those 2, has there really been anything good or original in recent years?

    It looks like the horror genre has gone to pastor just like the western genre.

    I could be wrong (even though I'm not), so holla back & let me know whats been good in horror genre in the last decade.


    Peace

  2. #2

    Default Re: The Horror Movie Genre Is Dead

    even though it wasnt original

    i did love THE DECENT. its the only movie that made me jump also, for a monster movie it was very good, i hate all zombie monster films, but the decent was done very well.

  3. #3
    N.I. chiba's Avatar
    Join Date
    Dec 2004
    Location
    Kobe, Japan
    Posts
    3,533
    Rep Power
    26

    Default Re: The Horror Movie Genre Is Dead

    check out horror movies from asia those are freaky
    i find that the USA is starting to remake japanese korean and chinese horror films into english
    (the grudge, ring, etc)

    i like land of the dead and dawn of the dead
    i dunno if consider that horror
    i usually call it zombie movie

    peace

  4. #4

    Default Re: The Horror Movie Genre Is Dead

    Evil Dead and Evil Dead 2 are all you need trust me. Not scary but just fucking awesome. The first one is a little scary
    Game over, game of death, deadly viper poison your soul into an hymnal crepe/baseball bat tag that ass like two hand touch/inhale the exquisite ses that brings you breath/only the dead that creep can flesh be munched

  5. #5

    Default Re: The Horror Movie Genre Is Dead

    High Tension, Saw, Gozu, Audition

  6. #6
    Kung Fu Alter Ego num2son's Avatar
    Join Date
    Dec 2004
    Location
    U.S.A. New Jersey
    Age
    35
    Posts
    11,094
    Rep Power
    38

    Default Re: The Horror Movie Genre Is Dead

    The Ring and The Grudge

    And anything with will smith in it. LOL.

  7. #7

    Default Re: The Horror Movie Genre Is Dead

    Quote Originally Posted by num2son
    The Ring and The Grudge

    And anything with will smith in it. LOL.
    haha! aww, will smith!

    yeh I heard the originals of both them movies were better. tbh, I didnt think that the grudge was scary, but the ring was a good film, was funny when she came out of the tv at the end! hahaha!

  8. #8
    Veteran Member
    Join Date
    Jun 2005
    Location
    LONDON
    Age
    27
    Posts
    2,081
    Rep Power
    16

    Default Re: The Horror Movie Genre Is Dead

    blair witch was well good

    final destination was somthin diff

    dawn of the dead remake was pretty good (original way betta!!!)

    an i got hopes for land of the dead (seeing that sat in cinema yeh it only jus came out ova hear!!!)

    but yeh apart frm that horror is basicly dead

  9. #9

    Default Re: The Horror Movie Genre Is Dead

    Haven't seen much good horror movies recently (not from Hollywood), they don't make them like back in the TCSM era.

    Special effects have screwed up LOTS of movies, not only Horror. I did like "The Grudge" alot, espescially the original "Ju-On"
    But that's a different genre of horror.

    I think the only person who can actually bring back the good ol' horror back to life in hollywood must be Tarantino, I can't wait for "Grind House", a horror movie of him a,d Rodriguez.

    I must admit that this year "Creep" was quite a good horror movie, hollywood needs to stop doing remakes or them childish teenage horrors like "Scream" and "I Know What You Did Last Summer", a good horror movie is in my opinion either a splatter movie,wich can be cruel and scary or just a scary ass flick like the grudge.

    I don't wanna seea masked killer with a knife, we all saw Michael Myers ages ago...why come back with a masked killer like ghostface in scream?????

    Shit is fucked up.
    "The only way to a woman's heart is along the path
    of torment. I know none other as sure..."

  10. #10
    Banned FakeAssGangsters's Avatar
    Join Date
    Sep 2005
    Location
    31013
    Age
    35
    Posts
    111
    Rep Power
    0

    Default Re: The Horror Movie Genre Is Dead

    I watched a lot of horror movies when I was little, I think I saw them all.

  11. #11

    Default Re: The Horror Movie Genre Is Dead

    I didn't think the Blair Witch Project was scary. I though Final Destination was an excellent made movie, but I wouldn't consider it a horror movie.

    What does everyone think of the new Texas Chainsaw Massacre?

  12. #12
    Don't grab my jacket dunn Hollow Dartz's Avatar
    Join Date
    Dec 2004
    Location
    Cabin at Crystal Lake
    Age
    27
    Posts
    14,360
    Rep Power
    0

    Default Re: The Horror Movie Genre Is Dead

    i think alot of horror movies are tryna be funny at the same time

  13. #13
    smoke in your eye
    Join Date
    Mar 2003
    Age
    38
    Posts
    871
    Rep Power
    16

    Default Re: The Horror Movie Genre Is Dead

    Quote Originally Posted by 09
    Haven't seen much good horror movies recently (not from Hollywood), they don't make them like back in the TCSM era.

    Special effects have screwed up LOTS of movies, not only Horror. I did like "The Grudge" alot, espescially the original "Ju-On"
    But that's a different genre of horror.

    I think the only person who can actually bring back the good ol' horror back to life in hollywood must be Tarantino, I can't wait for "Grind House", a horror movie of him a,d Rodriguez.
    Yeah US Shit mainly Hollywood is just wack right now.
    Stuck on stupid...Texas Chane Saw Massacre
    How times are they gonna Remake That Shit already?


    I didnt see the Grudge but I did wanna see Ju-On
    Foreign Cinema has good horror
    Grind House sounds like some Grandmasters fire

    I liked Scream though, the 1st 2 or so were good after that I dont know

  14. #14
    Blaze Haze Kado's Avatar
    Join Date
    Sep 2005
    Location
    JERSEY MUHFUCKA
    Age
    29
    Posts
    148
    Rep Power
    0

    Default Re: The Horror Movie Genre Is Dead

    Ya damn right son..horror movies is wack nowadayz..Saw was raw as fuck but it was'nt scary knamean, da shit was ill to death tho....The Grudge- dat shit was wack as a muhfucka, some lil ass white kid running around the house wit his draws on n shit n daz the new jason? and the ring was aiight, i aint see part 2 tho i heard it was wack but ima still chek it out sooner or later

  15. #15

    Default Re: The Horror Movie Genre Is Dead

    I wouldnt consider Saw horror, its more of a thriller. I saw The Grudge the other day, it was alright, it was kinda trippy how you'd see whatever the fuck it is watching them then the person covers your view then you get another open view and its right in your fucking face...
    Ghostface says fake words, like sprinkle noodles
    on your hembri...the fucks a hembri?

    -ThaShaolinAssassin

Similar Threads

  1. Saw
    By Skellington in forum Box Office Hideout
    Replies: 24
    Last Post: 10-02-2005, 10:28 PM
  2. Ron aka razorsharp
    By KidSha in forum Graphics Corner
    Replies: 13
    Last Post: 08-03-2005, 01:48 AM
  3. Replies: 26
    Last Post: 07-30-2005, 05:04 PM
  4. whack lines
    By blackGhengis in forum Hip-Hop Shop
    Replies: 55
    Last Post: 06-24-2005, 02:25 AM
  5. any 1 got the song problem by rza
    By billo in forum Wu-Tang Chamber
    Replies: 4
    Last Post: 06-23-2005, 07:20 PM

Posting Permissions

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •